Att bada

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Att bada

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Tänk att en hundskål med vatten kan vara så kul.. Lilltjejen är som en magnet när hon ser en vattenskål, den bara måste vridas och naturligtvis vändas på. Det slutar alltid med att vi har väldigt blött hallgolv, tur det är klinkers, lätt att torka upp. sen sitter hon där, mitt i allt det blöta, plaskar med händerna och tjuter av skratt. Tur man gjort det här en gång tidigare, med storebror, så vi låter det bli vått, vad gör det, vatten gör ingen skada, åtminstone inte i den lilla mängd som finns i den koppen. :lol: :lol: :lol:

Men det ser för härligt ut. undrar om hon blir som min lillebror när hon blir större. Han älskade att bada i varje vattenpöl han såg, men ordentlig var han, av med alla kläder och blöja först, för mamma har sagt att jag inte får blöta ned kläderna :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Novas mamma

Inlägg av Novas mamma »

Jo, här har lillan samma magiska dragning till just hundens vattenskål :!:
Matskålen låter hon bli - den är ju tom men vattenskålen vill hon gärna bada i, vilket inte går så bra men hon kämpar tappert.
Jag låter henne plaska på och väntar mig att hon snart tröttnar och ser fram emot ett RIKTIGT bad i badkaret istället.
Hunden å andra sidan är lagom road - han tror det vankas mat varje gång skålarna rörs :wink: :lol:
Hon gillar vår stora Benjaminfikus med lekakulor också - dessa kulor ska undersökas in i minsta detalj och helst i munnen dessutom :!:
Snacka om att man får ordentligt med motion - undrar var begreppet "mammaledig" kommer ifrån... :lol: :lol:
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
storspiro

Inlägg av storspiro »

Jag har inga hundar, men däremot en Benjaminfikus eller 2.

För att få behålla innehållet i krukan så har jag stoppat krukan i ett örngott! Bara att öppna vid vattning.

Att bada- är jättekul tycker min lilla Stjärna, även i handfatet där han dansar runt så det stänker i hela badrummet.
Heavenly Starbaby you came to Me 22/7 2005!
Kurstart 17 maj 2006 och sovit FÖRSTA hela natten 29 maj!!! Omkurad efter semesterhaveri augusti.
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

;) Ja vatten är på något vis alltid vatten... Vi har en grind som delar av en del av huset, mest för att hunden ska kunna gå undan och vara ifred från Widars hårda nypor om han vill, men har också hundmat och vatten på den andra sidan... Så fort Widar ser att grinden är öppen ger hans mun ifrån sig ett underbart skrattande busläte och så kryper han så fort jag aldrig trodde någon kunde till skålarna, att sätta vattenskålen upp och ner på huvudet är väldigt roligt, åtminstonde tills man blir kall av det :-D En annan rolig "lek" är den på skötbordet.. Har länge låtit Widar blöta sina egna tvättlappar då han kan nå kranen från skötbordet, i förrgår kom han på att om han för upp handen ända upp mot kranen bildas en fontän så det sprutar vatten i hela tvättstugan, efter det har det blivit en hel del klädbyten på både unge, mamma och pappa för att inte tala om alla kläder på tork ;)
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"