TRÄNING 2022

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Då var det rapportdags igen!

5 pass:
Mån: Cikelpass
Tis: Veckans pass som var överjävligt! :shock:
Tors: det fick bli ett hemma-pass med gamla You are your own gym - Core
Lör: Den årliga påskpromenaden med 5 andra par. Hela 20.804 steg blev det!! Fast... Det var många dryckesstopp ;) :lol:
Sön: 50 min Powerwalk

Måste säga att jag är lite besviken på antal steg på cafét respektive lagret!
På mina arbetsdagar denna vecka har det blivit 5.035, 7.016, 4.829 0ch 6.471 steg.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Låter härligt med årlig påskpromenad :) Kul att göra det med ett stort gäng!

Alltså, runt 5-7000 steg en arbetsdag tycker jag åter bra. Även om du fick fler på lagret. Jag ska strax åka hem från kontoret för idag, och jag har 1649 steg nu :( Funderar på att lämna cykeln och gå hem, så kan jag gå hit imorgon och ta cykeln hem då istället.

Jag har haft lite påsklovsledigt under veckan, och då brukar det bli mer träning än vanligt. Men den här ledigheten var jag lite lat, och prioriterade altanhäng istället :lol:

Ons: Styrka hk
Fre: PW 45 min på morgonen, och styrka hk på eftermiddagen.
Lör: Jogging 5 km

Men fyra pass blev det ändå :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

En vecka som alla andra :D
Tis: Jogging 5 km
Ons: Styrka hk
Lör: Styrka hk
Sön: Jogging 5 km

Det känns riktigt bra att jag har en "vanlig" vecka, och det är ändå fyra pass :dance: Är så sjukt stolt över mig själv som kommit så långt i träningen, att det nästan ligger på samma rutinnivå som tandborstningen :lol: Man bara gör det :clapping:

Tyvärr har vi fått in vatten i källaren IGEN! Utan regnoväder!?! Lika hos grannarna (vi bor i radhus). Så något är fel med marken/huset sen översvämningen i höstas. De ska komma och provborra och undersöka i veckan. Så får vi se vad som händer.
Så mitt gym har ännu en gång fått flyttats och ligger nu utspritt på andra, och fler, ställen i källaren :banghead: Men det får ta och gå ändå :confusion-shrug:

Hoppas veckan varit bra :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Altanhäng ska också prioriteras ;)

Bra jobbat med träningen! :humbup:
Ja, visst är det härligt när man har det som rutin! Man bara gör´t! :jumpgreen:

Men källaren... Alltså, fyyyy!!! Förstår VERKLIGEN din frustration! :banghead: :banghead: :banghead:

Jag hade en bra förra vecka!
Rivstart med 2 GRYMMA pass både måndag & tisdag! :humbup:
Måndag skulle ju vara ett vanligt cirkelpass. Trodde vi. Men ledaren hade gjort ett påskspecial BRUTALPASS i stil med tisdagspasset!
Och tisdagens Veckans team var värre än vanligt :) (Men glad smiley, för någonstans är det ju kul?! :))
MEN jag hamnade med en fuskare... fattar inte sån´t?! Vi skulle göra 3 olika saker - visst antal reps var. T.ex 15 burpees, hon stannade vid 9 och skrek "klar"!?. 20 armhävningar (hon var "klar" efter 13?!) 15 hantel-snatch var var i hennes värld 11?!
Alla övningar gjorde hon så! Mellan varje övnings-set med 3 olika saker, skulle vi dela på 200 hopprepshopp. Det kom upprepande totalt 6 ggr. Hon sa direkt "-Vi gör 100 var" Jag tänkte mig 50 var x 2, men det ville hon inte. Så jag gjorde mina 100 varje gång, men hon gjorde mellan 52-56. Jag stod bredvid och räknade! Trodde jag räknat fel första gången, men det hade jag inte. Sån´t irriterar mig när man ska jobba i team. :oops:
Tacka vet jag min "vanliga" partner Therese! :humbup:

Hjälp vad jag babblar :lol:
Fortsätter istället.
Tors. BodyBalance
Lör: eget pass puls/styrka
Sön: Joggingpremiär! :jumpgreen: Jag klarade hela 5-kilometrarn utan paus! Men det gick lååååångsamt. Nöjd ändå!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Men alltså, varför fuskar man vid ett sådant tillfälle? Vad vinner man på det liksom? :confusion-shrug: Det förlorar man väl bara på, det är ju för sin egen skulle man tränar, det var ju ingen tävling :shock: Konstigt :think: Och lite barnsligt :roll: :lol:

Kul att det gick bra med joggingen :dance:

Haha, bara för att jag skröt om att det var så lätt att få till fyra pass i förra veckans rapport, så blev det bara tre denna vecka ;)
Massor att göra på jobbet och danstävling under helgen gjorde mig så trött och slut i kroppen.

