Lillkillen har i en veckas tid nu krånglat i synnerhet under den långa luren som infaller mellan 1.30-3.30. Uppvak vid 45 min, 1,5 h och sedan är han skitsur när jag väcker honom vid 2 h. Han kan ju det här redan, så hur kommer det sig att han krånglar? Han var 8 veckor när han lärde sig sova över 45 min passet!
Vi har gjort som förut, dvs. inte så mycket utan låtit honom själv somna om. Funkat bra fram tills igår och idag då han är klarvaken vid 45 min och det tar 30-40 min av hojtande fören han somnar om. Ramsade så att han skulle förstå att luren inte är slut än, men det tog inte... Dvs. det är fortfarande onödigt att ramsa åt en sur unge
Han vaknar också nästan en timme tidigare på morgonen av solen (rummet blir trots mörkläggning ljusare på morgonen när solen skiner), men har som tur "vett" att invänta vår morgon och pillar på sitt gosedjur tills det är dags att stiga upp.
Men som ni ser har det vips försvunnit nästan 2 h sömn från hans dygn. Det funkar väl bra en tid, men sedan? Jag har inte tagit till marginalkvarter förutom när han varit riktigt grinig, utan tänker att det kanske "normaliserar" sig bara vi inte ändrar på några tider.
Några ideer? Jag är själv helt slut av illamående och trötthet av denna nya graviditet, så det är ju inte så att man har världens längsta stubin...