Gud vad härligt!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
camilla

Gud vad härligt!!

Inlägg av camilla »

Gu va harligt det ar med barn som somnar med ett leende pa läpparna. Och gu va harligt det ar att SOVA pa natten. Tusen tack till alla som svarat pa mina fragor har pa forumet, ni har varit till avgorande hjalp, utan er hade det aldrig gatt. :lol: :D :)
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
br

Inlägg av br »

javisst är det härligt! :D Bra jobbat \:D/
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Kristin

Inlägg av Kristin »

Ja, man blir nästan frälst eller hur?!!!

Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Frälst, sa Bull. :wink:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Jennie

Inlägg av Jennie »

Haha, frälst var ordet [-o< Skämt å sido så kommer jag ihåg EXAKT hur det kändes när vi hade rott shn-kuren i hamn. Vilken välsignelse (där blev man kristen igen) det var att få sova EN HEL NATT!!!

Detta var för ca 1 år sedan för oss. Jösses vad tiden går fort :!: :!: :!: Och vår lilleman sover fortfarande såååå gott om nätterna och dagarna. Nu när man lägger honom har han ibland börjat med att vinka till oss när vi säger ramsan och sedan skratta. Ibland hör vi honom ligga och prata eller sjunga innan han somnar. Underbart!!!

Det händer fortfarande att han ibland vaknar lite för tidigt vid ca 06:30 (vi har morgon kl 07) men då ramsar vi och han blir (för det mesta tyst)

Tänk att det händer att vi har besök här och så säger jag: "Jag skall bara lägga lilleman" och så är jag tillbaks på 2 röda! Reaktionen blir då nästan alltid: "Somnar han själv?" Jajamän säger jag med en självklar attityd :wink:

Vill på detta sätt bara säga att shn-kuren FUNKAR!!! och jag önskar innerligt att vi hade känt till AW när vår "stora" kille var liten (han sover oxå bra men vaknar oftare på natten än vad lillebror gör)

Så håll ut och skörda frukten i många många år efteråt.
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
Jennie

Inlägg av Jennie »

Jag menar såklart att du skördar frukten VARJE dag framåt i tiden (inte om flera år som jag såg att jag skrev) Har druckit lite vin till tacos idag så jag "snubblar" lite på tangenterna :wink:
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
Kristin

Inlägg av Kristin »

Ja det är nästan så att man vill bjuda hem folk bara för att få "showa off" \:D/ :D !

Det är helt fantastiskt att veta att jag lägger lillen 19 och 19.10 kan jag sitta framför TV:n och äta en god bit mat. Och jag VET det INNAN lillen läggs! Sätta på ugnen 18.45... Lagom varm tills dess att lillen är nattad
(Tja, nattning har ju fått en helt ny innebörd. Man lägger ned plutten och så går man ut...)

Frihet tror jag det heter. Och en nöjd liten bebis.

Kram på er. Nu blir det film.

Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Johanna G

Inlägg av Johanna G »

Låter helt underbart!

Jag och lilleman var hemma själva igår och när han somnat 19.15 så hade jag massor av tid för mig själv! Trodde knappt att det var sant! Kändes så konstigt att inte hålla på till 22-23 innan man äntligen fick gå och lägga sig själv. Nu hade jag helt plötsligt helt egen tid och först visste jag inte vad jag skulle göra av den! :roll: Det blev till slut så att jag fastnade framför en film på TV. Den var halvdålig, men jag lever på den än.. :D

Känns som om hela världen öppnar sig! :D

Kram J
Stolt mamma till 2 s?ner:
Eskil 021001 och Alvin 040519.
camilla

Inlägg av camilla »

Frälst ja... Kunde inte komma pa nan ramsa, hade verkligen huvudbry över detta. Vet ni vilken det blev? "Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är". Skall erkänna att jag kände mig som en idiot da jag stod kl 03.00 första natten och ramsade in i ett kolsvart rum. Tänkte att om nagon sag mig nu sa skulle de tro att jag var med i nan sekt... Höll pa att skratta ihjäl mig alltsa!!
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
br

Inlägg av br »

det där med att ha frihet och koll på sitt liv är härligt! vi har ofta barnlösa kompisar hemma hos oss som verkar tycka att det är skönt att våra barn sussar sött tidigt ( inte alla barn i bekantskapskretsen som får göra det... :cry: ).

Min man är peridovis borta en del så jag är ensam med barnen, då är det extra skönt att veta att när kl är 19 , då är det min tid!!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Underbar läsning :D Tack :D Visst ligger frälsningen i att de små barnen är så GLADA när det är soving time :?: :!:

Tänker ofta på alla de föräldrar som berättat för mig hur de suttit och glott på varandra i soffan kl 7.15 med barnet sovande som en liten gris och frågat sig och varandra: "Jaha... Vad ska vi göra NU då?!"

I regel har det blivit film. Kackel. Vin. Glad förvirring. Kärlek. Och SÖMN :lol: Är då inte livet underbart? :lol:

Och det bästa är att det tycker barnet också :P
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"