Hur söva om på natten?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Kia71
Inlägg: 20
Blev medlem: tor 12 jan 2006, 13:55

Hur söva om på natten?

Inlägg av Kia71 »

:(
Hejsan!

Jag har en dotter på 2 år och 4 månader. Väntar dessutom tvillingar till sommaren och har därför kört din metod för att få dottern att somna själv på kvällen. Vi sitter på en stol utanför hennes dörr och har dörren på glänt så hon ser oss. Det finns en liten dämpad belysning där jag sitter men i dotterns rum är det mörkt. Har börjat göra korta "utflykter" från stolen, och några gånger har hon faktiskt hunnit somna själv innan jag eller maken hunnit tillbaka. Det är sällan det är gråt under själva nattningen.

Nu på senare tid vaknar hon allt oftare nattetid. Tidigare var det bara att stoppa i tutten, men nu måste man antingen sitta därinne i 10 minuter eller också lägga sig i hennes säng. Inget av alternativen är bra för oss. Har man lämnat henne, vaknar hon snart igen och gråter efter mamma eller pappa, få gånger kommer hon själv till oss.

Har ni några förslag hur vi skall göra. Vi har spritt ut säkert 4 nappar i hennes säng för att hon skall kunna hitta en själv, men det verkar mer vara otäcka drömmar som skrämmer henne. Känns som om vi gör allt bakvänt när vi sitter där så länge nu när vi äntligen lyckats få henne att acceptera att somna själv.

Tacksam för alla svar för jag sover nästan på jobbet nu. Är i v22 med tvillingarna.
Kia71
Inlägg: 20
Blev medlem: tor 12 jan 2006, 13:55

...glömde

Inlägg av Kia71 »

Glömde säga att hon ligger i vanlig säng - inte i spjälsäng. Hon blev totalt tokig i den kring 1 års ålder.

/Annika
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Se mitt svar i dag till Patrik :wink: :!: Det skulle ha kunnat vara till dig.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "