Kurbarn somnar nöjd även vid sjukdom

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Ebbab
Inlägg: 474
Blev medlem: mån 13 mar 2006, 14:50
Ort: Gävle

Kurbarn somnar nöjd även vid sjukdom

Inlägg av Ebbab »

Min storraring kurades i höstas, tre år gammal, efter nästan lika många år med störd nattsömn :( . Han hade också haft oss som insomningshjälpmedel under det senaste dryga året, vilket innebar att vi skulle somna bredvid honom varje kväll :oops: :( 8) (Ja, hur dum får man bli? Hur dum som helst som någon klok har sagt :lol: ). Efter SHN-kuren har han utan protester somnat själv samt sovit hela nätter.

Storraringen kom hem idag med feber och var allmänt lite eländig. Fick gå och sova en stund.
Efter en timme vaknade han och kände sig lite piggare. Mamman satte sig på sängkanten och det pratades lite om ditt och datt en stund tills herrn började skruva på sig och sa att han behövde vila mera. Oroliga mamman satt då kvar på sängkanten och hade tänkt sig klappa lite på håret tills herrn somnade. Men se, det gick inte för sig :shock: :
"Gå härifrån, jag vill ju sova!!!" gnölade han. Skamset gck mamman ut genom dörren... :oops: ...och lämande en något större glipa vid dörren än brukligt för att kunna höra bra.
" Men du glömde ju dörren ju!!!!" protesterades det vilt inifrån sovrummet. Oroliga mamman hade bara att gå och skjuta till dörren så att sonen kunde återgå till att göra det han numera kan så bra - nämligen sova :!: :D :D

En liten uppmuntrande historia för alla som är mitt i kurandet!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Underbart! :) :) :)

Vi är på tredje veckan av kuren och polletten håller på att trilla så småningom. Sonen har i en vecka varit mera ledsen vid läggning än då vid början av kuren. Men nu ligger han i sin säng och pratar glatt, efter att först ha protesterat lite(han ska sova dagsömn). :)
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, ebbab - vilken underbar skildring :wink: :lol:

Jag är så glad att han kunde "räddas" - undan mediciner och störda nätter och övertrötthet och sömnbrist :shock: :roll: :cry: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Ebbab
Inlägg: 474
Blev medlem: mån 13 mar 2006, 14:50
Ort: Gävle

Inlägg av Ebbab »

Javisst är livet härligt :!: :D Med SÖMN :!:
Jag tar alla chanser jag får att sprida SHN till alla jag stöter på. Jag har ju så att säga varit i det elände många andra är i. Så jag har ju inte drabbats av de tråkiga reaktioner som flera andra på forumet har råkat ut för - skeptisism och "ditt barn är ju så snällt".

Jag trycker också på hur jag tänkte annorlunda med barn två, just för att inte låta honom falla i sömnlöshetsfällan som storebror fick göra. Och jag upplever det som att folk lyssnar. Fast hur de gör sen vet jag inte riktigt än, men jag hoppas att jag sår små frön i alla fall.

Tack Anna, för fungerande lösningar på problem :!: :D
Och tack för att du inte låter folk fastna i enbart gnällande :!: :shock: :!: :evil: :lol:
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "