Kvällarna gick bra förr, han somnade själv i sin säng men det har också blivit värre o värre - i dag tog det en timme o tio min att få honom att sova, och på den tiden väckte han storebror tre gånger!
Kurstart för 6-månaders
Kurstart för 6-månaders
Var så inställd på att kura mitt tredje barn vid fyra mån ålder men vips så har han blivit sex och jag har varit latmask o inte alls gjort som jag planerat... Har skämt bort honom med tutte hela nätterna o det blir bara värre o värre- han sitter som en sugplopp på mig nätterna igenom!! Ibland har jag lagt över honom i sin säng och har vi tur så sover han där i en timme.
Kvällarna gick bra förr, han somnade själv i sin säng men det har också blivit värre o värre - i dag tog det en timme o tio min att få honom att sova, och på den tiden väckte han storebror tre gånger!
Nu till min undran! satt o läste om kurningen nu - nu får det vara nog! men hur börjar jag nu? är det bara att vips en kväll bara att börja ramsa nu när han stackarn tror att det är så här det ska vara på kvällar o nätter???
mamma till Isac okt-01, Arvid aug-04 & Herman jan-06
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Det gör man inte på en kafferast.
Så införskaffa boken Sova hela natten, tycker jag
Lycka till
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hej Ciri!
Välkommen till forumet
Ja, följ det som står i SHN-boken och gör en kur med sonen. Fundera först hur ni vill att hans dagar ska se ut så att schemat passar resten av familjen. Han är ju 6 månader så sikta på 12 h natt direkt. Då har du ca 3h att fördela under dagen.
Barn gör som vi lär dem och är ni säkra på vad ni gör och hur ni ska handla så kommer detta gå galant. Sonen kommer säkert ställa en del frågor: ska det verkligen vara så här? Då visar ni genom ert handlande och er attityd att det är precis så här det ska vara. Efter ett par dagar kommer sonen börja "fatta galoppen" och sova sig genom nätterna ist för att vara en "sugpropp" på mamma. Läs igenom hela SHN-boken en gång till och läs här på forumet och ladda med massor av attityd innan du genomför kuren. När ni är redo så GENOMFÖR, jag lovar att det är värt allt arbete
Lycka till!
Kram Elle
Välkommen till forumet
Barn gör som vi lär dem och är ni säkra på vad ni gör och hur ni ska handla så kommer detta gå galant. Sonen kommer säkert ställa en del frågor: ska det verkligen vara så här? Då visar ni genom ert handlande och er attityd att det är precis så här det ska vara. Efter ett par dagar kommer sonen börja "fatta galoppen" och sova sig genom nätterna ist för att vara en "sugpropp" på mamma. Läs igenom hela SHN-boken en gång till och läs här på forumet och ladda med massor av attityd innan du genomför kuren. När ni är redo så GENOMFÖR, jag lovar att det är värt allt arbete
Lycka till!
Kram Elle