Träning 2023

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Bra tränat :humbup: Du kör på med dina burpees :D Fast det verkar ju vara bra träning, jag har ju testat någon gång, men tycker det är lite för krångligt :lol:

Åh, den där påskprommenaden känner jag igen från tidigare, kul :happy-jumpyellow:

Jag är INTE rörlig, speciellt gällande benen, och det blir bara värre :shock: Jag måste komma igång med stretching eller börja på yoga eller nåt :?

Har nog sträckt något på baksida lår, det gör ont precis där låret möter rumpan. Så det blev ingen löpning, och enbart en enkel uk-övning på styrkepassen i veckan.

Tis: Dans
Ons: Styrka hk (men lätt för benen dock)
Fre: PW 1 tim 10 min
Lör: Styrka hk, F&S

Sen har vi stegtävling på jobbet nu, vi tävlar kontoren mot varandra. Så det blir ganska många kortare promenader under dagarna för att samla steg. Sen kan man lägga in styrketräningspass också för att få poäng. Det är rätt motiverande faktiskt :D

Dottern tycker det är rätt roligt att hjälpa mig med steg och så, vi spelar in på dansen så vi kan öva mot något. Det är mest det där med uppvisningen hon inte vill att jag ska vara med på. Men jag har redan anmält mig :happy-partydance:

Men vilken härlig röst! Kul att hon håller på med musik/sång! Hon låter ju fantastiskt :heart:
Och så bli hennes rum ett gym :lol:
Vi har tömt garderober i källaren idag, jäklar vad grejer man har, blev mycket bärande och springande i trappor. (Och jag har så mycket handväskor så jag mår dåligt nästan, upptäckte jag :oops: )

Vad kul att du för börja på café-jobbet igen, även om det inte är bra för träningen. Du verkar ju verkligen trivas :heart:

Är ledig tis och fre nu i veckan, då det är påsklov. Ska se till att hitta mycket rörelse och träning i dagarna!
Dansen har lov, så där får jag öva själv :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Gym-ägarna säger att Burpees är en av de bästa övningarna på att få med hela kroppen! :)
Men det är inte så kul...

Har de inget Yogapass/stretchingpass på Friskis där du går ibland?

Hur går det med sträckningen?
Kul med jobb/steg-tävlingen! :humbup: Det är ju alltid kul när det blir lite tävling! :)

:lol: :lol: :lol: Jobbigt för dottern där du... ;) Men är man anmäld, så är man... :music-rockout: :lol:

Det finns några fler låtar av Ida på Spotify under namnet Wickstrøm om du vill lyssna mer :)

Ja, gym och gym... Det är mest Per som använder grejerna. En roddmaskin, en cykel, en skivstångsbänk, en kettlebell.
Han har en box-säck i källaren också som kanske kan få flytta dit med.
Jag försöker väl få honom att tycka att vi ska bo kvar i huset även fast Ida flyttat, och det är alldeles för stort...
Jag tänker att om han "får" ett gym ser han att alla rum utnyttjas! För som du säger....gud, vad man samlat på sig... :o :oops: Jag har ju halva vinden full med saker till mitt företag/lager! :o Saker som säljer väääldigt dåligt, men jag vill ju inte slänga!
:lol: Handväskorna... :lol: DET har jag nog bara 2, men allt annat... :o :oops: Usch...

Älskar caféjobbet! Och nu har vi fått maj-schemat som innehåller fler 8-16-pass = lättare att vara med på pass!

Denna vecka:
Mån: BodyBalance
Tis: Cirkel Puls
Torsdag YAYOG Core
Söndag: dubbelpass. Först PW i 35 min, sedan spinning

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Nytt försök, har problem med att skicka svar då jag får meddelande om att min IP-adress är svartlistad!

Hej hopp!

Det finns några enstaka yoga-pass på F&S, men tokiga tider för min del tyvärr.
Har ju inte undersökt vilka online-pass det finns visserligen, kanske där? Ska kolla upp det.

Veckans:
Mån: Jogging 6.2 km
Ons: Styrka ÖK
Fre: Styrka hk, på F&S
Lör: PW 50 min
Sön: Jogging 6.95 km. Mycket sakta dock då det var en del is i spåret där jag var. Därav orkade jag lite längre :D

Ingen dans då det var påsklov i veckan. Har tyvärr inte övat något på egen hand, hoppas jag kommer ihåg något till nästa gång :shock:

Fortfarande lätt känning i baksidan av låret. Men jag kör på så länge det inte gör alltför ont :)

Bra tränat i veckan :humbup: Kul att du har dina YAYOG-pass att ta till :) Är det fortfarande utmanande pass för dig, trots att du tränat på ett tag nu?

