Samliv
Skönt att ni fick prata och lösa knutar, OCH lapa lite sol...
Men (höga) förväntningar kan skapa mycket frustration och stress.
Hade ni pratat innan ni reste om hur ni tänkt er vistelsen, så att ni hade samma förväntningar eller hade du dina egna?
/LO
Men (höga) förväntningar kan skapa mycket frustration och stress.
Hade ni pratat innan ni reste om hur ni tänkt er vistelsen, så att ni hade samma förväntningar eller hade du dina egna?
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Alfsmammas berättelse påminner mig om en Gran Canaria-vistelse. Vi var inalles 12 personer, som åkte i väg och hade bokat några bungalows.
Sällskapet bestod av två äldre par i 60-års åldern, samt deras son resp dotter med sina äkta hälfter och deras inalles tre barn på 6, 9 och 11 år.
Åsså jag, som åkte singel.
På plats fanns redan en person, som vi skulle stråla samman med redan första dagen. Han var där på musikeruppdrag. Och nog strålade vi samman, han och jag!!!! Hela tiden......liksom......
Vi blev underbart störtförälskade i solen i Spanien och i varandra och allt var bara...ah...små lätta rosa puffmoln! Satt vi inte tätt tillsammans eller stod eller låg
, så drunknade vi i varandras ögon tvärs över dansgolvet.
Men så var det det där med privatliv. Jag delade ju rum med ett av barnen. \:D/ Så vi bytte rum. Och möblerade om, ja, dvs vi förde ihop sängarna...
De första morgnarna hade vi alla gemensam frukost. Men allteftersom vår förälskelse brann vidare - och spred sig! - så blev frukostsällskapet mindre och mindre. Roligast var den morgonen när vi saknade farmor och farfar vid frukostbordet. Hade någon sett dem? Näääeee.... men så plötsligt kommer de gående, hand i hand, lullandes med fåniga leenden över hela ansiktena!!!
Och farfar fnissade att "de gamla kan också"!!!
medans röda rosor spred sig på farmors kinder....
Till och med utflykter ställdes in för vi kunde inte hitta varandra eller vi ville inte störa......
Det blev en nytändning för alla äktenskapen! Och en oförglömlig semester för alla!
Sista dagen skulle det städas. Jag tror aldrig jag hört så mycket möbelknak och gnissel. Alla hade nämligen flyttat ihop sina sängar!
Sällskapet bestod av två äldre par i 60-års åldern, samt deras son resp dotter med sina äkta hälfter och deras inalles tre barn på 6, 9 och 11 år.
Åsså jag, som åkte singel.
På plats fanns redan en person, som vi skulle stråla samman med redan första dagen. Han var där på musikeruppdrag. Och nog strålade vi samman, han och jag!!!! Hela tiden......liksom......
Men så var det det där med privatliv. Jag delade ju rum med ett av barnen. \:D/ Så vi bytte rum. Och möblerade om, ja, dvs vi förde ihop sängarna...
De första morgnarna hade vi alla gemensam frukost. Men allteftersom vår förälskelse brann vidare - och spred sig! - så blev frukostsällskapet mindre och mindre. Roligast var den morgonen när vi saknade farmor och farfar vid frukostbordet. Hade någon sett dem? Näääeee.... men så plötsligt kommer de gående, hand i hand, lullandes med fåniga leenden över hela ansiktena!!!
Till och med utflykter ställdes in för vi kunde inte hitta varandra eller vi ville inte störa......
Sista dagen skulle det städas. Jag tror aldrig jag hört så mycket möbelknak och gnissel. Alla hade nämligen flyttat ihop sina sängar!
Hej alla samlivare.
Hoppas att er kärlek spirar i vårsolen... Här är det mkt bättre av olika anledningar;-)
Jag måste bolla lite idéer med er. I denna stund sitts det och kreeras olika program som ska gå på tv i höst, kanal är lite ovisst. Men det planeras lite samliv och relationsråd, barnaliv mm. mm.
Jag var på möte idag och det satt såklart ett helt gäng herrar och pratade om hur programmet skulle kunna vara och innehålla osv. Vilka experter som skulle prata osv... Och jag höll en lite låg profil idag, men imorgon ICKE...
Om ni har viktiga saker som har med samliv att göra och självklart tips på personer ni vill se som har bra kvalitéer att tala om samliv när man har barn.... hojta till då.
AW står såklart redan på listan som en A profil:-) (jag blev såååå glad) och en annan person som nyligen skrivit en bok om barn var INTE med på listan... thank god....
Hoppas att er kärlek spirar i vårsolen... Här är det mkt bättre av olika anledningar;-)
Jag måste bolla lite idéer med er. I denna stund sitts det och kreeras olika program som ska gå på tv i höst, kanal är lite ovisst. Men det planeras lite samliv och relationsråd, barnaliv mm. mm.
Jag var på möte idag och det satt såklart ett helt gäng herrar och pratade om hur programmet skulle kunna vara och innehålla osv. Vilka experter som skulle prata osv... Och jag höll en lite låg profil idag, men imorgon ICKE...
