Hej!
Första vagningsnatten för att sova över nattmål 1 är över. Är oerfaren runt vagning mm med en så här liten knodd (dryga 3 veckor) och har bara kurat 1-åring tidigare. Har några kontrollfrågor:

Plan: sammanhängande sömn 21.30- ca 03

Lades 20.10 jättesömnig. Fick nattslurk i sömnen 21.30 och åt bra.

Började gnälla 00.15 och vagnade vid första skrik. Vagnade 7 omgångar fram till 00.50. Först slutade jag efter 15 tag då han tystnat direkt. Men efter 2-3 min började gnället om. Vagnar igen vid första skrik/fråga. Kl 00.45 vagnade jag 3-4 min i sträck, sedan sov han gott. Skall jag fortsättningsvis göra de korta punktinsatserna (15-20 drag) och sedan avvakta och s a s framhärda en gång längre än lillen, eller är 3-5 min vagning i sträck ok fast det är tyst? Det är svårt att veta när han somnat in.

Sov till 01.45. Då tog det längre tid att vagna tyst. Ca 6-8 omgångar (d v s vagna, sluta, tystnad, börjar böka, fråga, vagning igen). Kl 02.30 verkade han sova. Väntade 5 min och tog sedan upp för nattmål. Risken att hamna i 45 min vagning igen kändes stor och det kändes ok med mål framåt 03. 5 h sammahängande utan mat blev det alltså. Rätt eller fel tänkt?

Lade småvaken, men vagnade inte. Somnade och sov vidare till 06.30.

Han ligger som en liten boll längst upp i vagnen efter några drag. Jag drog ner honom någon dm och lade till rätta efter varje vagningsavslutning. Rätt eller fel?
(

Skulle det på något vis gå lättare natt nr 2 är min fundering? Har han "uppfattat" något av natten egentligen? Vi får väl se.)
Tacksam för feedback.
Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.