Ett-åring: Hur tätt mellan måltider??

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Jenni

Ett-åring: Hur tätt mellan måltider??

Inlägg av Jenni »

Hej! :D
Behöver en ett-åring fortfarande mat med 3,5 tim. intervaller??
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ja unngefär. Vuxna också.
Men det behöver ju inte vara MAT varje gång. Frukt som mellis är bra.
Alltså typ
frukost
frukt
lunch
frukt
middag
kvällsmat

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jenni

Inlägg av Jenni »

Tack LO!!
Tycker det är så svårt att få in alla mål med lämpliga intervaller när hon sover två gånger om dagen och varken sömn eller mat ska infalla vid 15-tiden då det är dagishämtning - man blir ju gaalen! Funderar på att fråga dagis om jag får hämta 14.00 två dagar och 16.00 två dagar istället. Som det är nu har jag ingen fast planerad em-pass eftersom jag inte får till det! Samma sak med mellis.. :roll:
Mamma till "lille Oliver" -01 barnaboksbarn kurad av Anna och Jasmine 050330 barnaboksbebis kurad i augusti.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åker lillasyster vagn eller bil till dagis så kan du ju slinka in en frukt då - och du kanske också behöver en.
Tiderna är ju till för att underlätta vardagen, inte att stressa upp den. Gör som det passar er. Skulle det gå tre eller fyra timmar mellan målen så funkar det ju också.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jenni

Inlägg av Jenni »

Hej LO!
Du lättar mitt samvete - Det är alltså OK att ge kost på färd! Då ska jag göra det!! Tack!
Oftast har det bara blivit tre måltider per dag plus morgontutte och kvällsvälling. Sen frukost, sen lunch och middag. Alltså som oss andra. Det har blivit så tack vare hennes sovtider. Lite kex emellan också. Ett äpple att gnaga på om det blev lite väl långt mellan måltiderna medan jag lagar mat eller så.

Detta tillhör inte riktigt rätt forum, men eftersom vi ändå pratar om det:
Om jag lyckas spika en em-lur en viss tid varje dag, skulle det bli lättare att få bort hennes vaken-ritual på natten?? Hon brukar vakna en gång per natt (oftast 23.30 men ibland 4.30) och vara vaken en timme, en timme och en halv. Hon skriker inte, mest snackar och ställer sig på alla fyra och gungar sängen fram och tillbaka!!! :shock: Jag förstår inte att hon orkar! :D

:D
Jenni

Inlägg av Jenni »

Oj, lyckades submitta två gånger. Deletade dubblettexten.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"