3 veckor och två dagar. Ska försöka få lite struktur på sov och ättiderna.
Han har tendens att somna efter första bröstet dagtid. Är det inte tänkt att han ska ha vakentid då? Det är inte jämnt utan han är jätta glad och vaken efter första bröstet som oftas men det händer och jag undrar då om man ska hålla honom vaken eller låta honom sova?
Jag befarar att han kommer att vakna efter kort stund omn vi låter honom somna om efter första bröstet och rubba vårt tänkta schema...rätt eller fel?
Standardmodellen!?!?
Hej!
Såg att du frågade om standardmodellen tidigare. Här kan du läsa om den!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewforum.php?f=3
Är det "vakentid" så får man ta till alla tricks och knep för att hålla den lille vaken. Det är lätt att de somnar efter maten...
Att lägga lillen på rygg på en filt funkar ofta. På skötbordet brukar vår lille ofta piggna till med små gosedjur på vardera sida att studera. Babygymet börjar fascinera vår, liksom att ligga med på bordet när vi äter eller på golvet i duschen.
Det kan ju gå fort - 20-30 sek för den lille att somna och sova relativt tungt, upplever jag. Och sista 15 min på vakenpasset om 1,5 timme brukar vara en utmaning.
"Schema" kan vara svårt att följa med en så liten men jag tycker det funkat hyfsat bra med 1,5 h vakentid (ibland något mindre) följt av 2-2,5 timmers sömn ända sedan start. Vår är strax 4 veckor.
Varma hälsningar
Carin
Såg att du frågade om standardmodellen tidigare. Här kan du läsa om den!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewforum.php?f=3
Är det "vakentid" så får man ta till alla tricks och knep för att hålla den lille vaken. Det är lätt att de somnar efter maten...
Att lägga lillen på rygg på en filt funkar ofta. På skötbordet brukar vår lille ofta piggna till med små gosedjur på vardera sida att studera. Babygymet börjar fascinera vår, liksom att ligga med på bordet när vi äter eller på golvet i duschen.
Det kan ju gå fort - 20-30 sek för den lille att somna och sova relativt tungt, upplever jag. Och sista 15 min på vakenpasset om 1,5 timme brukar vara en utmaning.
"Schema" kan vara svårt att följa med en så liten men jag tycker det funkat hyfsat bra med 1,5 h vakentid (ibland något mindre) följt av 2-2,5 timmers sömn ända sedan start. Vår är strax 4 veckor.
Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
-
Förstagångspappa
- Inlägg: 17
- Blev medlem: tis 18 jul 2006, 21:57
Är han vaken två timmar och tar sedan en timme att söva med vagning?
Då blir det nog till att trötta ut herrn bättre - stimulera mera, mer mat nojs och prat under de två vakentimmarna. Här har vi fullt upp med att hålla vaken i 1,5 timme och många verkar uppleva detsamma!
Varma hälsningar
Carin
Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
-
Förstagångspappa
- Inlägg: 17
- Blev medlem: tis 18 jul 2006, 21:57