Tis: Jogging 5 km
Tors: Styrka hk
Sön: Styrka hk

Inte blev det nå vidare med stegen heller, men men så får det bli ibland :|
Nya tag denna vecka.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Nejdu! FATTAR inte heller?! :banghead:
Och så blev ju hennes pauser längre - för att jag gjorde fler reps - och mina kortare för att hon gjorde så få.
Och vid kortare pauser blir man såklart tröttare... Det heter ju "Veckans pass - team". Man är ett LAG ihop.

Ja, så blir det ibland. Livet kommer emellan! Tre pass är jättebra att få till trots att det är körigt! :humbup:
Hur gick det på danstävlingen då?

Min förra vecka:
Mån: cirkelpass
Tis: Veckans pass (med Therése min vanliga partner!!)
Tors: Yoga. Så länge sedan favvo-instruktören var, och nu var hon där, och sa att det var hennes sista lektion... :(
Lör: Tabatapass
Sön: Joggade 5:an igen :)
(steg på jobbet: 3797, 8283, 7193, 5717, 4581) Det varierar rätt mycket beroende på om man är i kassa/disk/café, eller står mer still i kallskänken.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Hur var din förra vecka, GulligaA?

Min blev såhär:

Mån: YAYOG ben
Tis: Veckans pass team
Ons: Cirkelpass
Lör: eget pass på gymmet, styrka/puls
Sön: joggade 5 km

Veckans pass i tisdags var så jobbigt att det inte ens var (lite) roligt! :shifty:
Det var en station som var värst... Vi skulle springa en skogsslinga, och varje team (2 pers.) skulle bära med sig 30 kg.
Fördelat på 2 st 10-kilos, och 2 st 5-kilos viktskivor.
Ingen av oss ville ju ha 2 st. 10-kilos, så då fick vi dela med en 5, och 1 10-kilos var.
Och det var ju ojämnt att ha! Armbyten när det behövdes, och mjölksyra så det SKREK! Denna station återkom flera gånger...
Men jag jobbade i alla fall med min vanliga partner Therese - som inte fuskar!
(Igår var det ett betydligt roligare team-pass! :))

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Oj, nu var det ett tag sedan. Det är SJUKT mycket på jobbet just nu att göra, samt en hel del resor. Så jag känner att jag inte hinner med något alls.
Det gick väl ok på danstävlingen, fyra fjärdeplatser blev det :roll: EN medalj hade hon väl kunnat få i alla fall...

V18
Mån: Jogging, 4.76 km. Med en av de bästa tiderna jag haft :shock: Precis innan, höll jag på att bli vansinnig på min snart tonårsdotter, och jag ORKADE inte utan tappade det, skrek "MEN LÄGG AV" smällde hårt igen ytterdörren och fick värsta farten av rena ilskan :lol:
TIs: Styrka hk
Lör: Styrka hk
Sön: Jogging, 4.8 km. Mer långsam takt denna gång då ingen bråkade innan ;)

V19
Tors: Jogging 4.76 km
Fre: Styrka hk
Lör: PW 65 min

Får se om jag hinner med nån träning alls de närmsta veckorna. Hör du inget är det det för att jag inte hinner med. Imorgon åker jag till Umeå två dagar för jobb, nästa helg blir det Eskilstuna och dans SM (dock tävlar hon inte i SM-klass, alla får vara med). Veckan efter det ska jag till Malmö för jobb, och sen blir det Umeå igen. Jag får många SJ-poäng i alla fall :D

Men du, det där passet lät inte roligt! Nästan värre än finalen av Mästarnas mästare ;) Se den om du inte gjort det, de fick verkligen slita!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ja, det är mycket här med, med jobb, jobb, och lite fritid. Och en blivande student-dotter med all planering runt det mitt i allt.
Och nästa vecka får vi besök från Schweiz 3 kvällar I RAD?! Tråkiga är de dessutom... :sleep:
Jag får pussla hårt för att få ihop mina pass, och nu får det smyga sig in lite gamla "You are your own gym" då och då tror jag.
Nu blir det 2 onsdagar i rad jag inte kan vara med på cirkelpasset. Idag - pga att Ida hade sånguppträde med Kulturskolan, och nästa vecka pga Schweizarna... Typiskt nu när jag har chansen att träna i grupp på onsdagar.