Om ni har viktiga saker som har med samliv att göra och självklart tips på personer ni vill se som har bra kvalitéer att tala om samliv när man har barn.... hojta till då.
AW står såklart redan på listan som en A profil:-) (jag blev såååå glad) och en annan person som nyligen skrivit en bok om barn var INTE med på listan... thank god....
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
Ibland önskar man få se/höra lite "normala/jordnära" människor tala om sitt samliv. Någon man kan identifiera sig med menar jag. Det ger ju inget att höra någon rik kändis, typ sångerska/modell/skådis, tala om hur de löser situationen med hjälp av dyra barnflickor och liknande.
och där drog jag alla över den stora kammen
De flesta av oss här ju inte till den "kändis-kategorin" om du förstår vad jag menar.
Jag förutsätter att ANNA står först på listan.
Sen kan ni vällan klämma dit några trevliga par med barn i olika åldrar som berättar om sitt samliv. Ibland känns det vardagliga väldigt intressant då det står oss nära.
Kram Susan
De flesta av oss här ju inte till den "kändis-kategorin" om du förstår vad jag menar.
Jag förutsätter att ANNA står först på listan.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
ja mitt önskemål skulle nog vara att hitta män som kunde prata om sitt samliv också, inte bara ööööööh vill ha sex frugan vägrar så jag får R*A framför tvn ](*,) #-o , utan vanliga män som också längtar, står utmed humörsvängningar, och kanske lite tips på vad männen kan göra för att bättra på samlivet lite, inte bara choklad och middag. Tycker att vi kvinnor matas med tips om hur vi ska hjälpa lusten och mannen, men de då? Min man kan inte ens stava till ordet romantik, eller kan inte ens komma på tanken själv att en sovmorgon kan göra underverk. Det gör ju inte att pirret direkt är det närmaste alla gånger. Det har hänt att han säger...... men älskling du måste förstå att jag kan inte vara romantisk.
så var det med den saken.
Nä framför en liten romantikskola för män... kanske AW med sin erfarenhet även kan skriva, familjelivsboken?
många soliga kramar

så var det med den saken.
Nä framför en liten romantikskola för män... kanske AW med sin erfarenhet även kan skriva, familjelivsboken?
många soliga kramar
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
-
Gäst
Hej Alfsmamma och alla andra
Kan bara hålla med - vanligt fôlk, inga A eller B-kändisar som "vill synas i rutan".
Anna känns förträfflig och helt given som den som berättar hur man kan få tid över till varandra, men jag vet inte om jag vill ha några råd om kärlek och hur man vårdar relationer av henne (ursäkta Anna, men så är det
).
/LO
Kan bara hålla med - vanligt fôlk, inga A eller B-kändisar som "vill synas i rutan".
Anna känns förträfflig och helt given som den som berättar hur man kan få tid över till varandra, men jag vet inte om jag vill ha några råd om kärlek och hur man vårdar relationer av henne (ursäkta Anna, men så är det
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Fjällfolket
Heja Katarina- Mamma Duracell
=D>
=D>
Jag håller med fullständigt. Vinklingen på programmen är ju sååå viktig.
Ett program som riktar sig till båda könen och ger insikt/råd/tips/vägledning till BÅDA i en relation....vore [-o<
..men är det möjligt i dagens medieklimat...
:-k
Och jag håller med Mammut Maria. Att se även andra familjekonstellationer vore glädjande och intressant...och verkligt! Min syster lever med sin kvinna sen flera år, och var är deras liv i offentligheten..? :^o :-k
VARMT TACK Alfs Mamma för frågeställningen och möjligheten att påverka. Det Du gör är STORT!
AnnaW får gärna ge sin syn, det vore en gåva! Ingen vet såsom den som "åkt med" när livet kränger hårt...DÅ, om inte förr, lär man sig vad kärleken är värd.
/Fjällmor
Jag håller med fullständigt. Vinklingen på programmen är ju sååå viktig.
Ett program som riktar sig till båda könen och ger insikt/råd/tips/vägledning till BÅDA i en relation....vore [-o<
Och jag håller med Mammut Maria. Att se även andra familjekonstellationer vore glädjande och intressant...och verkligt! Min syster lever med sin kvinna sen flera år, och var är deras liv i offentligheten..? :^o :-k
VARMT TACK Alfs Mamma för frågeställningen och möjligheten att påverka. Det Du gör är STORT!
AnnaW får gärna ge sin syn, det vore en gåva! Ingen vet såsom den som "åkt med" när livet kränger hårt...DÅ, om inte förr, lär man sig vad kärleken är värd.
/Fjällmor
mmmm.. Smabarnsforaldrar som har ett bra samliv vill jag hora nagot fran, garna foraldrar som inte alltid haft det lysande men som har hittat bra losningar. Precis som alla andra sager, vanliga manniskor, inga dokusapa kandisar eller skadespelare eller andra mediaprofiler. Men folk som har haft problem men som lost dem....
3 fina...2005, 2007, 2010