Svordommar

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
nilam

Svordommar

Inlägg av nilam »

Hej

Nu är dom här!!!! och det är inte alltid så roligt att höra :evil: men man inser också vem de kommer ifrån (inte mig :oops: ) utan alla vuxna som hon träffar varje dag,
har till att börja med inte sagt något eller gjort någon notis om det men nu senaste tiden har jag tänkt
(jag säger ofta när storsyster skriker :- Använd din vanliga röst älskling )
att kanske säga :- använd ditt vanliga språk :shock: men det känns fel....hon säger alltid orden i meningar aldrig f-n för att hon blev arg ellr något.

Finns det någon med erfarenhet (JA! det finns det) som skulle vilja dela med sig??

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Minns när de mina stod och kastade boll till varandra och antingen misade eller fick den på sig och sa "Fan!" :shock: :lol: Jag tog liksom ett steg bakåt och funderade :-k . Kom till sist fram till att jag inte skulle notera det och efter en vecka eller så var det borta! :roll: 8) Och jag slutade säga det där ordet som jag inte trodde att de hörde mig väsa när något gick snett för mig... :thumbsup:
CHELLO

Inlägg av CHELLO »

Hej!

Vi gjorde som så att vår son fick säga fy till mig och pappan när vi svor. Det blev dessvärre många fy i början :oops: - jag insåg inte att jag svor på det sättet... :( :oops: :( På köpet slutade sonen svära... :thumbsup:

Lycka till!
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Har själv inga barn som kommit upp i den åldern ännu, men kan berätta hur min syster brukade göra.

När hennes son kom i en viss ålder började han tycka det var väldigt spännande med svordomar av olika slag. :) Min syster talade då om för honom vänligt men bestämt att såna fula ord ville hon inte lyssna på! Men om han absolut behövde säga dem så var det ok att stänga in sig i duschen och "svära av sig". Det gjorde han också några gånger, låste in sig och svor långa ramsor för sig själv. Sedan kom han ut igen, hur nöjd som helst! :D
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
nilam

Inlägg av nilam »

Hej tjejer

Tack för era svar, fortsätter nog att ignorera ett tag till, tror faktiskt inte att hon vet vad hon säger alltid, även om jag säkert säger en del fula ord så träffar hon mycket vuxna främst i stallmiljö och där sägs både det ena och andra till kusarna :shock: :shock: :shock:

När det får vara nog använder jag nog ditt tips elinsofia lite som Madicken under täcket :wink:

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"