TRÄNING 2022

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ja, ibland kan de där promenaderna vara gränsfall till huruvida man kan räkna dem som pass eller inte :think:
Du borde ha ett upparbetat lager för att hålla snittet ändå :D

Efter några beräkningar så har jag kommit fram till att, trots att Compeed-plåstren är dyra, så blir det billigare än att köpa nya skor :lol: Så de får hänga med ett tag till ändå ;)

Jag kör spinning en gång om året, på spin of hope som F&S anordnar för att samla in pengar till barncancerfonden. Då fixar vi ett lag från jobbet. Håller med dig, inte är det roligt, men absolut bra flåsträning!

Fyra pass fick jag till:

Tis: Styrka hk
Tors: Styrka hk
Fre: Jogging 7.5 km
Lör: PW 1 timme

I veckan ska jag till Piteå med jobbet, på konferens. Åker sent ikväll, nattåg och kommer hem torsdag morgon. Tar inte med mig träningskläder på resan. Så mycket annat som måste släpas med ändå. Danstävling är det också i helgen, men anordnas här i stan denna gång :humbup:
Satsar på att hinna med fyra pass i alla fall, trots mycket som händer.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)
Jadu... Kollade lite i statistiken, och såg att jag har 6 veckor med bara 4 pass (förra bl.a...). 1 vecka med bara 3 pass, men även 3 veckor med 6 pass.
Alla övriga är 5 pass. Det jämnar väl ut sig, så snittet bör ligga på 5 tänker jag...

Ja, då får du köra med Compeed, och plötsligt kanske du tränat in dem så att de inte skaver längre! Hoppas det!
Det går mååååånga Compeed på ett par skor ;)

Bra jobbat i veckan! :humbup:

Ja, det minns jag att du kör ett spinningpass med jobbet varje år!
Jag hade tänkt göra det igen i igår, men blev inkallad till den ALLRA sista jobbdagen för säsongen på Cafét.
Fick jobba över för att det var så mycket folk, och missade därmed passet. Och kom mig inte för att göra något eget efter jobbet fast jag borde gjort det...

Mån: Yayog, Tabata
Tis: veckans Team
Tors: Bål/ rörlighet
Lör: 1000 m skidstak + ett veckans pass + 1000 m skidstak.

På onsdag åker vi till Malaga 1 vecka! :) "Mammagruppen", från när barnen var små, och denna gång följer även våra män med!
Vi har hyrt en lyxig villa med pool och är 8 personer :)
Träningskläderna ska ABSOLUT med, och ska nyttjas flitigt tänker jag :). Men för säkerhets skull tränade jag idag, Veckans Team imorgon, och ett pass innan vi åker vid lunch på onsdag. Så har jag redan 3 i bagaget så att säga ;)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)
Då är jag hemma från en härlig vecka i Malaga! :dance:
Hade inte trott att det skulle vara såhär varmt i oktober! Mellan 23-29 grader och strålande sol :heart:

Träningen skötte jag fint! Jag fick med mig en av de andra männen (och en till, men på halvfart) på att köra ett gammalt veckans pass vid 3 tillfällen.
Och det var följande (med 5 burpees mellan varje set) 100 squats, 90 situps, 80 climbers, 70 utfallssteg, 60 situps, 50 benlyft, 40 armhävningar, 30 fällkniv, 20 rygglyft.
Vi åkte ju ons-ons, så halva rapporten kommer här, och andra på söndag.

Mån: Veckans individuella pass
Tis: Veckans Team
Ons: Yayog, core
Tors: Veckans pass med Jan-Ove (& Peter)
Lör: Veckans pass med Jan-Ove (& Peter) + c:a 30 min Yoga som en av de andra tjejerna höll :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej :heart:

Idag känns det ju lite ytligt att gå in här och skriva om träning...

