Hur som helst - min sötgris är prick 6 månader och har nu börjat uppföra sig lite annorlunda mot vad jag är van vid. Hon är inte kurad, utan har alltid sovit väldigt bra "av sig själv", både på dagarna och nätterna. Hon är standardmodellad, har sovit 12-13-timmarsnätter sedan 2½ månaders ålder, har alltid varit (och är fortfarande) en sån himla glad och nöjd och mysig tjej. Men nu känns det som om det händer saker i tösabitens liv...
Eftersom jag inte är van vid att hon skriker/gråter (det gör hon i princip aldrig, max 5 minuter per vecka, oftast inget alls) blir jag nu lite brydd... De senaste 2 kvällarna har hon gråtit vid läggning. Inte ordentligt, utan liksom lite halvhjärtat. Hon ställer sig gärna på alla fyra och sträcker ut en arm mellan spjälorna. Jag försöker göra precis som jag har gjort varenda kväll sedan hon föddes - jag ger henne nappen (jag vet
Tidigare har hon kunnat gnöla lite, ligga och humma och brumma och till och med bli lite irriterad. Jag har inte stört henne, utan låtit henne sköta sitt insomnande själv. Och det har hon klarat av så bra, så. Men gråtit har hon ALDRIG gjort. Och det är väl därför som vargarna nu står och krafsar på dörren...
Egentligen vill jag nog två saker med det här inlägget:
1. Få svar på om det kan vara så att flickebarnet har lite huvudbry just nu? Hon verkar jobba rätt duktigt med att både sätta sig upp och att komma igång och krypa. Brukar det vara så att sådana utvecklingssprång orsakar lite obalans och instabilitet?
2. Få svar på vad jag borde göra och hur jag ska bemöta den lilla skräpungen?
Jag kanske är alldeles för blödig och hönsig...? Men när jag säger att hon i princip aldrig gråter, då menar jag aldrig. Det är så främmande för mig, och det gör kanske att jag tar mer illa vid mig av hennes gråt än jag borde?
Jag känner att det sker förändringar just nu, och jag behöver hjälp av alla kloka föräldrar och Anna W (som såklart är klokast av dem alla
Såååå tacksam skulle jag vara om jag finge några svar på mina frågor.