Hoppas du kan övertyga mannen att bo kvar i huset :pray:

Åh, vinden ska vi inte prata om :lol: Där hamnar ju allt vi inte får plats med i källaren nu :D

Den här veckan ska jag försöka lagra några extra pass, veckorna som kommer efter blir det en hel del resande. Både i jobbet mitt i veckan och en del danstävlingar på helgerna :roll: :)

Ha det fint!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)
Så det blev så för dig också med svartlistad?? Konstigt, men plötsligt funkade det att skriva här igen.

Oj, vilken bra vecka! :humbup:
Klart du kommer ihåg dansen även om det hoppar över en vecka! :)Trist med baklåret, gör inte för mycket så det blir värre!

Nej... Yayog är inte särskilt utmanande alls längre... De känns mer som nöd-pass att ta till för att jag inte kan träna på gymmet just nu. :oops:
Eller, det kan jag väl, men knappt pass med ledare eftersom jag jobbar när passen är. Nu har vi i alla fall fått ett öppningsdatum för nya gymavdelningen! På torsdag! Men jag kommer inte att kunna träna några crossfit-pass detta veckan. Nästa vecka ska jag nog få till något äntligen!

Jag fick till 5 pass, men bara ett med ledare - BodyBalance. De övriga blev YAYOG hemma, varierat med core och ben. Slarv-vecka känns det som...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Men då var det inte bara jag då, blev rädd att jag gjort något dumt :D

Sådana veckor blir det ibland, men om man åtminstone gör någonting så brukar jag tänka att man inte backar i sina framsteg i alla fall. Se det som en underhållsvecka :)

Min vecka:
Mån: PW 45 min
Ons: Styrka ök
Fre: Jogging 6.4 km
Lör: Styrka hk på F&S
Sön: PW 1 timme. Hade tänkt jogga, men jag var lite för "trött" pga altanhäng med grannar och bubbel på lördagkväll. Det var ju så trevligt väder :lol:
Ingen dans blev det, prioriterade middag med kär kollega som slutar hos oss :heart:

Men så bra att gymavdelningen öppnar, hoppas du får till något pass i veckan :humbup:
Jag känner att det blir lite tuffare träning när vi är på F&S, jag och dottern. Jag har ju jättebra möjligheter hemma med mitt källargym, men på något sätt tar jag i mer ändå där. Det är inte att jag tränar hårdare när folk ser (tror jag i alla fall :lol: ) Kanske bara är motiverande med alla vikter och muskler runt omkring mig ;) Hursomhelst så är det något jag ska fortsätta med :)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)
Nej, det var samma för mig. Men nu funkar det ju, så det är huvudsaken! :)

Ja, vi kallar det underhållsvecka, den förra...
Nu blev jag väldigt positiv till mitt maj-schema! :heart: Många 8-16, och 9-17-pass, vilket öppnar möjligheterna till många ledarledda pass igen! :humbup: Ett par 11-18.45-pass i veckan har man, men då kan jag hinna träna innan. Nu ska vi drilla de unga sommarjobbs-tjejerna till att klara stängningspass är det meningen, så vi säsongsanställda får glida lite. Vi gör så mycket annat med ansvar på dagarna att vi kan vara värda bra tider. 8-)

Oj, vilken bra vecka du hade! :humbup: Förstår tröttheten där du :lol: Så kan det vara, och bra att du kom ut på en pw ändå!
Ja, den där varma dagen jobbade jag... Eftersom det är ett café med fokus på glass och vacker utomhusmiljö kan du ju tänka dig vilket tempo vi hade!! :shock: Helt galet!!

Jag förstår precis vad du säger! Det ÄR någonting med att vara i en lokal/ett gym. Man tar i mer än man gör hemma på något vis. :think:

En träningsvecka med några annorlunda inslag för mig:
Mån: gratis utomhusgympa med Gymmix nere vid sjön. Ganska svettigt, men dessvärre en hel del danssteg, och det är liksom inte för mig :shock:
Tis: Cirkelpuls 45 min
Ons: BodyBalance
Fre: Eget Crossfitpass i nya lokalen (som kändes som en besvikelse jämfört med den förra... :( )
Sön: Det ENDA som fanns på schemat på gymmet var BodyPump. Träning med skivstång. Jag tycker inte det är roligt, och jag får ont i ryggen. Men jag var trött och svettig i alla fall.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hm, jag har fortfarande problem med blockeringen för det mesta. Och det är inte ens min IP-adress som kommer upp! Jag försöker gång på gång. Tur att man kan spara och ladda utkast ;)

Hej!

