Okej
Ikväll fick jag nog lite försmak på vad som kommer hända under kuren...
( han brukar vanligtvis somna på 10min utan större protester)
Jag skulle natta som vanligt, bädda ner och sätta mig bredvid på pallen.
Han vill inte ligga ner och säger att han inte vill sova(Om han vägrar ligga ner när jag ska solfjädra, ska jag tvinga ner honom då??), vi diskuterar lite, men han trotsar emot.
Då säger jag att jag inte vill sitta hos honom om han inte ligger ner och får mot dörren, han skriker i panik (hur ska det gå under kuren??)
Till slut lägger han sig ner, jag säger god natt, sedan frågar han efter vatten och jag säger nej vi tar det imorgon varpå han börjar gråta liggandes i sängen. Jag säger att nu sover vi, god natt. Till slut får han vatten och lovar att sova efter det, men han vill ju så klart ha en gång till (jag gav efter pga att jag börjar kuren på fredag och tar hela racet då)
Han fortsätter gråta och frågar efter pappa, som är bortrest, och jag fortsätter säga "jag sitter här, nu sover vi, godnatt" och mitt i gråtandet slutar han och säger "mamma sitter du där?" "Ja" "godnatt" och efter 10min sover han!
Det tog 45min, och visst än så länge sitter jag inne hos honom men det känns som att det kommer funka även utanför dörren!
Undrar dock; när han var riktigt ledsen och jag bara svarade med godnatt sa han "mamma, du måste lyssna på mig"
Vad säger jag då? Svarar jag bara med ramsan?
Tacksam för alla råd så jag har ordentligt med kött på benen på fredag!