Andningslarm??

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
MammaAnn

Andningslarm??

Inlägg av MammaAnn »

Vill testa magläge på min 4 veckors redan idag. Vill att hon ska få sova ordentligt nu. Måste jag vänta på larmet?? Är rädd pga all propaganda, men har väldigt svårt att tro att ngt skulle kunna hända som inte kan hända på rygg. Hon är så rörlig och aktiv med stadiga nackmuskler. Nån som kan råda i detta?
Mamma till Isa född Jan -05 o lillasyster född Juni -06.
MammaAnn

Inlägg av MammaAnn »

Forts.. Vi har fått lite "Kvällstrassel" som jag tänkte "bota" med magläge och ersättning som kompl till amningen. Har planen klar o vill helst inte offra hennes sömn i väntan på ett larm..
Nette

Inlägg av Nette »

Hejsan! :D

Det är ingen som säger att du MÅSTE vänta på alarmet. Det är många barn som sover på mage utan larm någonsin som det går hur bra som helst. Du måste bara själv bestämma. Vi började också i samma ålder lägga dottern på mage o sova och kan säga att jag inte ens vet om man kan köpa andningsalarm här i Finland. Har aldrig läst eller hört om alarm här.

Om du är rädd att det ska hända henne något o själv ligger vaken hela natten så vänta till det kommer. Det är svårt att ge något entydigt ja eller nej som svar. Jag vill ju ha sagt att lägg på mage redan nu men någon annan här har kanske en annan åsikt.
Nette

mamma till 2 flickor födda : dec-2005 och okt-2008
MammaAnn

Inlägg av MammaAnn »

Tack för svar!! Ville väl eg bara höra att jag inte var ensam om att lägga på mage utan larm, nu kör vi på m magläge o det har redan gett resultat. Verkar ha varit snarare magläget än maten som rådde bot på vårt trassel!!!!!!! Storasyter sov gott på rygg och det var väl därför som jag av vana har lagt lillasyster på rygg fram till nu....
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"