Det där med att springa på ilska har jag också gjort för många år sedan! :lol: :lol: :lol:
Var så förbannad :banghead: på min sambo att jag klarade en-milaren utan stopp!
Jag gjorde det en gång till något år senare, och klarade det av samma anledning - ilska! :lol:
Vad har du för tid på löp-passet? Bara nyfiken :)

Ja, vad tråkigt att komma så nära medalj - 4 gånger dessutom :( Hon måste ha varit besviken... :(

Bra jobbat av dig med de pass du fick till! :humbup:

Förra veckan:
Tis: Veckans team
Ons: cirkelpass
Tors: joggade 5 km.
Fre: eget hemma-pass (gammalt veckans pass med styrka)
Sön: BodyBalance

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Alltså löp-tiden, den är ju inget vidare egentligen, förutom för mig personligen :lol:
Jag hade 6:14/km i snitt, det ger ca 31 min och 10 sek på ett 5-km lopp... Ingen världsrekord direkt :D Min snabbaste tid på ett 5 km-lopp var 6:01/km! Det är jag riktigt nöjd med. Ska försöka arbeta mig dit under sommaren :humbup:

Hon var mer nöjd med fjärdeplatserna än vad man kan tro, hon har inte tagit sig till final i alla grenarna någon gång förut. Så hon såg det nog som ett framsteg faktiskt :) :heart: Även om jag tror att en medalj eller två hade varit uppskattat :)
Man kanske har något att lära där ;)

Och jag ska försöka lära av dig med att pussla in kortare och flera pass. Istället för två 1-timmes styrketräning i veckan, kanske jag sa försöka få till fyra halvtimmars-pass. Det skulle nog bli enklare faktiskt :think:

Två pass denna vecka:
Fre: Styrka hk, i källaren
Sön: Styrka hk, på utegym

Ska utnyttja utegymmen i närheten bättre i sommar. Är en så härlig känsla, när det är finväder då ;) Idag när jag låg i en anordning för bänkpress, så kom det en fjäril och satte sig på bröstet :hearteyes: Det gav energi kan jag lova!
Styrkan är prio ett, så jag är glad att jag fick till två riktiga pass. Joggingen är mer lätt att bara plocka upp igen när tiden tillåter.

Aj då, tråkiga schweizare :lol: Du kan inte säga åt dem att packa träningskläder ;)
Trist med onsdagsträningen, men ibland finns det ju inte så mycket att göra åt saken. Det kommer fler onsdagar.
Oj oj, studentfixande, tur att jag har några år kvar.

Men bra tränat ändå! Du lyckas ju få ihop allt på något vis :D :clapping:
Nu ska jag jobba lite till :( Får ihop en del flextid att ta ut i sommar åtminstone...
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Åh, herregud... :oops: :oops: :oops: Jag är så låååångt efter dig i tider på 5 km att jag inte ens kan med att säga det! :shock:
Men jag har minskat med 4 minuter från första springrundan i år i alla fall. Alltid något. :waiting:

Ja, man kan lära sig av barnen ibland. Kul att hon ändå var nöjd med 4:e :humbup:

Bra jobbat! Och att träna ute nu när det är så vackert är ju helt underbart! :heart:
Och en fjäril på bröstet... :heart:
Tisdagspassen är utomhus nu - om det inte spöregnar. :)
Och så har jag ju fått rutin på joggingpasset ute också.

Jag TROR Schweizarna är mer för att gå ut och gå långturer...
Men jag kan ju säga att jag ska ut och jogga på torsdag morgon innan jobbet, och vill de hänga på så kan de. Inte mycket snabbare med min slowjogging än att gå! :lol: :shifty:
De bor i ett hotell uppe i skogen precis vid spåret.

