Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Soffan1
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 07 jun 2015, 11:56
Ort: Frösön

Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av Soffan1 »

Hej!

Jag är föräldraledig på Frösön i Jämtland där jag, min man och vår 3 1/2 månad gamla son bor.

Sömnen... Är ett litet (stort) gissel... Jag har nu precis läst ut boken och vi är båda överens om att vi vill hjälpa vår son till bättre sömn med SHN-kuren när han fyllt fyra månader i slutet av juni.

Jag är dock ganska osäker på om jag kommer klara av det, då jag fick en kraftig förlossningsdepression och ja, det gör en ganska (mycket) osäker, hur mycket man än försöker vara säker... Tyvärr...

Och för att orka/våga kura vår son så skulle jag därför så förtvivlat gärna vilja komma i kontakt med någon i vårt område som kan hjälpa oss, kosta vad det kosta vill.

Jag har mejlat Linda Jonsson (Eller Jönsson? ) alias LindaVega som står uppsatt som utbildad och bor i mitt område. Men mejlet kommer tillbaka.

Den som vet någon i Jäntlandstrakten som är diplomerad kurare får därför mer än gärna svara mig, så lovar jag att du får dagens ros varje dag resten av livet...

STOOORT tack på förhand...
* Frank, född 2015 02 25
* Fick förlossningsdepression efter en rad komplikationer, så hur jag eventuellt kommer klara av att kura vår älskling återstår fortfarande att se...
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av mamaA »

Hej Sofia!

Det verkar som ni har det tufft. Jag kan inte hjälpa dig med någon kurare men du är välkommen in till oss på späda barn och små kategorin där vi kan hjälpa dig att komma igång med lite SM i raketfart. Vi standardmodellerar våra små från födseln med målet att plocka bort alla nattmål innan eller runt fyra månader.

Detta kan vara ett sätt för dig att komma igång och faktiskt ev slippa kura. Det finns fler mammor där inne just nu som satt igång med SM på lite större bebisar. Nu börjar han ju visserligen närma sig fyra månader men det kan vara ett alternativ.

Jag har märkt här innan att det inte är så lätt att få tag i kurare så möjligheten är annars att du eller din man får göra det själv. Jag drabbades själv av en kraftig förlossningsdepression men när jag började känna mig lite bättre kände jag att jag fick kraften att plocka bort min sons nattmål och få honom att sova ordentligt på dagarna.Läs gärna SHN-boken flera gånger, nästan så du kan den fram och baklänges och dina frågor kan du ställa här på kurforum. Kan du och din man hjälpas åt? Det är bra om en kan ta hand om nätterna och en om dagarna så alla får en chans att sova lite.

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Soffan1
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 07 jun 2015, 11:56
Ort: Frösön

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av Soffan1 »

Tack snälla för ditt svar...! Jag ska gå in och läsa så fort jag orkar... Min man och jag hjälps åt genom att dela nätter/dagar redan nu så han kan absolut hjälpa till...

Vet nån annars om någon som hjälper till att kura på någon annan ort? Jag är beredd att göra exakt allt vad som krävs för att få det här att vända...

Tack snälla igen!
* Frank, född 2015 02 25
* Fick förlossningsdepression efter en rad komplikationer, så hur jag eventuellt kommer klara av att kura vår älskling återstår fortfarande att se...
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av mamaA »

Hej!

Nej, jag vet faktiskt inte om det är några aktiva kurare längre. Är det någon av er andra hjärtan som vet så svara gärna här :!:

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Zandhra
Inlägg: 40
Blev medlem: tor 25 dec 2014, 16:18

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av Zandhra »

Hej. Jag kurade min flicka 1/1-15 och bor i Måläng, 2 mil från dig ungefär. Jag trodde aldrig att T skulle sova en hel natt men det gjorde hon redan 2:a natten och gör fortfarande. :D
Jag har absolut inte alla svar men kan försöka hjälpa dig med dina frågor när/om det blir dags att kura.
Zandhra

Tuva-Maja, född 140704
Kurstart 150101
Soffan1
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 07 jun 2015, 11:56
Ort: Frösön

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av Soffan1 »