Min äldsta dotter fick en nyhetsflash på mobilen om Annas bortgång, men hon visste inte riktigt vem det var. Då fick jag förklara att det är Anna som skrivit den tjocka, färgglada som så ofta låg bredvid min säng när de var mindre (jag har 25-årsutgåvan). Och att det är mycket tack vare den som de är så fina människor som de är :heartsthree:
Så vi pratade om det ett tag, och nu är de helt inne på vad de ska göra när de själva får barn :heart: :heart:

Förra veckan:
Jag fick inte alls ihop de fyra passen, trots att jag hade planerat så bra bland allt resande och tävlande. Men nattåg till och från Piteå, samt en massa trassel med dotterns duo-danspartner runt tävlingen (Dotterns duo vill börja dansa med en annan :( ) så orkade jag helt enkelt inte med träningen. Även om jag hade behövt det. Det blev två pass.
Mån: Styrka hk
Sön: PW 1 tim 15 min

Denna vecka:
Tis: Styrka uk
Ons: Styrka ök
Tors: Jogging 4.7 km
Lör: Styrka uk
Sön: Styrka ök, utegym

Lite bättre nu :)
Inget F&S-pass. Jag vill verkligen köra styrketräningen som prio igen nu. MEN, jag ska försöka komma iväg till F&S ibland också. Kanske inte varje vecka, men då och då. Kan vara nyttig med variationen.

Härligt att ni fick så bra väder :) Och kul att du fick med dig några på träningen :humbup: Vilket lyx att ha en egen villa med pool!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)
Ja, visst känns det ytligt... :( Usch, så ledsen jag blev :(
Undrar vad det var för långvarig sjukdom?
Denna kvinna har verkligen betytt enormt mycket i mitt moderskap :heart:
Vad hade jag gjort utan Barnaboken?? Jag vet verkligen inte! Så mycket råd och stöd. Så mycket handfasta tips...
Och för så länge sedan svarade hon själv mycket i forumet. All korrespondens finns sparad i barnens pärmar...
Jag hoppas att mina barn läser Barnaboken om de blir mammor någon gång. :heart:
Min äldsta är HELT inne på allt som har med rutiner och sovkurer att göra när jag har berättat!
Men INTE det där med att man ska vara hemma länge med barnet... Vi får se ;)
Anna är i alla fall enormt saknad av många! :heart: :heart: :heart:

Men VARFÖR vill han byta danspartner??? :evil: :banghead: FY vad hemskt! :cry: Fattar verkligen att hon blev ledsen :(
Och killar inom dans växer ju inte på träd om man säger så... Det är ju alltid betydligt fler tjejer än killar...
Förstår också att du blev ur balans med träningen av detta.

Men denna vecka fick du till det bra! :humbup: F&S är alldeles säker bra att slänga in då och då. Variation är bra!
Samtidigt ska man göra det man gillar bäst! :)

Jag fick till en lysande vecka med 6 pass! Alla dagar utom hemresedagen (ons) :)
Mån: Yayog mage/rygg (det ville ingen vara med på)
Tis: Veckans pass med Jan-Ove. Peter ballade ur helt denna gång och gnällde på sina lårmuskler. Han gick och köpte öl till huset istället, tyckte det var nödvändigt det med :lol: Min Per fick jag ju inte med ALLS på detta, men, men...
Tors: Veckans Team på gymmet
Fre: Veckans Team på gymmet
Lör: 7,5 km skidstaksmaskin
Sön: Spinning i grupp.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av TorsMamma »

Hej Tjejer,

Jag ber om ursäkt ifall ni inte har kunnat skriva och hänga här på forum. Vi hade ett litet haveri när vi skulle göra en uppdatering och vi hade inte någon bra backup från webbhotellet m.m. Så jag ber tusen gånger om ursäkt ifall ni har postat här och inte ser era inlägg då vi till slut hittade en jättegammal backup vi lade på. :heart:

Jag har äntligen börjat träna igen efter nästan. 2års upphåll med långtidscovid m.m. Gick promenader men har nu börjat sen snart 1 mån tillbaka på gymmet. MÅlet är 3 dagar i veckan. Styrketräning är prio, men kör även Bodycombat och Bodybalance på Nordic wellness där jag har kort nu.