Så bra att du fått ett fint schema, som gör att du får in träningen :) Ja, drilla ungdomarna bara, det kan de behöva ;)

Tråkigt att nya lokalen inte är lika bra :(
Ont i ryggen låter inte bra, tycker det är svårt med styrketräning i grupp att få det att kännas ok. Men det är kanske en vanesak :think:

Mån: Styrka hk
Tis: Dans. Var lite orolig att jag inte skulle hänga med eftersom jag missat,mMen jag hade tränat så mycket hemma att jag typ var BÄST :clapping:
Tors: Styrka ök
Fre: Jogg 4.98 km, i BRA tempo. Bara kände att jag hade massor av energi och öste på. Alltså bra för att vara mig :lol: Läste om nån svensk som slagit rekordet med hur långt man kunde löpa på ett dygn, och han hade sprungit över 27 mil! :shock: Med ett medeltempo på 5:17 per/km. Det kan inte ens jag få om jag springer allt vad jag kan i en km :mrgreen:
Sön: Jogg 5.5 km. I mer mitt vanliga tempo :D

På söndagar joggar jag i ett spår som ligger vid en idrottsanläggning några km bort, då min yngsta har träning där då. Terrängen är betydlig tuffare med backar och så där, än spåret som vi har alldeles runt knuten. Det går igenom en park och har i stort sett bara en backe (en kulle som jag oftast springer runt :oops: ). Så det blir alltid mycket sämre tider på söndagar. Men flåset får sig en rejäl omgång :lol:

Åh, den här veckan är jag faktiskt verkligen stolt över mig själv! Trots att jag var på resa med jobbet ons-tors och på danstävling hela lördagen, så lyckades jag få in FEM bra pass! Heja mig :clapping:

:hearteyes:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)
Ja, vilken vecka du hade!!! HEJA DIG verkligen!!! :clapping: :jumpgreen: :humbup: :dance: :clap:
Och bäst i gruppen på dansen?! Jag bugar mig ödmjukt av respekt! :hearteyes:

27 mil på ett dygn..? Och SNABBT också! Det måste ha varit en galning av något slag?! :o :lol:

Kul att köra ett annat spår med! Man blir lätt invand på sitt gamla. Bara att springa samma spår åt andra hållet kan vara utmanande!
Och det nya spåret verkar bra mycket tuffare också!

Nya lokalen var inte bra alls... Stort är det, men långsmalt med vinklar och vrår. Lågt i tak, inga fönster...
När vi har pass kan inte alla vara på samma ställe utan får dela upp sig i smågrupper längst med lokalen och in i vinklarna. Man kan inte ens se alla deltagare på samma gång! Men, bara att gilla läget...

Veckan började bra med måndag - veckans individuella, och tisdag, veckans team.
Onsdag BodyBalance, och sedan blev det 10-timmars jobbpass utan rast för att det var så mycket kunder! :shock:
Och efteråt ville jag bara hem...
I helgen flyttade vi min mamma till en mindre lägenhet. Det tog verkligen både tid och kraft.
Men fick till ett spinningpass på söndagskvällen i alla fall.
Så... 4 pass. Glad att ha lite bonuspass sparade ;)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej :)

Lite resande denna vecka också. En tripp till Umeå tis-ons, så då gick det åt massor av timmar att bara sitta på tåget båda dagarna. Men fyra pass fick jag till i veckan i alla fall :D

Mån: Styrka hk på F&S
Tis: Jogging 4.3 km (missade dansen för tåget mot Umeå)
Lör: Styrka ök
Sön: Jogging 5.3 km

Så nöjd ändå med denna vecka :dance:

Alltså, verkligen tråkigt med lokalerna. Det är viktigt för träningsglädjen att man ser fram emot att gå dit. Men vad ska man göra liksom :confusion-shrug: Människan är ju anpassningsbar, som tur är :)

Bra med fyra pass ändå :humbup: Ja, ibland vill man bara hem och ta det lugnt. Och vissa gånger ska man nog lyssna på kroppen, och inte bara försöka köra på. Nu är ju du så träningsvan att du vet när det är dags för paus, annat med nybörjare som kanske behöver slåss mot latmasken och soffan som lockar titt som tätt ;)

I sommar ska vi hjälpa mina föräldrar som ska flytta, till lägenhet, från stort gammalt hus med tillhörande gigantisk lada som är FULL av saker och mest skräp! Det blir nog en veckas intensiv träning där :lol:

Den här veckan blir det nog mycket uteträning, då det ju ska bli fantastiskt väder :dance: Ha det fint :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Blev en typisk 4-passvecka :)

Mån: PW 1 tim 10 min
Tis: Dans. Sista för terminen :( . Så himla roligt det har varit, jag ska absolut fortsätta i höst :D
Tors: Styrka ök
Lör: Styrka hk

Hade större planer, men blev lite förslöad av det fina vädret :lol: Nådde ju mitt mål med veckan ändå, men fre-sön blir det danstävling i Eskilstuna, och jag får svårt att hinna med något då. Så det hade varit fint med några extra pass på lager ;)

Hoppas din vecka varit bra!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Så bra jobbat att du fick till så mycket träning trots resandet! :humbup:
Synd att du missade dansen :(

Usch, ja... Flytta föräldrar från hus till lägenhet är inget att se fram emot! DEN flytten gjorde vi ju för 9 år sedan.
Att flytta från större lägenhet till mindre är lättare, då är ju mycket redan rensat!