Mån: eget YAYOG core
Tis: Veckans Team
Tors: eget snabb-pass jag hittade på Youtube (hade glömt min Ipad på jobbet där jag har YAYOG)
Fre: Joggade 5 km
Sön: ska strax på BodyBalance efter en heldag i trädgården. Behöver VERKLIGEN stretcha ut nu, är helt stel.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ingen träning alls veckan som gick :(

Däremot hann jag med:

Tre dygn på sjukhus med min yngsta dotter som ville hjälpa en liten orm över vägen. Gillades inte av ormen, som högg :shock:
Två dagar på dans-SM i Eskilstuna med äldsta dottern. Gick inte bra alls för henne, tyvärr. Gick inte vidare från uttagningen i någon gren. Jädra bedömningssport!
Två dagar med friidrotts-helg här i Gävle för årskurs 3-6, som ordnas varje år. Då min yngsta tränar friidrott måste vi dessutom jobba lite som funktionärer. Så det har jag gjort också, i två regniga dagar.

Äsch, denna vecka glömmer vi tycker jag :lol:
Det är ingen fara med dottern som blev biten av huggormen. Vi fick ligga inne då svullnaden i hand och arm inte ville lägga sig så snabbt som den borde. Blir det för svällt kan det tydligen ge bestående men i nerver och muskler. Men hon är ok nu, fortfarande lite svullen i handen, men det blir bättre. :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Men herregud så hemskt!!! :shock: :o
Hon lär väl få ormfobi för livet, stackan :( Och lär väl aldrig hjälpa en orm igen...
Men tur att det gick bra i sista änden ändå... :heart:

Och stackars äldsta... :(

Jamen, då har du verkligen gjort andra saker, och då hinner man inte med helt enkelt!

5 pass:
Mån Yayog core 30 min + överkropp 20 min
Tis: Veckans team
Fre: eget veckans pass - styrka
Lör: eget veckans pass (kötta på-pass)
Sön: BodyBalance.

Tyvärr ingen jogging i veckan. Hade precis gjort mig redo i torsdags morgon när chefen ringde i panik och behövde ha in mig tidigare!
Min närmsta kollega hade i ilfart fått lämna kallskänks-passet, för hennes sambos föräldragård på Gotland brann. 20-25.000 värphöns brann inne :(
I det läget kan man inte säga "-Jag ska bara ut och jogga först". Nä, då åker man...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 561
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av GulligaA »

Haha, nej hon har inte alls blivit rädd :lol: Tyvärr... "Jag skulle kunna göra det igen.." :shock:
"Nej det gör du INTE" säger jag då, till den stackars djurvännen :heart:

Nu är det nästan helt bra :)

Ja, den äldsta var inte alls nöjd faktiskt. Det blir lite snopet nästan att åka långt, ladda på hotell, göra henne iordning... också blir det liksom bara en dans... Men men, nya tag i höst med nya tävlingar.

Veckan började körigt, och jag var supertrött och nästan bestämde mig för att inte träna denna veckan heller. Men så kan man ju inte hålla på! :D

Så två pass blev det iaf:
Fre: Styrka hk
Sön: PW 1 timme

Alltid nåt ;)

Oj oj, stackars din kollega och hennes föräldrar :cry: Och stackars alla hönsen :heart: Nä, då är det ju bara att ställa upp. Det blev ju en bra vecka träningsmässigt ändå. Hoppas det ordnar sig för dem :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2022

Inlägg av anna »

Hej! :)

Jamen, det är väl i de lägena man lite ÖNSKAR att ens barn blev rädd!
Det kanske är som en förlossning... De säger att man "glömmer bort" hur ont det gjorde, och gör det igen... :roll:
(Fast jag glömde inte bort mitt trauma... men gjorde det ändå igen. Den andra gången med hjälp av profylaxandning ;))
Det är ändå fint att hon är mån om djuren! :heart: Skönt att det är nästan bra!

Ja, usch... Det är ju alla dessa timmars träning och förberedelser till ingen nytta!
Ja, det är nya tag som gäller! :humbup:

Bra att det blev 2 pass! :humbup: ÄNNU bättre prestation när du nästan bestämt dig för att inte träna! :jumpgreen:

Min vecka:
Tis: Veckans pass
Ons: cirkelpass
Fre: joggade 5 km. Äldsta dottern var hemma och hängde på. Hon drev upp tempot lite :lol:
Sön: dubbelpass. Först 40 min på Crosstrainer, och sedan BodyBalance. Så jag räknar det som 5 pass.

Nu är vi i studentveckan. Yngsta dottern tar studenten på fredag och det är minst sagt fullt upp! :shock:
Så vi får se hur rapporten ser ut på söndag. Tror inte det blir 5 pass.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"