Får ingen fason på vargtimmen...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ceciliam

Får ingen fason på vargtimmen...

Inlägg av ceciliam »

Hej!

Började med shn-kur d 28/12 och första nätterna gick väldigt bra. Sen blev lilleman förkyld, den 4:e förkylningen sedan han föddes... :( Sista veckan har han vaknat tidigare o tidigare och nu vaknar han vid 4 halv fem och somnar INTE om igen utan är arg som ett bi och blir ännu mer förbannad när jag ramsar. Nån bekräftelse är det inte tal om för han lugnar inte ner sig så pass mycket. Någon morgon (eg natt... :? ) har jag buffat ca 30 sek o då lugnar han sig för att ögonblickligen bli jättearg så fort jag slutar. Har även solfjädrat två gånger. Då blir han också lugn men blir arg så fort jag ramsar. Har provat att ramsa på alla möjliga sätt känns det som. Ju mer jag tar i med magstöd desto argare blir han. Vaknar han tidigare under natten så svarar han bra på ramsan, behöver ramsa max 2 ggr. Han hostar ju en del och är täppt fram mot morgonen. Har provat både att låta honom vara och att ge honom näsdroppar, verkar inte ha någon betydelse. När han lugnar sig så börjar han hosta varje gång o då blir han arg igen. Jag hoppas o tror själv att det har med förkylningen att göra men jag tänkte kanske ni har någon idé om hur vi tar oss igenom detta. Jag börjar vackla nu och orkar inte så länge till. Min nattsömn har blivit ännu sämre nu än innan kuren för jag vet vad som väntar på tidiga morgonen... :(
Godnatt är kl 7 och godmorgon kl 6

Cecilia, mamma till Loke 5 månader
Mamma till Viking 020226 och Loke 040803.
SHN-kur f?r Loke p?b?rjad 28 dec.
mammamy

Inlägg av mammamy »

Hej Cecilia!
Törs jag gissa att Viking går på dagis? Det är oftast där de plockar upp alla virusar och bär hem dem till sina arma småsyskon. Inte mycket att göra åt, du får trösta dig med att man i studier har kunnat visa att många syskon ger lägre andel allergier hos barn och man tror att det beror på att de får täta infektioner :shock: 8).
Till dina problem just nu kan jag bara säga att jag är där själv.Vår lille E vaknar också snortidigt nu då han är snuvig. Jag har inga konkreta tips men rekommenderar att ni delar upp natten så att du kanske kan sova i ett annat rum fram tills lilleman drar igång på morgonkulan och därmed få iallafall någon sömn, sen byter ni av varandra vid vargtimmen. (Som du märker antar jag att ni är två föräldrar, rätta mig om jag har fel).
När lilleman tillfrisknat får ni göra en minikur igen, det går säkert snabbt men ni kan kanske behöva nöta lite på vargimmen ett tag, knappast så tufft som nu dock.
EN sak man ofta glömmer när man är urtrött, är att man faktiskt kan sova ifatt genom att lägga sig tidigare istället för att sova längre. Lägg dig samtidigt med Loke redan 19 så länge det här eländet håller i sig så blir du mindre trött. Ja, det är trist att inte ha nåt liv men vad gör man?
Lycka till inatt, han blir snart frisk igen! :D
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"