Vi ses lite ibland. Rapporterar om jag hinner och kan, men har ganska mycket som pågår på alla fronter. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej...
Ojojoj, vilket datastrul! :shock:
Både hårddiskkrasch på min egen dator, OCH Forumstrul.
Massa inlägg är ju borta, men jag har gjort en summering sedan min sista rapport...

V. 41
Mån, Bodystep
Tis; Veckans Team
Ons BodyBalance
Fre, Veckans Team
Sön, Spinning

V. 42
Mån, Veckans individuella
Tis, Veckans Team
Ons, BodyBalance
Fre, Veckans Team
Sön, Spinning

V. 43
Mån, Veckans individuella
Tis, Veckans team
Ons, BodyBalance
Fre, Veckans Team
Lör, eget. 100/90/80 etc av olika saker, med 5 burpees och 5 marklyft mellan varje set.
Sön, Spinning

V. 44 (mässvecka)
Mån, Powerwalk fick det bli (pga nackspärr…)
Tis, Veckans Team
Ons, BodyBalance
Fre, Veckans team

V. 45
Mån, Cirkelpass
Tis, Veckans Team
Ons, BodyBalance
Fre, Veckans Team
Sön, Spinning

V. 46
Mån, Cirkel
Tis, Veckans Team
Ons, BodyBalance
Fre, Veckans Team och AW efter det med gänget! 😊
Lör, Yayog, Core

Det ser kanske lite likadant ut, men Veckans Team är ju nytt pass VARJE gång :)

Kul att du kan träna lite igen TorsMamma! :heart: PostCovid är inte att leka med... :(

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Men åh, jag som var in förra veckan och gjorde uppdatering av flera veckor tillbaka för det hade försvunnits :lol:
Tur att jag har mitt excel-ark att hämta ifrån ;) Jag gör en lätt komprimerad version :)

V41:
Fre: Styrka uk, Sön: Styrka ök

V42:
Ons: Styrka ök, Tors: Styrka uk, Fre: Jogging 8.4 km, Lör: Styrka ök, Sön: Styrka uk.
Har för mig att den långa joggingturen gav mig GRYM träningsvärk :D

V43:
Tis: Styrka ök, Ons: Jogging 6.2 km, Fre: Styrka uk, Sön: Styrka ök på fm och jogging 8.4 km på em.

V44:
Tors: Styrka ök, Fre: Jogging 4.2 km, Lör: Styrka uk, Sön: Styrka ök på fm och jogging 4.2 km på em.
Väldigt nöjd med att jag fick till så många pass denna vecka eftersom vi var bortrest i början av vecka på danstävling :dance:

V45:
Tors: Styrka ök, Fre: Jogging 4.2 km, Lör: Styrka uk, Sön: Jogging 4.2 km

Och så förra veckan, V46:
Mån: Jogging 4.2 km
Ons: Styrka uk
Tors: Styrka ök
Fre: Jogging 4.2 km

Bortresta fre kväll till lör kväll även denna vecka för danstävling, i Timrå av alla ställen :D På söndagen var jag så trött så jag skippade träningen, med gott samvete faktiskt :mrgreen:

Mina veckor ser inte så varierande ut heller :lol: Styrka och jogging... Men det verkar vara då jag får ihop det, när det går på rutin. Så jag ändrar inget just nu ;)

Kul att höra från dig, TorsMamma :heart: Och vad bra att du känner att du kan träna igen! Jag älskar ju styrketräning och tycker det är den bästa och roligaste träningsformen :humbup:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, kära nå´n vilket strul... Men vi har kämpat på bra under teknikuppehållet i alla fall! :humbup:
Bra att du hade ett exelark...

