Ja du har nog rätt Åsa, det är bara det att vissa dagar har det inte varit så mycket mat på dagen så jag har verkligen velat få i alla droppar som går till natten.
Vi har vid nattslurken hittills gjort det mörkt osv för att han ska lära sig vad som är kvällen/natten, men som du säger det är dags att ta bort det

Han är ju inte nyfödd längre.

Och snart så är han väl vaken av sig själv innan läggning när han blir lite större.
Vi har gått från 6,5 tim till 9 tim, vi hoppade liksom över 8 tim detta för att det passar bättre för övriga familjen så vi kortar av kvällen när han blir 3 månader.
I natt vaknade han först vid 03.00 och jag lät honom vara, oftast om han vaknar till då (händer ibland), så brukar han klara det själv, men inte i natt

Så jag fick vagna av och till i ca 1 tim 15 min (hörde hur han verkligen ansträngde sig för att somna) så när han somnade så var klockan 04.30 och det är då han brukar få sitt nattmål. Så jag undrade i mitt stilla sinne hur natten skulle fortsätta.....Men han vaknade nästa gång 05.10 och då vagnade jag tio korta drag direkt jag hörde honom och sen låg han och bökade. Jag avvaktade 10 min men han blev varken tyst eller skrek upp sig så jag tänkte att jag lägger mig (var så trött) så hör jag ju om han behöver vagnas igen. Men sen somnade jag och vaknade av hans gnöl 07.05

Om han sovit eller ej vet jag inte men tror det annars borde jag hört honom då vagnen står precis vid sängen. Så att få mat på natten verkar inte vara något han behöver längre. Han åt morgonmålet men inte så mycket som jag trodde. Tog några drag och sen ville han kolla in annat

Fast jag hoppas nu att 9 tim natt ska göra att han äter lite bättre på dagarna så att sovpassen inomhus (där han fortfarande vaknar efter 45 min) ska bli lite bättre.
Kram