TRÄNING 2017

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA

Re: TRÄNING 2017

Inlägg av GulligaA »

Men fy för alla baskelusker :evil:

Jag har varit himla hostig i veckan, men det blev tre lättare pass. Hade ork för mer, men vill ju bli frisk!
Ons: Styrka underkropp
Tors: Styrka överkropp
Lör: Styrka underkropp

Inte så långa pass, med lätta vikter. Nu är hostan nästan borta, så jag kör igång lite mer nu.

Stå på händer :shock: Kul! Det tycker jag är träning :D Snyggt jobbat, jag kommer nog inte upp halvvägs ens...

Oj oj, anna, tar du det så lugnt så ÄR du ju verkligen sjuk! Hoppas du bättrar på dig snabbt, så du kan komma igång igen.

Och vi har inte ens gått in i VABruari än :(
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Huva! Krya på er allihop! Jag börjar äntligen känna mig bättre. Fick tillslut cocillana utskrivet för att kunna sova på nätterna men bad att få slippa antibiotika ett tag till. Är inne på 6:e veckan med slemhosta så nåt konstigt är det. Vid såna här tillfällen är det lite jobbigt att amma - finns ju inte så många mediciner att välja på. Men tack och lov gick läkaren med på att ge mig hostmedicin när jag berättat att Hedvig sover 12-13 h utan mat :D Ingen träning denna vecka heller alltså, utom några lugna promenader. Men NU ska det väl vara på väg att vända tycker jag. Håll tummarna!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj mina damer! Nu har jag varit hemma drygt en vecka. Ser ut som följer just nu.

Söndagen för dryga veckan sen. Karate 1,15 tim. Tis Karate 1 tim. Söndag Karate 2,5 tim (min extra gradering). Idag tisdag 1 tim.
Jag kommer att bara köra 2,15 tim karate ett par veckor framåt tills mitt revben klarar mera. Men just nu gör det förskräckligt ont. Att ett brutet revben gör så ont kunde jag ju aldrig ana.

Min Kiropraktor jag har hos mig sa 3 mån innan slag, sparkar, kast på det är lämpligt.

Så kämpa på! Heja heja heja!!! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tin
Rådgivare/advisor

Inlägg av Tin »

Hej hopp
traning 2017, jajamensan.

Denna vecka 3 pass yoga och 2 pass kroppsvikt traning (eller vad det nu heter pa svenska).
Det ar ju sommar sa alla pass var forlagda utomhus. YES.

Pa tisdagar, torsdagar och sondagar har va gatt samman ett gang mammor och kor 1 timmas pass i en park. Har kort det nu sedan jag lakt efter lillans kejsarsnitt (hon ar 4 ar nu). Lustigt vilken motivation det kan ge nar man vet att andra kommer vara dar. Man ifragasatter liksom inte om man ska trana, man bara kor, aven en regnig dag eller en trottis dag.

@TorsMamma, ja fy bubblan vad ont det gor med revbenen, jag fick en spricka en gang i ett revben och det gjorde typ ont att andas. Sa mycket imponerande att du anda ar sa rorlig. Heja heja.

kram
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Inte bra än, men MYCKET bättre! Har tränat mina 5 pass ons-sön! :)
Började lite mjukt.

Ons: You are your own gym-appen core 36 min
Tors: " " 24 min
Fre: Tabata i grupp! :D JÖSSES vad stolt jag var att jag klarade det tempot så pass bra som jag gjorde! :)
Lör: YAYOG helkropp + core 35 min
Sön: Bål & balans i grupp + några löpintervaller.

Jag är på gång! Imorgon blir det cirkelpasset - äntligen! :)
Men HJÄLP vilken träningsvärk jag har efter Tabatapasset i fredags - fortfarande! Jag har i princip aldrig träningsvärk i vanliga fall.
I och med att man tränar så ofta blir det liksom inte det?! Men NU, när jag faktiskt inte tränat ordentligt på 2,5 vecka... :roll:

Hur går det med dig Frida?? Och GulligaA? SarisParis? Är ni bättre? :shock:
Och TorsMamma med revbenen... :( Det lär göra väldigt ont och länge... :(

Tin! :D En ny! :D Välkommen i gänget!!!
Det låter som jättekul träning med de andra mammorna!

