Träning 2023

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Träning 2023

Inlägg av TorsMamma »

Hej På er.

Så jag har läst ikapp lite. OM ni har problem med att komma in och skriva måste ni skicka mail till mig. likn@hotmail.com

Vi har fått forum flyttat till nya servrar och webbhotellet vi hade är upp köpköpt, så nu skall saker fungera bättre säger de. Så lova att maila om problem uppstår! :P :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

TorsMamma - det är problem ibland, t.ex förra veckan. Det står att man är spärrad. Men försöker man senare, eller en annan dag, så går det.

GulligaA, bra jobbat med vårruset! :humbup: Och kul ändå med friidrottsgala :) Fattar att du var mör efter sådana dagar!
Men så roligt med 2:aplatsen! :humbup:
Men din dans då? Det är väl inte slut?

Det är ju inte BARA att det är pinsamt att springa med säckarna inför bilisterna, det är ju att det är FÖR jobbigt med säckarna också!! :banghead:
Minen på folk som åker förbi kollar jag inte... Har fullt upp att överleva.

Jag fick till mina 5 pass! :)
Mån: Veckans individuella
Tis: Veckans Team
Ons: Yoga
Tors: Veckans individuella
Sön: ett gratis utepass med Gymmix i skogen.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

5 pass förra veckan:
Mån: Veckans individuella
Ons: Cirkel
Tors: Pilates
Lör: 100/90/80 etc
Sön: Skogspass med Gymmix

Fick tyvärr hoppa över favvopasset veckans Team i tisdags pga att det var nationaldagen, och den mest HYSTERISKA dag jag haft på mina 3 säsonger på caféet! :o
KUNDE inte svika :(
Även imorgon kommer jag missa. Men för något kul! :) Nu ska vi få belöning för vårt hårda slit på försäsongen. Vi ska åka på spa med övernattning! :humbup:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Det har inte gått så bra med träningen senaste veckorna, jag bara hittar på massa annat :lol: Som AW med jobbet, semester till Göteborg för att hälsa på brorsan, besök på nöjespark med ena dotterns klass, en AW med en annan grupp på jobbet :D

Så nu får jag skärpa mig! Men lite har det ändå blivit:

V22:
Ons: Styrka hk
Tors: PW 1 timme

V23:
Fre: Styrka hk
Sön: fm PW 1 timme, kväll styrka ök.

Min dans är slut för terminen, den sätter igång i slutet av augusti igen :dance:

Skogspass med gymmix låter ju spännande! Vad gör ni då?
Bra jobbat veckorna som varit :humbup: Förstår att det var hysteriskt på nationaldagen, ledig dag med finväder. Kan tänka mig att många drogs till fika ;)

Det är mycket denna vecka också, med skolavslutningar, ännu mera finväder, samt så har de målat klart i vår källare efter översvämningen så nu ska vi sätta igång att inreda. Äntligen ska jag få ett riktigt gym igen som inte är fullt av kläder, lådor och annat trams som jag måste gå runt eller lyfta på för att hitta mina vikter :lol: Det är en stor gillestuga, där 1/3 ca ska bli mitt gym och hemmakontor och resterande del "ungdomsgård" med stor soffa, TV TV-spel mm. Vi delar av med garderober. Ska bli så himla skönt!

Ha det fint :heart: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej

Njae, får inte riktigt till det. Men tre pass denna vecka ändå. Bara styrka :D

Tis: Styrka hk
Tors: Styrka hk
Lör: Styrka ök

Jag har stora problem med att posta inlägg, får oftast försöka minst 20 ggr, överdriver inte!
Har mailat TorsMamma om det, hoppas det går att fixa.

Eller så är det jag som beter mig illa någonstans på nätet och därför blir blockad :lol: ;)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Samma här... SVÅRT att komma in, och det står att jag är blockerad. Men plötsligt försvinner det meddelandet, och det funkar...
Jag tror varken du eller jag beter oss illa på nätet!! :lol:

Man måste ju få ha lite KUL också tänker jag om din förra rapport! :lol: :heart:

Men du har ju inte skrivit ett ljud om hur själva uppvisningen gick!!?? BERÄTTA!

I söndags gjorde vi t.ex backintervaller blandat med tabataövningar av olika slag. Gick raskt, eller gjorde indianhopp eller sidledds-spring/jogg till nästa tabatastation. Det kunde vara dips/armhävningar, upphopp, plankan, situps etc. En timmes pass är det. Jag blir inte totalt slut, som efter mina Veckans-pass, men det är bra både puls och styrka. :) Olika pass varje gång och skönt med skogen!

