Åh vad kul att vi blir fler och fler!!
För en vecka sen höll jag på att gå in här och skriva desperat "hjälp hur i h-e ska jag klara detta!!!!" Har varit så obeskrivligt trött och illamående precis hela dagarna... Kände att jag knappt klarade att gå till jobbet, göra minst möjliga insats och så hem igen och slänga mig i soffan! Funderade på vad O tyckte om sin mamma som bara låg på golvet i en hög bredvid honom mens han lekte...
Men så var vi på ultraljud nr 2 och fick se en liten bebis som såg så fin, perfekt och livlig ut, rörde sig hit och dit i magen - allt såg så bra ut! Och efteråt gick jag och mannen och firade med en kopp varm choklad (klarar inte kaffe ännu) och han sa till mig när jag skrattade "jag har inte sett dig skratta på så länge!" Plötsligt var illamåendet som helt borta och energin tillbaks också. Tänk att jag tydligen har gått omkring och varit orolig och stressad över att nåt skulle vara fel med barnet... Tror det hade att göra med att min bästa kompis blev gravid samtidigt som jag denna gång men fick missfall i vecka 7. Och dessutom en kollega som miste barnet i magen i v 32... Jobbiga historier, och man hör så mycket om missfall, hur vanligt det är - mitt undermedvetna har nog tänkt "inte kan väl jag ha sån tur att jag ska få två graviditeter efter varandra där allt går bra?"
I alla fall kan jag plötsligt njuta av att vara gravid, nu börjar det kännas också att byxorna sitter tajt. Plus väldigt skönt att kunna BERÄTTA för folk, att få dela glädje och bekymmer med andra gör så mycket.
En lång harang blev det, tänk så mycket känslor hit och dit för en sån liten liten plutt i magen. Gläder mig till resten nu!
Kramar till er andra i väntans tider!