Lillens tråd

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Lillens tråd

Inlägg av SaraMilana »

Jag har anpassat dagistiderna efter lillasysters sovtider... :thumbsup:
hannah
Inlägg: 227
Blev medlem: lör 23 jan 2010, 10:01

Re: Lillens tråd

Inlägg av hannah »

Åh, det önskar jag att jag också fick göra. Men storasyster går hos dagmamma och då är det hennes tider som gäller. Och för storasyrran är det bra eftersom det är samma tider som hennes kompisar går. Till hösten ska båda börja på kommunalt dagis och då har jag ännu mindre att säga till om. Men då sover han ju bara en gång om dagen och då kan man ju lägga sovet tidigare. Mest hoppas jag på att han vänjer sig tillbaka till att sova även om vagnen helt plötsligt börjar rulla.

/H
Annie 20091023
Martin 20110705 (v39+0)
Lilla A 20131006
hannah
Inlägg: 227
Blev medlem: lör 23 jan 2010, 10:01

Re: Lillens tråd

Inlägg av hannah »

Hej,
Som jag trodde vaknar han numera alltid när jag börjar rulla vagnen för att gå och hämta hos dagmamman. Detta gör att det inte är helt lätt att följa ett spikat schema längre. Och det skulle jag gärna vilja göra med denna lilla killen, i alla fall just nu när han verkar vara på väg in i åttamånadersångesten. Men jag får inte till det de dagar han inte kan sova i stillastående vagn. Jag önskar SÅ att han inte vaknade så lätt och hoppas helt enkelt att det är en fas. Är det någon som kan ge mig hopp om att han kommer att börja sova sig igenom vagnstök igen? Eller ska jag krysta fram ett annat schema? Nästan så att jag vill ta fram nappen igen, den sövs han ju av väldigt effektivt i fall han vaknat till.

Nä, får gå ut och ta upp honom, vagnen välter snart av hans skak. Han somnade heller inte om när vagnen väl stod på sin plats på altanen igen och mu är det snart dags för mellanmål.
Annie 20091023
Martin 20110705 (v39+0)
Lilla A 20131006
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Lillens tråd

Inlägg av SaraMilana »

Kan det funka bättre om du lägger ett mörkt lakan över så att det blir mörkt? Jag tänker att han kanske får lättare att somna om om det blir mindre synintryck. Jag har en snooze shade som man spänner fast på vagnen med kardborreband. Den stänger ute nästan allt ljus men släpper igenom luften.

Jag skulle se till att rulla iväg en bra stund ifrån en skarv, dvs 5 min, 20, 45 etc, just då är det ju extra känsligt.

Du har sele på honom väl? :shock:

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"