Så SKÖNT att du får ordning nu, och rejäla utrymmen att vara i! :clapping:

Mån: Veckans individuella
Ons: Cirkel
Tors: Veckans individuella
Fre: Veckans Team
Sön: chockade mig själv med att gå på BodyCombat.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Hoppas du har haft en fin midsommar :heart:

Jag har haft en helt underbar helg med fantastiskt väder :D
Dock blev då inte träningen så fantastisk :oops:

Tis: Styrka hk
Tors: Styrka ök
Fre: PW 55 min

Men det går ju framåt i alla fall, jämfört med tidigare veckor ;)

Oj, har jag inte tagit upp uppvisningen?! Det måste ha försvunnit någonstans bland alla inloggningsförsök. Vi blev för några som ville vara med, fyra st från två grupper, så ledarna ställde in den för oss. Så jag fick fint sitta och kolla på barnens bara, till min äldsta dotters stora lättnad :lol:

Bodycombat :shock: Det låter ju riktigt tufft, hur gick det?
Härligt med uteträning :) Det ger på något vis en till dimension till träningen med att vara ute tycker jag. Och vi har ju två utegym i närheten längs med ett motionsspår som jag faktiskt brukar utnyttja ibland på sommaren. Dags att sätta igång nu med det kanske ;) :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Ännu en trea :roll:

Ons: Styrka hk
Tors: Jogging 2.5 km. Kort pass för att komma igång igen. Kändes bra, trots att det var ett tag sedan :)
Lör: Styrka ök

Jag får väl känna mig nöjd över, ändå, att jag får till tre pass en sämre vecka ;)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jag har försökt få in detta inlägg måååånga dagar nu, men får bara den där varningen... :banghead:
Så det får väl bli 2-veckorsrapport - OM det nu mot förmodan kommer in idag.

Midsommar var härlig! Men jag jobbade på midsommarafton (till 16), ledig midsommardagen, jobb på söndagen.
Vi brukar även träffas ett gäng på midsommardagen, och jag styrde upp det så att det blev en dagsfylla istället, så att jag kom i säng i rimlig tid! :lol:
Det var tur, för söndagen blev det 13 timmars arbetsdag...

Bara 4 pass förrförra veckan pga hysteriska arbetsdagar över lag.

Mån: Veckans individuella
Tis: Veckans Team som var lite "lekfullt" med inslag av kubb, och missade man fick man straffvändor. Och det blev många! :lol:
Ons: Cirkel
Tors: Yoga

STÄLLDE DE IN uppvisningen!!?? Fy fan vilken "downer"! :( Så som ni hade övat!! Näe, vad trist!! Och att det beror på att deltagare inte VILLE?? Vad hände med teamkänslan?? Usch.

BodyCombat gick väl sådär. Inte min grej med så mycket koordination.

Förra veckan 5 pass:
Mån: Veckans individuella
Tis: Veckans Team
Ons: Cirkel
Fre: 100/90/80 etc
Lör: 100/90/80 etc.

Var på hantverksmässa i Värmland med bästa väninnan i helgen, så jag är mycket nöjd att jag fick till 2 pass mellan mässa och rödvinsdrickande ;)

Ja, kör på utegymmet lite! Låter kul! :humbup:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)
5 pass:
Mån, veckans individuella
Tis, veckans Team
Ons, cirkel
Tprs, Yayog Core
Fre, Veckans Team

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej

Två pass bara:
Lör: Styrka hk
Sön: PW 1 timme

Vad ska jag skylla på :think: Shoppingresa till Stockholm, samt massor av jobb för att bli färdig inför semestern?
Hade ju planerat att skriva att Nu är det semester och jag kommer att ha massor med tid att träna, men så vaknade jag tokförkyld idag :roll: :cry:

De ställde in uppvisningen för vår grupp bara, vuxengruppen :) Det är ju en helg fylld med uppvisningar, främst för barnen- Säker 50-60 grupper minst. Men visst var det tråkigt att det inte blev något för oss :D

Bra jobbat med att få ihop passen trots arbete och vin :lol: :clapping:
Själv får jag väl hoppas nu att förkylningen går över snabbt :roll:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Antalet pass denna vecka?

0

Jag blev riktigt sjuk faktiskt, med feber över 39 grader och sängliggande flera dagar. Jag tog en promenad i söndags, men i lugn takt så inget jag räknar som träning. Nu känner jag mig pigg dock och hoppas på en bättre träningsvecka :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Long time, no see...

Men usch då... :( Det lät inte roligt alls... Hoppas du är bättre nu??

