Tusen tack för svaren på frågan om sista luren! Vore ju väääldigt skönt med en 12-timmarsnatt... Men som det har varit nu vaknar han gärna vid 6.15, dvs kvartar åt fel håll. Och så har vi fortfarande alldeles för ofta problem vid vargtimmen, tror det är det som gör att jag inte vågar ta steget till en längre natt. Då blir det ju ännu längre tid att få killen att somna om tills han äntligen får komma upp!
Nu har det varit tre nätters vargtimmetjafs på rad

och jag fattar bara inte vad vi gör för fel... Jag blir tokig när det är ett babblande och bubblande från 5.15 på morgonen och då är det inte ens säkert att han somnar om!!!

Vi har testat lite olika: pangramsa (fungerade de första gångerna), upprepat ramsande (ramsa - svara -ramsa - svara högre - lägga tillrätta - somnar....), vi har skramlat med allt möjligt, vi har gjort INGENTING (pappas favorit

)...
Egentligen är mitt drömschema så här:
7.00 vakna + äta välling
9.30-11 sova
11 äta lunch
13.30-14.15 sova
14.15 äta mellanmål
16.40-17 sova
17 äta middag
18.40 nattslurk
19 sova natt
Det blir 14 timmar och 35 minuters sömn om jag har räknat rätt och det är väl vad 7-månadersbebisar behöver (nåja han är inte riktigt 7 månader ännu men ändå)
Problemet med det schemat är t ex att det blir lite för långt mellan frukost och lunch och för tätt mellan mellanmål, middag och nattslurk... Plus att jag oroar mig

för att han kanske inte vill sova 12 timmars natt...
Det där var ju en helt annan fråga egentligen. Schemafråga tycks vara min favorit.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".