Sömnbrist hos mamma (och pappa)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
september

Sömnbrist hos mamma (och pappa)

Inlägg av september »

Hej!
Jag har en son som är tre år, han sover rätt så bra tycker jag. Jag har även en som som är 8 månader och han är en natterrorist. Han har aldrig direkt sovit hela nätter, men i julas vaknade han ca 1 gång per natt. Det var helt okey, men nu är det fullständigt kaos. Han vaknar mellan 4-6 gånger varje natt och jag måste minst en gång varje natt gå iväg med honom till ett annat rum för att gunga honom till sömns. Han är klarvaken klockan 03-04 på natten. :shock: Jag är inte klarvaken... Jag lider av sömnbrist och jag orkar inte göra så mycket på dagarna. Min 3-åring är hemma på dagen och börjar på dagis till hösten, så jag kan inte ta någon sovstund på dagen då min 8-månaders sover. :roll:
Vad ska jag göra? Jag måste ju klara ut detta med hans sömn snart.. Jag har inte någon som kan avlasta mig direkt, min familj bor 50 mil från mig :(

Var börjar jag? Jag är börjar bli deprimerad och det är inget som är likt mig
Snälla...hjälp.. :!:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej och välkommen hit.
Barn gör det de blir lärda. Ni har alltså uppmuntrat hans uppvaknande så därför tror han ju att det är rätt att vakna på nätterna. Tyvärr är det ju det man som förälder får lära sig att man ska göra...

Men här hjälper vi istället våra barn att lärasig att somna , sova och somna om själva.

Det du behöver är att läsa på kuren ordentligt - http://www.annawahlgren.com/sova/index.htm. Klicka på alla länkar för att läsa helheten. Man behöver kunna den och förstå den för att genomföra den. Det är bra om pappa är med på det hel, det underlättar.
Men läs, öva ramsa och buffning, gör upp ett schema som passar familjen och en 8-månaders. När du/ni känner er redo så kör ni.

Då finns vi här och stöttar och svarar på alla frågor. Jag är övertygad om att du kommit rätt, hoppas du är det.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"