Har inte kunnat komma in här - som vanligt... :roll: - så det blir 3-veckorsrapport.
HOPPAS, hoppas det går iväg nu! Tycker det är jättetrist att inte kunna lämna vecko-rapport! ☹
Ska det fortsätta så här får vi väl helt enkelt byta mailadresser och rapportera på det viset?? Det är ju ändå bara du och jag här...
Kontaktade TorsMamma, som bad mig trycka på länken till spamhaus och be dem radera blockeringen. Detta har jag gjort nu!

Jag var också förkyld! :( Det började på hantverksmässan.
Klassiskt. Man har jobbat hårt och stressat mycket. Kroppen går ner i varv.
DÅ passar kroppen på att "ha tid" att vara förkyld. Visst är mässa jobb det med, men i lugn takt...
Jag har dock inte lyssnat på min kropp utan har tränat ändå... För denna förkylning har varit snuva och hosta.
Hade jag haft feber och/eller halsont hade jag vilat. Hade fortfarande torrhosta, efter 3 veckor...
Men NU är jag bra!

OJ, vilken stor dansskola! Då har ni att göra med att titta på allt! :D
Hoppas de skärper till sig :naughty: och vågar ha uppvisning nästa termin!! För du går väl igen..? :)

Mån: Veckans individuella
Tis: Veckans Team
Ons: 7,5 km skidstaksmaskin
Tors: Veckans individuella som bl.a innehöll 150 burpees av olika slag! :shock: :shock: Har inte svettats så på länge, och jag tror det var där jag började få bort förkylningen. Tog dock vila förra helgen då vi hamnade i Fjällbacka, förutom en ganska fysisk promenad i naturreservat i söndags.

Förrförra veckan blev det bara 4 pass. Ensam ansvarig över ungdomarna på caféet, och 13-timmarspass etc...
Mån: Veckans individuella
Tis: Veckans Team
Tors: YAYOG Core
Fre: Yayog: överkropp (oväntat, eller hur?? ;)

Och så har vi förra veckan då, första semesterveckan då vi var i Skåne! 😊
Mån: 100/90/80 etc. Såååå bra att köra på resa!
Tis och onsdag var vi ute och gick låååångt i naturreservat. Räknar det som pass!
Fre: 100/90/80 etc igen.
Idag kom vi hem. Tänkte gjort ett pass, men kände inte för det…
Vi gick visserligen i höga ”stup” idag, men för kort för att räkna som pass.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)
Då var det dags för förra veckans rapport, 5 pass. Hoppas det funkar lika bra att rapportera idag!

Mån: cirkel med fokus på kondition
Tis: veckans Team
Ons: Barré!!
Fre: 7 km på olika konditionsmaskiner. Löpband, skidstak, rodd
Sön: Yayog core.

Var hos äldsta dottern i Gbg ons-tors. Frågade henne om hon brukar gå på något pass på onsdagar, och om jag kunde köpa gästpass.
Där fick jag mig en utmaning... Hon brukade gå på Barré, som är ett balettinsppirerat styrkepass?! Jag?
Först vägrade jag, men tänkte sedan att ingen känner mig, få jag gjorde det 8-) :lol:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Har haft stora problem med att rapportera :evil:

Så här kommer fyra veckors rapportering :roll: (Om det fungerar nu då)

V29
Tis: Styrka hk
Tors: PW 1 timme
Fre: Styrka ök
Lör: Löpning 2.7 km
Sön: Styrka ök

V30
Tis: Styrka ök
Tors: Styrka hk
Fre: PW 1 timme
Sön: Styrka hk

V31
Tis: Styrka hk
Tors: Styrka hk
Lör: PW 45 min
Sön: Promenad/klättring till en utsiktsplats. Bara 1 km upp, men det var BRANT, och jag var helt slut när vi kom upp :lol: Sällan har fika smakat så gott :D

V32
Mån: PW 1 timme
Ons: PW 1 timme
Lör: Styrka hk
Sön PW 1 timme


Med reservation för att jag inte kommer ihåg riktigt rätt dagar, ligger lite efter med anteckningarna :lol: Passen är utförda dock ;)
Har inte alls kommit igång med löpningen denna sommar. Däremot går det jättebra med styrketräningen :clapping: Jag har verkligen blivit starkare i axlar och bröst denna period :D Även om det inte blivit så mycket styrka senaste två veckorna :)

Hur var barré-passet? Var det styrka med kroppsvikt? Mycket tåhävningar? ;)
Skönt att du är frisk nu!

Har också funderat på hur vi ska fortsätta rapportera om det inte blir bättre. Antingen kan vi ju som du säger utbyta mailadresser, eller så kanske vi kan starta en lite Facebook-grupp. Om du har Facebook då :)

Fortsätter med dansen, absolut! Så himla roligt ju :D

Ha det fint!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"