Ta bort nattmålet på en 12 veckors.

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
mammatilltvå
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 27 feb 2014, 13:35

Ta bort nattmålet på en 12 veckors.

Inlägg av mammatilltvå »

Hej,

Här finns en liten lillebror som är 12 veckor i morgon. Han har en stora syster som är sm samt kurad. Hon har sedan 6 månaders ålder sovit sina elva/tolv timmars nätter och gör det fortfarande.

Har haft sm tänket med lillebror hela tiden. På nätterna äter han 22, vid 01 samt vid 04.

Har nu tänkt att ta bort 01 målet. Men min fråga är:
Ska jag ta bort 0400 målet samtidigt eller ska jag vänta med det några veckor?
Klarar han 8.5 timmar på bara bm?

Han helammas så jag tänker att han klarar inte att sova 12 timmar än på bara bm, därav kommer 22 målet att finnas kvar.

Kväll inträffar 1830, morgon infaller 0630.
mammatilltvå
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 27 feb 2014, 13:35

Re: Ta bort nattmålet på en 12 veckors.

Inlägg av mammatilltvå »

Hej igen!

Nu är nattmålen borta, så nu äter han sista gången 2200 och sen får han mat igen vid 0600-0630.

Problemet är att han använder napp på natten, och det har resulterat i att nappen stoppas in x antal ggr per natt.

Kan jag ta bort nappen på natten? Finns sugbehovet kvar? Om jag bestämmer mig för att ta bort den, kan jag behöva vagna flera timmar?

Hoppas någon klok person kan hjälpa mig med dessa frågor.
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Ta bort nattmålet på en 12 veckors.

Inlägg av SaraMilana »

Hej!

Stort grattis till lillebror och fantastiskt bra jobbat med nattmålen!! =D> Jag ber om ursäkt för att du har fått vänta på att få svar.

Här finns en jättebra tråd om att ta bort nappen: http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight= Kasta alla nappar så kommer lillebror glömma bort dem fortare än du. ;)

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"