Åh tack för ditt svar det låter ju väldigt positivt! Bra jobbat! Jag skriver ett inbox-meddelande till dig! =D>
* Frank, född 2015 02 25
* Fick förlossningsdepression efter en rad komplikationer, så hur jag eventuellt kommer klara av att kura vår älskling återstår fortfarande att se...
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

vi är flera kurare som finns men problemet är att de flesta inte har möjlighet att resa långa sträckor. Jag ställer ofta upp per telefon eller mail när det behövs (mot ett visst pris så klart) Vill man ha min hjälp gratis får man skriva på forum tyvärr. :wink:

Vill du resa till Stockholm och bo här i några dagar och betala en slant är du mer än välkommen, jag har haft en och annan fining i min klädkammare vid sömnproblem. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Soffan1
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 07 jun 2015, 11:56
Ort: Frösön

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av Soffan1 »

Åh tack för ditt svar Torsmamma! Det känns helt fantastiskt att så många här inne bryr sig om så mycket, så underbart!

Att resa till Stockholm skulle nog inte alls vara en omöjlighet... Tack för erbjudandet och självklart betalar jag ordentligt i så fall!

När skulle du kunna i så fall?

Stor kram! [-o<
* Frank, född 2015 02 25
* Fick förlossningsdepression efter en rad komplikationer, så hur jag eventuellt kommer klara av att kura vår älskling återstår fortfarande att se...
Soffan1
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 07 jun 2015, 11:56
Ort: Frösön

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av Soffan1 »

Och: Torsmamma, om jag skulle ta mina surt förvärvade sparpengar och betala x antal tusenlappar, plus resa, skulle det på något vis vara ett alternativ att komma till oss och kura då? Vi bor stort och fint precis vid Storsjön. Väldigt vackert på sommaren. Skulle hemskt gärna investera alla pengar jag har i så fall, men det förutsätter ju såklart att den som kommer upp har tid och möjlighet att göra det <3
* Frank, född 2015 02 25
* Fick förlossningsdepression efter en rad komplikationer, så hur jag eventuellt kommer klara av att kura vår älskling återstår fortfarande att se...
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Jag kastar ut en blänkare och kollar med min familj men det kommer tyvärr inte kunna ske inom de 2 närmaste veckorna för min del oavsett det är här eller där. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Soffan1
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 07 jun 2015, 11:56
Ort: Frösön

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av Soffan1 »

Toppen! Jag håller alla tummar jag har! Får köpa nån fin present till din familj också i så fall ;) Kram så länge!
* Frank, född 2015 02 25
* Fick förlossningsdepression efter en rad komplikationer, så hur jag eventuellt kommer klara av att kura vår älskling återstår fortfarande att se...
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av TorsMamma »

Hej igen. :D

Jag hörde mig för lite och fick veta att du har kontakt med Susan D. Hon är en av de absolut bästa kurarna vi har. Så jag låter er diskutera detta och avvaktar lite. Vill inte ha för många kockar i samma soppa. :wink: :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Soffan1
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 07 jun 2015, 11:56
Ort: Frösön

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av Soffan1 »

Ja hon verkar heeelt underbar. En ängel! Frågan är bara om jag verkligen kommer klara av att kura på egen hand, så dåligt som jag mår, trots större proffshjälp än jag någonsin vågat drömma om... Därför känns det guld värt att veta att det annars kanske finns en fysisk livlina med hjälp att få. Om det vill sig allt för övermäktigt.

Vi ser hur det utvecklar sig närmsta tiden...

Tack <3
* Frank, född 2015 02 25
* Fick förlossningsdepression efter en rad komplikationer, så hur jag eventuellt kommer klara av att kura vår älskling återstår fortfarande att se...
Soffan1
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 07 jun 2015, 11:56
Ort: Frösön

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av Soffan1 »

Hej Torsmamma, såg du mitt PM? [-o<
* Frank, född 2015 02 25
* Fick förlossningsdepression efter en rad komplikationer, så hur jag eventuellt kommer klara av att kura vår älskling återstår fortfarande att se...
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Diplomerad kurare i Jämtland sökes med ljus och lykta

Inlägg av TorsMamma »

Jag vill bara meddela alla som läser här att jag har kontakt med mamman via mail just nu. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"