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Halloj,

Tin! Välkommen, skoj! :D

Anna, härligt du är på G igen! Träningsvärk, ja den känner man igen! :wink:

Jag körde 1 tim tisdag och igår 3 tim (fast inte alls tungt) jag fick rycka in som instruktör för småbarnen, kobudo och sen juniorerna. Inget betungande.

Men dra mig baklänges vad ett pyttelitet revben kan skapa besvär och smärta länge! :O :roll: Nu har det ju gått 6 veckor och man kan ju tycka att värken skulle vara borta. Och till viss del är jag MYCKET bättre, men vill ju känna att jag kan köra ordentligt. Nåja, nu verkar det vara same same oavsett vad jag gör, så nu ökar jag lite mera träning. Men tar det lugnt med kast och fall.

Häpp häpp kämpa på nu! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Vad kul att du hänger på, Tin! Låter fantastiskt med mammagrupp!

Ja, precis, Anna, när man tränar ofta hinner träningsvärken inte få fäste, men oj vad den kan kännas efter ett uppehåll!

Hoppas revbenet snart läker ihop helt, TorsMamma, förstår att du är less att inte kunna ta i ordentligt som du är van.

lgh140 och GulligaA, har ni kryat på er?

Själv blev jag aldrig sjuk, hade känning någon dag men det drog iväg och glad för det är jag.

Min vecka:
Tis Yoga hemma + kiropraktorövningar
Ons Yogaklass
Fre löpning drygt 6 km + yogastretch + kiropraktorövningar

Nu lägger jag in lite försök till handstående i hemmayogan och det är riktigt roligt. Om jag börjar stående, någon meter från en vägg eller annat, och tar fart så kommer jag upp utan problem och kan stå en stund, ofta utan att nudda väggen alls.
Men om jag kör yogastilen (börjar med händerna i golvet och kontrollerar uppåtrörelsen) så kommer jag inte riktigt hela vägen upp. Tror att det fattas bålstyrka för att jag ska komma upp rak och hålla mig där. Så jag försöker lägga in lite extra plankor och annat som stärker bålen och hoppas på resultat den vägen. För det vore ju så häftigt att behärska uppåtrörelsen och inte behöva känna behovet av en vägg.

Hoppas ni kryar på er ordentligt alla ni som hostar och har er!

Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

PS hemkommen från mitt rastvaktande på barnens skola och måste få berätta att vi idag var inomhus ett gäng och det blev så att vi övade på handstående och annat i den stilen. Fick för mig att prova jag också och siktade så att jag skulle kunna ta stöd mot en pelare vid behov. Missade dock pelaren och efter en stund tappade jag balansen och föll bakåt. Som en katt! Landade skitsnyggt på ryggen och gjorde inte illa mig ett dugg. Så nu kanske jag vågar lite mer framöver!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Sarisparis, handstående!! HEJA DIG!!! Glad du inte skadade dig. :D
Tor 2006

lgh140

Inlägg av lgh140 »

Vad roligt att du lek-tränar sarisparis! Bästa formen av träning :D Och fint att du tittar in Tin :)

Jag är bara blääääää just nu - förkylningarna avlöser varandra och immunförsvaret är i botten. Blir så deppig av att hänga här, så återkommer när jag är frisk nog att ha nåt att rapportera.

Kram!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej

Förra veckan blev sådär:

Tis: Styrka underkropp+mage
Ons: Crosstrainer 45 min
Fre: Styrka överkropp

Sen hade jag så ont i halsen, och var ofantligt trött hela helgen. Men det blev inget utav det, känner mig pigg nu.

