Men det ser för härligt ut. undrar om hon blir som min lillebror när hon blir större. Han älskade att bada i varje vattenpöl han såg, men ordentlig var han, av med alla kläder och blöja först, för mamma har sagt att jag inte får blöta ned kläderna
Att bada
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
Att bada
Tänk att en hundskål med vatten kan vara så kul.. Lilltjejen är som en magnet när hon ser en vattenskål, den bara måste vridas och naturligtvis vändas på. Det slutar alltid med att vi har väldigt blött hallgolv, tur det är klinkers, lätt att torka upp. sen sitter hon där, mitt i allt det blöta, plaskar med händerna och tjuter av skratt. Tur man gjort det här en gång tidigare, med storebror, så vi låter det bli vått, vad gör det, vatten gör ingen skada, åtminstone inte i den lilla mängd som finns i den koppen.
Men det ser för härligt ut. undrar om hon blir som min lillebror när hon blir större. Han älskade att bada i varje vattenpöl han såg, men ordentlig var han, av med alla kläder och blöja först, för mamma har sagt att jag inte får blöta ned kläderna

Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
-
Novas mamma
Jo, här har lillan samma magiska dragning till just hundens vattenskål
Matskålen låter hon bli - den är ju tom men vattenskålen vill hon gärna bada i, vilket inte går så bra men hon kämpar tappert.
Jag låter henne plaska på och väntar mig att hon snart tröttnar och ser fram emot ett RIKTIGT bad i badkaret istället.
Hunden å andra sidan är lagom road - han tror det vankas mat varje gång skålarna rörs
Hon gillar vår stora Benjaminfikus med lekakulor också - dessa kulor ska undersökas in i minsta detalj och helst i munnen dessutom
Snacka om att man får ordentligt med motion - undrar var begreppet "mammaledig" kommer ifrån...

Matskålen låter hon bli - den är ju tom men vattenskålen vill hon gärna bada i, vilket inte går så bra men hon kämpar tappert.
Jag låter henne plaska på och väntar mig att hon snart tröttnar och ser fram emot ett RIKTIGT bad i badkaret istället.
Hunden å andra sidan är lagom road - han tror det vankas mat varje gång skålarna rörs
Hon gillar vår stora Benjaminfikus med lekakulor också - dessa kulor ska undersökas in i minsta detalj och helst i munnen dessutom
Snacka om att man får ordentligt med motion - undrar var begreppet "mammaledig" kommer ifrån...
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
Jag har inga hundar, men däremot en Benjaminfikus eller 2.
För att få behålla innehållet i krukan så har jag stoppat krukan i ett örngott! Bara att öppna vid vattning.
Att bada- är jättekul tycker min lilla Stjärna, även i handfatet där han dansar runt så det stänker i hela badrummet.
För att få behålla innehållet i krukan så har jag stoppat krukan i ett örngott! Bara att öppna vid vattning.
Att bada- är jättekul tycker min lilla Stjärna, även i handfatet där han dansar runt så det stänker i hela badrummet.
Heavenly Starbaby you came to Me 22/7 2005!
Kurstart 17 maj 2006 och sovit FÖRSTA hela natten 29 maj!!! Omkurad efter semesterhaveri augusti.
Kurstart 17 maj 2006 och sovit FÖRSTA hela natten 29 maj!!! Omkurad efter semesterhaveri augusti.
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)