Sömnproblem

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
KarinN
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 08 apr 2017, 08:35

Sömnproblem

Inlägg av KarinN »

Hej,
Min son på snart 9 månader blir helt galen vid varje läggning. Försökt i princip allt utan lycka. Han skriker så mycket stt han till slut tappar andan och bara kippar efter luft. Vanligtvis tar en läggning drygt 2h. Tidigare har det inte varit några problem alls....

Försökt lägga honom ned och gå ut rummet, försökt vagga (då sparkar, nyper osv mig) försökt med tidigare läggtid samt senare.

Har försökt med att dela upp vilan på dagen men iom att detta också resulterar i dessa tantrums så drar jag mig för det. Men å andra aidan spelar det ingen roll, barnet vägrar sova.

Jag är ensamstående och detta är därmed så stressande då det inte finns någon annan som kan ta läggningar.

Känner någon igen detta?
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Sömnproblem

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen,

Jag tror att om du läser i de flesta av trådar här så känner du nog igen dig mer eller mindre. :wink:

jag skulle gissa att din son just nu befinner sig i det vi kallar för "8-mån ångest" och om du använder "sök" funktionen här på forum hittar du massor med tips om detta.

Är du intresserad av att kura din son rekommenderas att man läser "internationella sova hela natten" boken skriven av Anna Wahlgren.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"