Sova hela natten på franska - en underbar rapport!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Sova hela natten på franska - en underbar rapport!

Inlägg av annawahlgren »

:D AU DODO LES PETITS heter Internationella Sova hela natten på franska. Det betyder ungefär "Hopp i säng, små barn!" Den är översatt av Sara Bussenot, mamma till tre pojkar, bosatt i Frankrike och numera professionell översättare. Hon har också blivit en mycket kär vän till mig. Nu kom en underbar "rapport" i Gästboken, en hälsning som jag bara måste dela med mig av!

Tack, Sara :heart: =D> :lol:

:arrow: MERCI! - Skrivet av SaraB 2014-11-20 20:22

"Kära Anna,

Jag måste få tacka dig igen för det förtroende du gav mig när du gav klartecken för att översätta Sova Hela Natten till franska. Den är nu slutsåld på Amazon.fr och det sista exemplaret gick på typ 55EUR, jag är nyfiken på vem som sålde och vem som köpte! Jag har ju rekommenderat den till hela bekantskapskretsen och ett antal franska bebisar i mina krokar sover nu gott.

För drygt en månad sen blev jag kontaktad av en för mig okänd person som fått mitt nummer av en gammal granne till mig och som undrade om vi kunde träffas och prata bebisar och sömn. Vi styrde upp en dejt några veckor senare (hon skulle hinna föda sin trea först) och för några veckor sedan träffades vi hemma hos henne i sällskap med två andra flerbarnsmammor, en fyraveckorsbebis, en sexmånadersbebis och en liten tjej på två år. Alla var trötta. Jag förklarade filosofin till kuren – Lugn, Säkerhet och Njutning, talade mig varm om Safari-allegorin och gick sedan vidare till standardmodellen och demonstrerade med enmånadersbebisen tillrättaläggande, buffning och solfjäder. Och Mötet, förstås. Så ljuvligt att få diskutera med en så liten plutt, det var ett tag sen!

Jag berättade om hur olika bebisperioderna varit med mina tre, hur småbrorsorna fick sina nätter tidigt och hur underbart det var att få lägga en liten plutt som verkligen njuter av sin säng. Om ettåringar som går till spjälsängen och visar med all tydlighet vad de vill. Att sömn kan vara njutning för barn, precis som det är för oss.

Det blev en väldigt intressant diskussion och jag blev kvar i typ fyra timmar. Sen dess har vi hållit kontakten per mejl och de senaste dagarna har lovorden strömmat in. Enmånaderspojken har stadigt förlängt sina nätter och sexmånadersbebisen sover nu sina 12 timmar och läggs utan protester, tvärtom.

Så de ber mig hälsa: MERCI, Anna!!! I deras ögon är du magisk. I mina med! Jag minns när vi träffades i sällskap med min minsting som då var tre månader. Det Möte som då skedde var just magiskt.

Det är som du säger i Sova Hela Natten, du har en gåva när det kommer till barn. Du förstår dem. Och du har hjälpt mig att förstå de små. Och nu kan jag hjälpa andra. Så TACK säger jag också! Och skickar en stor kram!"

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"