6.5mån skriker vid nattning och igenom vargtimmen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JanaC
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 13 jul 2022, 06:05

6.5mån skriker vid nattning och igenom vargtimmen

Inlägg av JanaC »

Hey!

Vår dotter Noomi är 6.5 månader gammal och vi har nyss börjat kura henne. Vi började i lördags med första natten, buffade i 30min tills hon var helt lugnt och avslappnad, lite solfjäder på det och sedan ut med ramsan, några frågor, men efter ytterligare 15min hade hon somnat, och sov 10,5 timmar i sträck. Vaknade alltså 05.15 nästa morgon. Natten ska gå från 18-06, så det var lite för tidigt. När hon vaknade ramsade jag genast, men hon skrek bara högre, ramsade igen och igen, men reaktionen blev bara argare och argare. Klockan 06 gick vi in och körde en GOD MORGON, väntade med att ta upp henne tills hon hade lugnat sig i sängen.

Andra natten somnade hon på 22min utan att buffa, bara en kort solfjäder, sov igenom tills hon vaknade 05.30 med samma attityd, vi går inte in innan kl.06 och ramsar. Tredje natten somnade hon på 12min, sov utan avbrott tills 5.00. Vi ramsar, men det tar sig inte, går in kl.06 med GOD MORGON. Igår (fjärde natten) somnade hon på 20min (vaknade 4.47).. det känns som om vi går baklänges.. hon skriker så fort vi lägger ner henne i sängen.

Idag fick vi inte in en enda dagslur, hon bara skriker upp sig så fort vi lägger ner henne. Ramsan går inte in, buffandet funkar inte, solfjäder inte heller.

Jag har läst alla trådar om vargtimmen och tidiga morgonar, men tycker nästan att läggningen är ännu värre?

Har ni tips och råd? Känner mig så ledsen över att vi inte kunde förmedla henne lugnet och säkerheten som hon behöver. Hur gör vi det? Vart har det blivit fel?

Jättetacksam för alla tips och all hjälp!

/Jana
:heart: Noomi 2021-12-25

Började SHN 2022-07-09
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: 6.5mån skriker vid nattning och igenom vargtimmen

Inlägg av TorsMamma »

Hej Jana och välkommen! :D

Jag ber tusen gånger om ursäkt att jag missat ditt inlägg, har ingen jättebra ursäkt mer än att "livet kom ivägen". :(

Hur går det för er nu?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"