Jag är mycket nöjd med förra veckans 5 pass! :humbup:
Mån: eget 100/90/80 etc.
Tis: Veckans Team
Ons: cirkelpass
Fre: joggade 5 km! Började inte jobba innan 11, och vädret var UNDERBART! Så jag passade på. Det gick inte fort, men jag stannade inte.
Sön: Detta trodde jag ALDRIG skulle hända!? Vi hade en vikarierande ledare i spinningsalen, och han fick mig att tycka att spinning var ROLIGT??!! HÖG, bra musik och han var otroligt peppande! Var alldeles glad i kroppen efteråt! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

5 pass:
Mån: Pilates hemma
Tis: Cirkel Puls, 45 min
Ons: 100/90/80...passet hemma
Lör: 1,5 tim promenad i snabbt tempo
Sön: spinning

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Usel vecka för mig:

Tors: Joggingtur 5 km. Långsamt. Men härligt i solskenet :)

Jag har haft alldeles för mycket att göra på jobbet, samt så har jag suttit i en sporthall hela lör-sön för danstävling. Som gick bra och var roligt på en massa andra sätt. Men det blev inte tillfälle för någon träning.

Ja, tänk vad en bra ledare och bra musik kan göra :lol: Synd att han var vikarierande, du får väl leta upp om han leder pass någon annanstans ;)
Snyggt med joggandet där! Det kan ju vara bra som backup, om det inte är något bra pass på gymmet.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, sådär blir det ibland...
Jag fick inte ihop mina 5 pass heller pga för mycket jobb. Dock 4, varav 2 som var BRUTALA! :shock:
Kul med tävling igen!! :) Vad blev det för placeringar denna gång? :)

Om den där spinningledaren skulle leda någon annanstans skulle han "få fan" för det!! :lol: Det är tjejen som äger gymmets man nämligen ;)
Han HAR 1 spinningpass i veckan som jag skulle kunna gå på. Men det krockar i tid med Veckans Individuella på måndagar, så det är inte aktuellt :)
Att han vikarierade just DEN söndagen berodde på att den ordinarie hade cyklat Västgötaloppet den helgen, och inte orkade cykla mer.

Mån: Veckans individuella
Tis: Veckans team
Tors: Veckans individuella
Fre: Veckans team.

Det var tisdag och fredag som var brutala! :shock: De var förlagda utomhus, vilket ju är skönt. Men de hade tagit fram 25-kilos sandsäckar som vi skulle springa massa sträckor med och ha över axlarna. Alltså - för mig går detta över gränsen. Det är ju någonstans roligt med dessa tuffa pass. Men inte detta. Nu är vi ju inte uppe i skogen längre där "ingen ser", utan i detta "nya" där vi sprang på JYSK-gräsplätten och bilar åkte regelbundet förbi och glodde...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Nästan lika illa denna vecka:
Mån: Vårruset, 5 km. Det gick bra, hyfsat fort också, så jag är nöjd :)
Ons: Styrka hk

Sen blev det inget mer...

Hela helgen var det en stor friidrottsgala för alla skolklasser mellan åk 3-6 i kommunen, så dels var yngsta dottern med samt, eftersom hon tränar friidrott, så måste vi föräldrar ställa upp som funktionärer.

Så lör-sön gick till att serva barn som tävla och hjälpa till vid oika stationer som att mäta vid kulstötning, ta tider vid terränglöpning och ta betalt vid parkeringarna :lol: Och jag var för trött på kvällarna när vi kom hem för att köra något pass.

Massor av steg och rörelse, samt utevistelse i finväder. Men inget som jag kan räkna som träning där tyvärr :|
Vi får hoppas på denna vecka :roll: ;)

Det blev en andraplats i discoduo, jättekul :happy-partydance: Sen var det ett gäng mellanplaceringar, men hon var nöjd med helgen i stort :heartsthree:

Haha, jag kan tänka mig minen på de som passerar i bilarna och ser er springa omkring med säckarna :lol:
Men det låter verkligen tufft :shock: "Elitstyrkans hemligheter" nästa? ;)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"