Tack snälla ändå för ditt svar
Jag var inne och läste, men fastnade för en massa annat som stod.
Det slog mig att det är ju nästan som en dagbok för er.
Jätte roligt att ha allting nerskrivet så.
Vi satte igång samma kväll. Och vi införde God natt ramsa.
vi testade även att ge honom ersättningen ute hos oss och sen
Att vi gick och la honom med så kort rutin som möjligt. Detta blev nog lite chockartat för honom att inte få slurken i sängen. Dessuto åt han inte upp allting heller. Så det blev en hel del onödiga frågor kanske. Kvällen efter gav vi den i sängen igen och det gick mycket lättare för honom.
Första kvällen la vi honom tillrätta och ramsade ut.. Och det var nytt för honom. Så han blev ganska sur! Och tog minsann ton där inne.. Men då svarade vi igen med ramsan. Och han blev egentligen bara arg och tillslut la han sig och somnade. Det hela tog en halvtimme. Vi behövde bara gå in och lägga tillrätta två gånger. Dom andra gångerna tystnade han och lyssnade då vi ramsade... Han somnade, sedan for jag till gymmet. Då. Jag kom tillbaka berättade min sambo att han hade vaknat efter en timme. Då hade han gett honom den maten han inte åt upp tidigare. Efter det hade han bara behövt ramsa en gång. Viggo sov hela natten... Och vaknade på morgonen i vanlig ordning som han gjort sista tiden. Runt tio över sex.. Han tog ton med en gång! Då gick min sambo som skulle till jobbet och ramsade bestämt en gång! Det tystnade där inne. Och kanske efter tio minuter drog han igång igen. då gick jag och ramsade. Det tystnade

sen låg han själv vaken och lekte en bra stund. Sen tystnade det där inne.. Och antagligen så slumrade han om, för han såg duktigt nyvaken ut när jag gick in för att väcka honom.
Natt nr två fick han sin ersättning i sängen.. och jag ramsade ut. Han tvärsomnade och sov hela natten!! Han vaknade på morgonen vid halv sju. Men inte ett ljud. Han låg och lekte för sig själv till klockan sju..
Natt nr tre ramsade pappa. Då låg Viggo och gnällde lite i tio minuter. Pappa fixade och höll låda i köket, och tillslut somnade han... Denna kväll vaknade han till efter en timme..?! men här gjorde pappa ingenting. Han avvaktade och efter lite bök somnade han om. Sen sov han hela natten till tio i sju!!! [-o< han sa ingenting utan låg nöjd till klockan sju!
Vet inte om detta räknas som en 'minikur'. Men det känns ju verkligen som att vi är på rätt väg. Vi införde ramsan på riktigt nu!! Och det tog viggo tacksamt emot! Han ville ha ramsan kändes det som. Han saknade andra klara besked nu.. Jag hoppas bara att vi är rätt ute nu
Det här med att han vaknar så tidigt är konstigt dock? Är oroliga så morgonpigga? att dom kan helt enkelt inte ligga tolv timmar? Hur gör man där i så fall??
Sen återigen! Om någon vill dela med sig av det med väckarklockan blir jag jätte glad

<3
Jag är så tacksam för ert forum <3 ! Jisses....