hej
Efter en hel del sjukstuga, inklusive en natt på barnakuten pga magsjuka, är vi nu tillbaka och försöker följa schema:
07.00 godmorgon - mat
08.30 sova 1,5h
10.00 vaken - mat kl10.45
12.00 sova 2h
14.00 mat
16.15 sova 45 min (mat 17.15 + kvällsslurk 18.30)
19.00 godnatt
03.00 nattmål
Får hålla med om att lite klarar inte mer än 2 timmar vaken tid förrän han börjar krångla. Vi kämpar på att lägga honom 19 nu, men det strular lite emellanåt. Han tar inte sista kvällsslurken och så lägger vi honom, men då kommer han inte till ro. Så efter 30-45 min vagnande så har vi tagit upp honom och gett honom mat igen och då har han tagit kanske 80ml ersättning.

Tycker han borde tagit det tidigare, men han kanske är för trött?
Natten sover han annars bra. [-o< Vid nattmålet somnar han ofta efter första bröstet och jag kämpar en del med att få i han andra för annars håller han sig inte till morgonen utan vaknar redan efter 1,5-2 timmar. Inte lätt dock. Något jag bör göra annorlunda?
Dagslurararna krånglar dock en del nu! Han skarvar rejält!!

Oftast inga problem att lägga honom när han är trött men medveten. Men så vaknar han nästan alltid efter 20-30 min och börjar skruva på sig. Då brukar jag låta han vara, men han jagar upp sig ganska snabbt o börjar skrika argt. Då går jag in o vagnar ett par gånger tills han tystnar, men inte helt lugn. Så tar det mindre än en minut igen o så skruvar han på sig o jagar upp sig igen och så håller det på så ett tag. Sen kanske han sover i 10-15 min och så börjar det om.
Jag har kollat på vagningsfilmen och tror allt jag har rätt teknik för att vagna. Jag tänker att jag inte ska ingripa för tidigt och jag försöker räkna antal vagntag jag gör och att jag väntar ordentligt tills jag ev ingriper igen. Men han fortsätter att skarva.
Maten trugar jag som bara den - både bröst och flaska. Har kokosolja i ersättningen för att mätta mer.
Det lustiga är att så här gör han på dagslurarna, men när vi lägger honom för kvällen så är det inte samma sak!!

Det gör mig så fundersam! Vad kan jag göra fel?? El ska jag vänta in att schemat sätter sig? Har följt schemat i 4 dagar nu.
Första luren tror jag inte det är maten som spökar, för när jag tar upp honom vid 10 så är han lätt nöjd till 10.30, varför jag skjutit lite på lunchen (till 10.45) för att ha den närmre den långa luren.
Några tips??
KRAM