Nåt nytt och inte så bra... Han sover inte sin m

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
kokos

Nåt nytt och inte så bra... Han sover inte sin m

Inlägg av kokos »

Adrian har inte somnat sedan kl 9 (har morgonlur mellan 9-10.30) . Han har bökat runt som en galning i sängen, skrattat så han har kiknat och varit allmänt glad och pigg... Vad göööööööör man? :?: :?: :?:

Var nyss in och la ner honom på mage och ramsade ut och då blev han såklart ledsen. :( Så nu ligger han och ylar. Snart dags att ta upp killen. Ska han bara få hoppa över sitt sovpass nu då? Å vad glad han kommer att vara resten av dagen :cry:

Detta var nåt nytt. Han brukar somna utan ett knyst denna lur.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Love

Inlägg av Love »

Han börjar bli så stor att han praktiserar förmågan att "kunna hålla sig vaken". Som Anna sagt så många gånger förr:
Det viktiga är inte att de sover varje minut av passet utan att de har förutsättningarna för att kunna sova.
Gick du in och lade tillrätta fastän han var glad? Du ska inte gå in förrän han ber om det. Dvs. är han glad och skrattar så låt honom göra det. Det är först när han blir ledsen som du ramsar alt. går in och lägger tillrätta ifall det behövs.

Sover han inte så tar du upp hm då sovpasset är slut. Agera som vanligt, dvs. som om han har sovit. Lägg hm med marginalkvart tidigare nästa sovpass då han förmodligen kommer att vara jättetrött då. Lägg hm dock inte tidigare än så! Däremot kan du ta till en 5-minutare vid behov mellan lurarna om han är trött och kinkig!

Fortsätter detta sovpasset att krångla den närmaste veckan så kan det vara dags att dra ner till 2 dagslurar eftersom han är snart 7 månader. Brukar komma ngn gång runt 7-månader!

Lycka till! :D
Solstråle född i april 2004.
Började använda verktygen vid 2 månaders ålder och behövde därför inte köra ngn kur.
Ny liten Aftonstjärna född april 2012
Standardmodell nästan från början. Nu dags att ta sig ur vagningsträsket (start 16:e augusti 2012)
kokos

Inlägg av kokos »

Jag gick in när han började gnälla. hAN somnade faktisk till slut och sov i 5 minuter...

Verkar väldig pigg nu, äter på min dator och försöker slita loss tangenterna...

Ja jag får ge honom en kvart extra nästa sovpass och låtsas som att allt är precis som vanligt tills dess...
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej Kokos!

Sådär gjorde Ida i den åldern!
Jag tog bort f.m, sovpasset, hade det borta en vecka, och hon var INTE glad, kan jag lova... :wink:
Så jag lade tillbaks det igen, fast en halvtimme senare, och lite kortare.

Kolla hur många timmar han SKA sova/dygn och utgå från det, ifall du ska dra ner på sömnen eller inte, annars lägger du bara fram den en halvtimme.

F.ö är det naturligtvis som Love skriver, inte störa om dom är glada :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"