Sömnlös Nu får du snart byta signatur, eller hur
Ett väldigt bra (=välfungerande) tips är att, när tungan kryllar sig för att säga NEJ, kasta in ett OJ DÅ [-o< i stället. Man får några sekunders respit och kan använda skallen.
Och sedan möjligen vara lite mera konstruktiv På temat tänka efter FÖRE
TIPS: Börja alltid en mening med JA
-
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Jag vill innerligt och varmt tacka för denna tråd som jag har så otroligt mycket glädje av varje dag
Tankesättet är verkligen essensen av Barnaboken, så vackert och rent i all sin geniala enkelhet
Det är ju hela skillnaden mellan att bejaka barnets önskningar och drömmar eller krasst förneka dem.
"Jag vill ha en glass till efterätt."
"Ja åh vad gott med glass, det köper vi på lördag när vi åker och handlar, vilken smak skall vi ta, jordgubb eller vanilj, vad tycker du "
"Jag vill också ha ett sånt där luftskepp. Det skall vara så stort så jag kan åka i det."
"Vad härligt det låter, jag skulle också vilja åka i ett sånt. Vart skall vi åka "
Kram från Nancy
Tankesättet är verkligen essensen av Barnaboken, så vackert och rent i all sin geniala enkelhet
Det är ju hela skillnaden mellan att bejaka barnets önskningar och drömmar eller krasst förneka dem.
"Jag vill ha en glass till efterätt."
"Ja åh vad gott med glass, det köper vi på lördag när vi åker och handlar, vilken smak skall vi ta, jordgubb eller vanilj, vad tycker du "
"Jag vill också ha ett sånt där luftskepp. Det skall vara så stort så jag kan åka i det."
"Vad härligt det låter, jag skulle också vilja åka i ett sånt. Vart skall vi åka "
Kram från Nancy
Re: TIPS: Börja alltid en mening med JA
Vad fint skrivet! Ska använda det på nästa besöket hos min systerdotter.
/Bonny foto tavla
-
Varför har jag inte hittat den här tråden förut?! Fullt av nej hela dagarna med H, nu ska det ändras!
Hjalmar född 2014-07-29 (29+1)
Vilhelm född 2015-08-14 (35+2)
Charles född 2017-01-28 (41+4)
Elisabeth född 2023-06-02 (38+0)
Vilhelm född 2015-08-14 (35+2)
Charles född 2017-01-28 (41+4)
Elisabeth född 2023-06-02 (38+0)
-
Helt rätt! I samma anda så säger jag aldrig saker i stil med "för att du ska ha något att fråga om". Det är roligare att lära sig tillsammans i så fall!