Snyggt jobbat, anna, kul att du är på väg tillbaka :) Träningsvärk får jag också på en gång om jag haft en kortare uppehåll, speciellt i benen. Har jag inte tränat benmuskelrna på två veckor måste jag börja jättelugnt, annars kan jag knappt gå på flera dagar :shock:

Välkommen Tin! Kul att du hänger på :D
Fortfrande ont, Torsmamma?! Usch, att det ska sitta i så länge :?
Nåt för dig, Sarisparis https://www.amazon.com/This-My-Handstan ... B01G7HG8GO
Krya på dig, lgh140. Det är sååå drygt med långdragna förkylningar. Ja, ta en paus och hör av dig när det känns bra :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

TorsMamma! Är det 6 veckor sedan??? :shock: Hjälp vad tiden går.
Hemskt att du fortfarande har så ont, men förstår att du tröttnar och vill köra på lite mer när det gör ont oavsett vad du gör...

SarisParis: handstående! :shock: :D DJUPT imponerad! Och landningen! =D> Kontroll!

Lgh140: Usch, usch... :cry: Krya på dig! HOPPAS du är bättre!

I´m back träningsmässigt och levererar 5 starka pass denna vecka! :D

Mån: cirkelpasset i grupp - verkligen svinjobbigt i och med att det är 5 burpees mellan varje övning!!! :shock:
FATTAR inte hur snabbt folk gör dem!!!
Tis: styrkepass
Tors: tabata
Fre Tabata i grupp
Sön: egen tabata 25 min + därefter bål & balans i grupp 25 min.

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Härligt du är tillbaka Anna! :heart:

Jag har kört.... :roll: minnet sviker... Tis 1 tim och igår förmiddagspass 1,15 och sen instruktör 16-19 med lite träning för mig själv också. Känns idag... :o

Skall med start nästa vecka försöka gå även onsdagar igen.
Tor 2006

GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Fyra pass denna vecka:

Mån: Styrka underkropp
Tis: Styrka överkropp
Fre: Styrka underkropp
Sön: Styrka överkropp

Spännande vecka, va :lol: Inte så fantasifullt och varierande, men rejält och stabilt. Känns bra!
Styrka går före kondition för mig, även om jag har råkat dra ihop ett gäng från jobbet som ska springa tjejmilen i september :shock: Ibland tänker jag mig inte för riktigt. Dessutom ska jag sätta ihop ett träningsprogram åt oss har jag lovat. Men vi kör igång med det när det är barmark, så jag lyfter tungt tills dess :-D

Starkt jobbat tjejer, kul att ni är igång igen! anna, tabatapassen, är de varierande övningar för hela kroppen? Styrka? Kondition? Nyfiken hur upplägget är bara.

Nu ska vi bara hoppas på att jag inte blir smittad av 7-åringen som ligger med hög feber och huvudvärk, verkar vara typ influensa. Vill INTE det :evil:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Bra TorsMamma och GulligaA! :thumbsup:

Jadu GulligaA, ibland halkar tungan iväg och då är det bara att köra på! :wink:
Detta kommer alldeles säkert att bli jättekul!! :D

Tabatapass är PULS framförallt, och styrka. Hela kroppen är med. Korta intervaller där man kör jätteintensivt, men kort tid.
Det jag går på i grupp på fredagar är 25 min.
4 olika övningar. Utfallshopp (hatar!), rodd i TRX-band, Burpees med sidhopp över step-upbräda och fällkniven (DEN behärskar jag till fullo! :D ) Då kör man 20 sek, vilar 10.
4 omgångar på varje övning. 1 min. vila när man gjort varje övning. Man är HELT slut efteråt!

Den jag t.ex gjorde själv igår är även den på 4 övningar där man kör varje övning i en minut:
1 min. benböj med kettlebell
1 min upphopp på låda
1 min däckvält med stort traktordäck
1 min. fällkniv
1 min. vila
Detta kör man 4 varv.

Många av "veckans pass" som står uppskrivna på gymmet varje måndag är Tabatapass och jag gillar dem skarpt!
Man jobbar väldigt hårt, men det går fort över på mellan 20-30 min! :D
Jag har skrivit upp flera olika pass som jag alternerar mellan för att få variation.

Jag tyckte ju "You are your own gym-appen" var svinjobbig. Det tycker jag inte alls längre nu när man ser hur man kan träna!
De passen tar jag till när jag inte känner för att ta mig till gymmet eller känner mig lite lat/sjuk...
Så det är ju roligt att man utvecklas! :D

Kram Anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"