Sonen har i helgen lärt sig ställa sig upp, och det gör han flitigt...Så även på morgonen ca 30 min före utsatt tid sedan någon vecka + att han samtidigt gnölar och tjorvar. På kvällen har det räckt med att lägga honom ner EN gång, (+ ramsa ut) så somnar han sen.
Men när det nu är både gnöl + att han står (och ännu inte kan sätta sig själv så vitt jag vet) + låter som om han behöver hjälp, hur ska jag då göra för att få ordning på det något för tidiga uppvaknandet? Det känns som att det kan vara svårt för honom att lugna sig/somna om stående...

Samtidigt vill jag begränsa trafiken och helst bara använda ramsan.
Min tanke är att strama upp morgonrutinen (vi har varit med farmor och farfar i helgen och mamman har slarvat med morgonrutinen lite

+ fått "hjälp" att ta upp lite för tidigt

) - ramsa direkt vid gnöl och sen gå in och lägga honom vb + ramsa ut tills han "ger" sig och klockan hunnit bli godmorgontid + ev marginalkvart efter utsatt tid... I dag har det hittills blivit läggning x 3 på mindre än 10 min, men nu verkar han *peppar peppar* varva ner...
Är detta ett rimligt förfaringssätt??
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)