Träning 2024

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA

Re: Träning 2024

Inlägg av GulligaA »

Äsch, blev bara två pass förra veckan :(

Mån: Dans
Lör: PW 1 timme

Lägger för mycket energi på annat. Som jobb, och kalas :lol:

Vi hade släktkalas i helgen då både jag och äldsta dottern fyllde år förra veckan. Jag har alltid full panik inför sådant, tror aldrig jag ska hinna med allt och har jätteångest. För höra "Nu är du inte trevlig, mamma" och det stämmer :roll: Kanske en annan tråd egentligen, men det är verkligen något jag måste jobba på :banghead: :oops:

Det kom massor av vacker snö, och vi hade en fantastiskt fin vinterhelg, men sen regnade allt bort :(

Bra jobbat :humbup: Deep stretch yoga, låter som något jag skulle behöva. Är SÅ stel. Har i stort sett slutat med stretching, inte bra :D Där har jag också verkligen något att jobba på :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :)

Grattis i efterskott :)
Man blir stressad när det gäller att "prestera" inför kalas... Förstår PRECIS!
Man vill ju att allt ska vara tiptop. Både mat/fika, och hemmet. Vet verkligen hur du menar... :roll: :cry:

Deep stretch Yoga är faktiskt underbart! Det finns pass på Youtube, och det är en mild vänlig tjej som heter "Kassandra" som tilltalar mig mest :)
Så det går att hitta.
Men hon har ett pass som är helt tokigt med fötterna uppe vid axlarna medan man lyfter sig med händerna?! Det GÅR ju inte, det får ju vara rimligt...
Men alla behöver nog lite stretch i livet! :heart: :)
Jag är alltid noga med att stretcha både före och efter pass. Det behöver bara vara några minuter, men det gör nytta :)

Förkylningen fortsätter, så förra veckan blev det detta:
Mån: Veckans Team
Tis: Deep stretch yoga
Tors: BodyBalance - SÅ länge sedan jag gick på pass med detta! Härlig kombo av styrka, uthållighet och stretch! :humbup:
Lör: Poweryoga
Sön: Poweryoga

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Trist med förkylningen :( Men toppen att du hittar sätt att träna på trots det :humbup:

Jag fick till tre pass i veckan:

Mån: Dans
Ons: Styrka hk
Fre: Styrka hk

Sen skyller jag på danstävling igen, vi var i Sundsvall fre-sön, och jag var för trött när jag kom hem på söndag eftermiddag. Men tävlingen gick bra!

Då ska jag söka upp Deep stretch yoga med Kassandra på Youtube, men mina fötter kommer aldrig hitta upp till axlarna :lol:
Samt försöka ta mig tid till stretch efter mina övriga pass.

Insåg att det bara är tre veckor kvar till jul, och vi blir över 20 pers hos oss på juldagen, så paniken närmar sig igen :lol: Men jag ska verkligen försöka få till träningen, den kanske kan skingra mina tankar :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :)

Kul att tävlingen gick bra! :humbup:

Ojoj, 20 personer! Fattar paniken! Hoppas ni har någon form av knytkalas, så att du slipper laga mat åt alla!

Jag fick till mina 5 pass, men 2 var samma dag och efter varandra. Jag räknar dem dock som två separata eftersom de är så olika.
Total tid 2 timmar.

Mån: Veckans team
Torsdag: Först Bodystep, efter det BodyBalance
Lör: Deep stretch Yoga
Sön: Body Attack.

Gymmet har lagt till Bodystep på schemat igen! :humbup: Länge sedan de hade det! Jag kan dock inte säga att det gick så bra... SVÅRT med så mycket koordination i kombination med högt tempo... Men jag ger mig inte, ska prova i veckan igen.
Jag funderar på om jag kanske ska byta mitt vanliga "Månadens pass" på torsdagar till Step. :think:
Detta är ju en annan träningsform, och det kan kanske vara bra att varva mina vanliga crossfitpass med något nytt. Jag testar ett tag. :)

Känner mig tämligen återställd från förkylningen.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"