2-årstårtan!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sagomamma
Inlägg: 742
Blev medlem: sön 21 nov 2004, 19:52
Ort: Hässleholm i Skåne
Kontakt:

2-årstårtan!

Inlägg av Sagomamma »

Nu har min dotter fyllt 2 ( :shock: vad snabbt det gick :shock: ), och jag som ändå inte har någonting viktigare för mig så här på lördagskvällen tänkte bara visa tårtan jag gjorde till henne! :D

Hon är heltokig i Barbapappa kanske ska förklaras :lol: !

Bild på tårtan

Lite kul tips kanske... :D
br
Inlägg: 684
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:28

Inlägg av br »

åh, det var en fin tårta! Och grattis till Saga 2 år ( ja, vad tiden går fort!!!)
Ser gott ut med marsipan! ( för det antar jag att det är)
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Du tynger verkligen en arm mors dåliga baksamvete... Nej, jag skojar bara!
Är du konditor? Jättetjusig!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sagomamma
Inlägg: 742
Blev medlem: sön 21 nov 2004, 19:52
Ort: Hässleholm i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

:lol: Haha, tack vad snällt sagt!

Nej, jag kan ärligt säga att jag aldrig någonsin bakat en tårta förut :!: :shock: :lol: Beroende på vad intressena blir framöver så kanske det inte heller kommer upprepas :lol: , inte så lätt att göra tårta av Byggare Bob till exempel :wink: :roll: :lol: !

Och visst är det marsipan! Sk*tsvårt att färga och kavla ut, det trodde jag aldrig -ser ju lätt ut när man ser dem färdiga :lol:
br
Inlägg: 684
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:28

Inlägg av br »

det är inte så svårt att göra tårtor som är lite extra( fast jag hade nog köpt färidgfärgad och färdigkavlad marsipan)

Jag har gjort en orm en gång och sist jag :shock: fyllde år blev det en tårta i form av ett lok och en vagn! Barnen tyckte bäst om tåhjulen som var smaskiga runda kakor i choklad.

Det finns inte marsipan här i USA , inte där vi bor i allafall!!!! HAr inte hittat i ngn affär och ingen svensk som bott här länge vet var det finns! SÅ det blir till attgöra egen

:shock: eller vänta tills vi kommer till Sverige igen
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup: =D> Kära du! Jag är impad och kräver beskrivning/recept! Barbapappa älskas även här (mest av mig som fyller år imorgon :P 8) )!
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nämen, vad SÖT! :heart:

Och vad blev det för present sedan då?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
kerstin
Inlägg: 356
Blev medlem: mån 25 jul 2005, 15:16

Inlägg av kerstin »

Hejsan!
Jag är såå impad Sagomamma den var verkligen fin!! =D>
Aldrig gjort förr?? :shock:

Här hemma görs det också marsipan-tårtor, men mest spiderman, batman o div andra superhjälte motiv!
Maken får färga o kavla... :mrgreen: ..

Men till nästa kalas har jag börjat spåna på att anv sk "Engelskt socker"..

KRAM :heart:
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Vilken fin tårta, vad duktig du är =D> Och grattis lite i efterskott till Saga!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D GRATTIS MAMMUT :!: :lol: 25, eller :?: :!: Ha ett UNDERBART LIV, i fortsättningen också :!: :!:

Ursnygg tårta. Jag kunde ha gett min högra arm på att den var beställd och köpt :!:

Blev genast hungrig...

Minns ett litet barnbarn, då två år, som var med mamma och bakade prinsesstårta efter konstens alla regler. Den blev så tjusig, så tjusig :!: Det hela filmades med videokamera som Mommo gett de ömma vid förlossningen. Det var bara det att när den vackra tårtan var färdig, med sin hemkavlade gröna marsipan och ros och allt, kunde lilla barnet inte avhålla sig från att PLAFS! sätta handen i hela härligheten. Det blev mos av tårtan. Men mamma barnet fixade till resterna, så gott det gick... :roll: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"