Anser ni detta trots?

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Alfredo
Inlägg: 193
Blev medlem: fre 03 feb 2012, 14:39

Anser ni detta trots?

Inlägg av Alfredo »

Hej!
Vår kille är nu två år och två månader :D

Har klurat över ett beteende ett tag. Vill bemöta det rätt och är det trotsgrundat behöver det ju motstånd för att svara på hans fråga med trygghet. Vi är tvåspråkiga i bår familj. Jag pratar svenska med A och hans pappa engelska. Nu har han börjat "rätta" mig. Jag säger exempelvis "kan du hämta skorna?" Varpå liten bryter samman och tjuter "nej nej mamma säga shoooeeees!". Jag tolkade det som förvirring med språken och sa glatt ordet på engelska vilket gjorde honom omedelbart nöjd. Nu har det dock gått över till att kunna röra sig om vilket ord som helst! ](*,) tex jag säger "har du kissat blä" han gormar "mamma säga fy inte blä!!!" Ignorerar jag det byts det samman med tårar.

Hur tolkar ni detta? Trots??
:heart:
Alfred född 02.12.2011❤️

Olivia född 16.09.2014❤️
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Anser ni detta trots?

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Låter som 2 åringen tycker jag. "Kung över tillvaron" han vet, kan och gör bäst! Det kan han få känna tycker jag. Låt honom få lära dig lite om hur man säger och gör saker här i världen. :D

Läs om 2åringen i barnaboken. 3-årstrotsen kommer, då kommer du märka det tror jag. Men visst att styra och ställa är ju inget man skall få göra helt obehindrat. Läs i barnaboken, du kommer se skillnaden! :D
:heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"