Dagispersonal...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Tekla
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 05 jun 2005, 13:25

Dagispersonal...

Inlägg av Tekla »

Sitter här och känner mig arg och ledsen. Min 3 åriga tjej är på dagis 3h 4 gånger i veckan och trivs bra. I dag när jag hämtade så ville de att jag hädanefter ska vänta i tamburen på att de kommer ut med min dotter som annars kläs på i "kapprummet". Anledningen är att en 1 årig tjej är så lättväckt och sover i rummet intill kapprummet så de vill inte att jag smyger igenom där in till själva dagiset där barnen är...Min 1 åring jag har med mig kan ju prata ibland och det skulle ju kunna väcka den lilla. Jag känner att jag måste ju få komma in och ta del av hennes dag och att sitta där och vänta känns inte alls bra. Jag blev paff när de kom med förslaget och sa att det gick bra, men nu när jag funderat känns det inte alls bra. Vet inte hur jag ska lösa det här nu, vill ju inte bli ovän med personalen.

Var nog mest tvungen att skriva av mig....
Mamma till Tekla 030223 & M?ns 050228
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Vad sur man blir :evil: Dålig organisation. Klart man som öm förälder ska kunna gå in till sitt barn och se vad som händer :!: Och gärna prata en stund och förhöra sig om dagen och med egna ögon och sinnen uppleva - dela - åtminstone något litet av vad ens barn har för sig och lever under för förhållanden dessa timmar på dagis.

Tycker du ska tala om att det inte är leverans vid dörren du väntar på utan att du vill vara delaktig åtminstone några minuter i din dotters dagistillvaro, möta henne i den, inte utanför, och ta hem henne från något du vet vad det är och kan prata med henne om och/eller hon med dig.

Lilla lättväckta ettåringen får de naturligtvis lägga någon annanstans! I fikarummet, kanske :?: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Katarina-Mamma duracell
Inlägg: 861
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 22:18
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Ursch!
Om jag skulle få höra något sådant så skulle jag antagligen gå i taket, eller strunta i det och gå rakt in som vanligt som om jag aldrig hört detta dumma. :(
Självklart sk du kunna gå in till ditt barn, så att det känner att du verkligen kommer till henne nääää skulle dagiset behandla mig så skulle jag nog säga ifrån riktigt högt
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Tekla
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 05 jun 2005, 13:25

Inlägg av Tekla »

Nu har jag pratat med personalen och de tyckte inte heller att lösningen kändes bra och att det var förhastat och ogenomtänkt. Så nu går jag in som förut med försöker vara så tyst jag kan....vilket jag försökte förut med :?
Mamma till Tekla 030223 & M?ns 050228
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"