Det sista lilla barnet i skaran, den snart fyllda 7 åringen, är den absolut argaste av dem alla.
Jag har läst allt jag kan om arga barn och eftersom jag redan har två som gått igenom denna ålder och känner att jag har koll på hur jag ska hantera utbrotten. Det som gör mig förtvivlad är hans sätt att straffa andra när han är arg, han tar till knytnävarna eller tillhyggen direkt, och han blir arg så fort det inte går hans väg. Han tar i sönder de andra barnens saker när de inte gör som han säger. Han slår mig om jag inte ger honom uppmärksamhet direkt för att jag är mitt i något (jobb, mat, prata med ett annat barn etc etc). Dessutom stjäl han de grejer han vill ha och lägger under sin säng, vad det än månde vara. Och så ljuger han som en häst galopperar, om allt.
Detta har pågått i ca 6 månader konstant och jag känner verkligen hur mitt tålamod tryter, inser att jag nog gör fel någonstans eftersom jag nu också blir arg som ett bi emellanåt, skulle hemskt gärna höra tips från andra som har haft det likadant eller som har tagit sig igenom det och är ute på andra sidan...