"Diplomater" och "kontrollanter" - se hit en stund!

Kontaktlista
Låst
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

"Diplomater" och "kontrollanter" - se hit en stund!

Inlägg av annawahlgren »

Kära alla berörda, gamla i gården och nytillkomna:

:D :D Ordföranden för föräldraforumet, Torsmamma, och jag Anna har idag haft ett litet möte i sommarvärmen. Vi har gjort och kommer att göra en del ändringar. Så till exempel utgår nu benämningen hjärtebarnskontrollant och ersätts med RÅDGIVARE/ADVISOR. Visserligen en smula tråkigare kan man tycka, men mindre uppfordrande än "kontrollant". För att kontrollera någon eller något är ju faktiskt INTE vad det handlar om. Det handlar om att ge behövande - undrande, frågande, företrädesvis kurande föräldrar till små och stora sömntrasslare - stöd och goda råd, praktisk vägledning och allmänt goda tips ur egen beprövad fatabur. Det handlar om att hjälpa!

:!: Vi vill ha fler rådgivare/advisors. Den personliga erfarenheten är oslagbar. I förening med de kunskaper och teoretiska insikter som Sova hela natten-boken förmedlar ser ett nätverk dagens ljus som inte kan överskattas! Så välkomna - dröj kvar, ni som fått och får hjälp här på forumet av erfarna föregångare, gör som de och stanna kvar, förstå den enorma betydelsen av er hjälp till andra behövande, de som ber om råd av ER, just er som varit där, som lärt och kan!

:!: :!: Listan över diplomerade SHN-kurare är över tio år gammal - i många fall inte aktuell längre alls. "Diplomaterna" kan ha bytt både mailadress och postadress. De kan vara rent omöjliga att få tag på för en desperat hjälpsökande som vill ha personlig undsättning (mot avgift som bestäms individuellt, medan forumets tjänster är och ska vara gratis). Och lyckas man få tag på en diplomerad SHN-kurare till slut, utbildad på någon av mina kurser, kanske det visar sig att vederbörande av olika skäl inte kan ställa upp personligen just då - eller alls, längre. Så listan över hjälpande händer IRL måste uppdateras, och det kommer att ske, förhoppningsvis snart. Nytt blir då att även rådgivare/advisors kan ansluta sig till listan över diplomerade kurare - utan att nödvändigtvis vara utbildade av just mig. Som ju inte håller några kurser längre, gammal och skröplig som jag är... med en rygg som inte tillåter den enklaste famntransport av ett litet barn numera! Och som dessutom bor i Indien på min ålders höst.

:!: För mig har det varit hårda tider ett tag och inte minst skrivlusten har fått stryka på foten. Livsglädjen gjorde det dock inte! Nu tycker jag att det börjar likna någonting igen och jag känner glädje över att arbeta, gammal eller ej. Så jag vill åter - ibland i alla fall, och så gott jag hinner och kan - vara hos er och bland er på detta föräldraforum som gjort och gör så mycket nytta och rymmer så mycken visdom och barnakärlek. Vi ses igen!
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Låst

Återgå till "Diplomerade SHN-kurare"