Barnvagn!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Livans mamma

Barnvagn!

Inlägg av Livans mamma »

:arrow: hjälp mig med vagnsbestyr!!

Min tös är nu 5 månader och snart kravlar hon över kanten på sin liggvagn!

Jag vill köpa en sittvagn, en som jag kan använda länge!!

Vilka vagnar har ni? Jag har läst om flera som rekommenderar Teutonias Timmy, och att den är den enda med liggläge. Stämmer det verkligen :?:
Jag har hört att det finns fler, men har inte sett dem själv :?

Jag vet att det inte är det viktigaste, MEN, jag gillar inte dessa svarta, gråa och marinblå vagnar. Jag vill helst ha en grön eller gul!! Jag har därför kikat lite på Emmaljungas Cerox, nån som har en sådan?

Jag bor på landet och behöver en som funkar på gropiga vägar, jag åker även mycket bil!

Please help me :)
Mamma till Livan som kom till jorden i oktober 2005 :heart:
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Hej! Jag vet itne om detta hjalper... Hos oss ar det gropiga daliga vagar och vi behovde nagot med stora oomma hjul. Sa vi kopte faktiskt en begagnad emmaljunga vagn med gamla stora vita hjul utan luft. Kanon pa landet!! Den lar val halla tills killen ar ca 2 ar sen blir den kanske for klumpig. Men a andra sidan betalade vi inte manga hundralappar for den sa det gor inget. Det finns hur mycket begagnade vagnar som helst pa blocket!!
3 fina...2005, 2007, 2010
carin73

Inlägg av carin73 »

Hej!

Vi är jättenöjda med Teutonia Rocky. Den har sittläge, luta-sig-bakåt-läge och liggläge liksom trepunktsbälte. Hade den från bebisstadiet med mjuklift i.

Kraftiga däck, aldrig punka (trots luft-) och väldigt tålig. Har kört hårt med den i både stad och terräng, snö och glopp i snart 3 år och aldrig behövt reparera något.

Den är också bland de minsta i ihopvikt läge, åtminstone då vi köpte den (nyare begagnad).

Ser att det finns många på blocket. Färger har jga ingen koll på dock. :wink:

Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Livans mamma

Tack för tips!

Inlägg av Livans mamma »

Hej igen!
Jag surfar runt och kollar på barnvagnar varenda dag.
Nu har jag spanat in en Emmaljunga, en -02, med en sittdel och en liggdel. Någon som har nån erfarenhet av en sådan?

Jag har funderat lite i de banorna att jag kanske vill ha en som jag kan använda till ev. fler barn och då vill jag gärna ha en liggvagn. Den vi har är väldigt gammal, har fungerat bra men har snart gjort sitt!

Kramar 8)
Mamma till Livan som kom till jorden i oktober 2005 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vi har en Basson duo-vagn med en ligginsats och en sittinsats. Emil är nu fem månader och vi har precis bytt till sittinsatsen då han gärna vill sitta upp och se lite mer av världen. Man kan fälla ner bakom ryggen så att det blir helt liggläge, stora gummihjul med luft som inte har fått punkta trots att vi verkligen kör som tokar genom skog och mark, handtag som är höj o sänkbart. Enkel att fälla ihop och lätt att köra. Vi är mkt nöjda med vagnen som vi köpte begagnad av en god vän. Hade aldrig hört talas om märket tidigare, det är Danskt.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

hej
Vi har en emmaljunga från 02, och jag är jättenöjd med den. lite bökig och tung, jämfört med alla nya lätta vagnar, men den funkar bra.
Dessutom är sittdelen rymlig och storebror använder en likadan fast enbart sittvagn sport eller vad den heter och får bra plats i den fast han trots allt är 3.5 år
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"