Dela rum - bäst före-datum?
Dela rum - bäst före-datum?
Ja, det jag undrar är alltså hur länge syskon kan/bör/vill dela rum
När kan de s a s önska sig lite "privacy" 
Ambra
storebror feb 01
lillen aug 05
storebror feb 01
lillen aug 05
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
KLyftiga små (och inte så små) barn brukar hitta på sätt att fixa sin egen lilla privacy även i det gemensamma rummet.
Annars tänker man sig att sovrummet mest är till för att sova i och öppnar utrymmen för annat någon annanstans
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hej!
Ville bara berätta att jag verkligen fick STRIDA för att sambon skulle gå med på att flickorna delade rum!
Det tog LÅNG tid efter det att vi lagt ihop dom, tills han tyckte det var en bra idé.
Nu har vi byggt om i huset, rivit väggar, satt upp väggar, rivit trappa och fått hall o.s.v. I denna röran fick vi ytterligare ett rum. Ett kommande andra rum när/OM de delar på sig. Då sa han plötsligt med öm blick och stämma "Det kommer nog ta MÅNGA år innan de vill dela på sig...
Dom kanske inte ens vill det nån gång"
Han har förstått nu!
Han talar om trygghet, hänsyn och vänskap.
kram anna
Ville bara berätta att jag verkligen fick STRIDA för att sambon skulle gå med på att flickorna delade rum!
Det tog LÅNG tid efter det att vi lagt ihop dom, tills han tyckte det var en bra idé.
Nu har vi byggt om i huset, rivit väggar, satt upp väggar, rivit trappa och fått hall o.s.v. I denna röran fick vi ytterligare ett rum. Ett kommande andra rum när/OM de delar på sig. Då sa han plötsligt med öm blick och stämma "Det kommer nog ta MÅNGA år innan de vill dela på sig...
Dom kanske inte ens vill det nån gång"
Han har förstått nu!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
En fundering till - lillen har i nuläget eget rum och trivs bra med det, men är inne i en sväng av vad jag tror är åttamånadersångest. Visst bör jag då vänta till det hela har passerat innan vi gör några större förändringar vad gäller sovplatserna
Ambra
storebror feb 01
lillen aug 05
storebror feb 01
lillen aug 05
-
father of sons