Trevligt trevligt med nya inlägg!
Grattis alla tiomånadersbabysar förresten! Idag "fyller" lilla Adam 10 månader och visst är det skoj med en sån i huset!

Att de förstår så mycket och går att kommunicera med så bra redan är otroligt

!! Adam har just fått sin första tand

, bättre sent än aldrig. Han kryper som en tok, full fart, stannar upp för ett litet intressant skräp för att kolla om det är nåt viktigt, och så vidare igen...Katten Zorro är mycket intressant, och lite väl snäll tycker jag...

, Adam får sitta och klappa och slå hur mycket som helst för honom, men inte för mig! Toaletten är ett rum som han älskar! Kanske det blir rörmokare av honom?!

Slangar, sladdar, snören...kul! Sover som en stock gör han också

.
Han sover ca 10 timmar per natt, har alltid gjort det. Nu har vi börjat hoppa över förmiddagsluren och tar en längre på eftermiddagen istället, från ca kl. 13-15. Sen tar han en kort lur på kvällen också, men snart får vi nog skippa den med. Han är världens gullunge!! Alltid glad, förutom när det inte går som han tänkt...då blir han SÅÅÅ ledsen!
Imorgon ska vi på 10 månaders kontroll och jag misstänker han har vuxit en hel del..trots att han har matvägrat i sommar. Men han verkar ta igen det nu, för nu äter han allt, och mycket, utan att man behöver trixa och hålla på. En ny hit är turkisk jogurt!

Den äter han både med och utan bär, som jag brukar tillsätta ibland. Han älskar hallon, jordgubbar, smultron ja alla frukter och bär som han får smaka så gillar han. Så fort man tar en frukt så stirrar han och säger "ä" och gapar. "Ne" har han också börjat säga och skakar på huvudet, och han gillar också att pussas han med

. Han är ett sånt underbart charmtroll
Kul med flera från Finland!

Vi bor i Nykarleby, ca 75 km norr om Vasa. Här pratar 90% av befolkningen svenska. Hur kommer det sig att du HannaMaria pratar svenska?
Hoppas ni alla har haft en trevlig sommar. Skulle hemskt gärna se lite fler bilder på barnen här också, så man vet vilka småknattar man läser om!
Kram på er alla \:D/