Förra veckan:
Mån: Cirkel
Tis: Veckans Team
Fre: Veckans Team
Lör: eget gammalt veckans 100/90/80 etc. med 5 burpees mellan varje.
Sön: Spinning

I fredags gjorde vi en övning som vi inte brukar göra, och jag har GRYM träningsvärk i triceps fortfarande!
Man låg på rygg på golvet och lyfte 7-kiloshantlar från öronen och rakt upp. 10 var, upp till 100 stycken.

Hur gick det i Timrå i helgen?

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Från böjd till rak arm skulle det stått ang. tricepspressen.
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Åh, den övningen brukar jag också göra, tror den kallas French Press? Jag ligger på träningsbänken. Men sju kilo låter ju jättetungt :shock: Jag kör nog fem kilo :D
Det är ju hemskt att ha träningsvärk i triceps, speciellt om det börjar klia på ryggen :lol:

Det blev ingen vidare träningsvecka för min del:

Tis: Styrka ök
Fre: Jogging 4.3 km

Jag har fortfarande svårt att liksom klämma in pass när det är mycket runt omkring :think:

Det gick ganska bra i Timrå, 5:e, 4:e och 3:e plats :) Roligast för dottern var nog att de hade nya (svindyra :shock: ) dräkter. Tur att det är en bra andrahandsmarknad på dessa dräkter...
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Började veckan med att bli rejält förkyld, så det blev bara två pass:

Lör: Styrka hk
Sön: PW 45 min.

Hoppas på en bättre vecka nu :)

Hur har det gått för er?
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

"Skull cruschers" kallade hon dem. Hittade en video https://www.bing.com/videos/search?q=sk ... &FORM=VIRE
Det var för mycket med 7 kg/hand... För man skulle ha ner dem parallellt med öronen, och det gick inte. Så jag landade ner dem i överkanten bredvid huvudet i stället. Och tror du inte den övningen var med i tisdags också??!! När träningsvärken knappt gått bort...
Men DÅ tog jag 5-kiloshantlar, och fick till en mer korrekt övning. Denna gång var det 150 st. delat på 2...
Och hade inte träningsvärk efteråt.

Men usch då... :( Hoppas du kvicknar till fort nu då! Bra att du hann med 2 i alla fall! :humbup:

Det blev bara 4 pass pga att det var julmarknadshelg och andra krockar.
Mån: cirkelpass
Tis: veckans pass
Ons: Bodybalance
Fre: Veckans Team

Jag jobbar 7-15.30 nu, så jag hinner träna precis vad jag vill! :humbup:
Mellan denna och ny säsong på caféet var jag ju tvungen att ha en inkomst...
Så jag lägger mig tillgänglig som timvikarie i storkök. Första gången jag jobbar i kommunen i mitt liv.
Inte det roligaste jag gjort, men det funkar. Det är kallskänk (sallader m.m) och disk på olika skolor och äldreboenden.
Ska nog börja på caféet redan i mitten på mars! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

5 pass:
Mån: cirkel
Tis: Veckans Team
Ons: BodyBalance
Fre: Veckans Team
Lör: Ett eget pass ihop med en tjej jag tränar med flera ggr/vecka. Vi bestämde att träffas där 13.30 och träna något. :)
Hon hade hittat ett pass en av ledarna på gymmet lagt ut som vi gjorde. Det såg inte så jobbigt ut i skrift, men det var det! :shock:

Kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Så bra att du har bättre tider nu, så du kan styra träningen mer som du vill :)
Att jobba för kommun/statligt (har testat båda) kan vara rätt träligt och stelt. Nu beror det ju på vad man gör, men allt är så otroligt styrt. Men huvudsaken det funkar :)

Går sådär med träningen nu, tre pass, alla intryckta under helgen :D

Fre: Styrka ök
Lör: Styrka uk
Sön: Styrka ök

Jag är trött, och det är kallt, och massor på jobbet :roll: Får verkligen tvinga mig till att träna just nu. Så får nog känna mig rätt nöjd med tre pass ändå.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"