God morgon tjejer,
Nu är natt 2 avklarad
Så här såg natten ut:
Läggdax 19.30 kort buff, solfjäder, ramsa ut. Börjar gnälla direkt, tyst, gråt, gnäll som ökar sedan tyst. Bekräftelseramsa 19.45.
20.09 Gnäller, gråter, gnyr, påminner till o från. Tyst 20.26 bekräftelse
20.42 Gnäller, tyst somnar själv
21.20 Gnäller, tyst somnar själv
22.08 Gnäller, trött påminner
22.18 Tyst bekräftelse
23.05 Gnäller somnar själv
00.15 Gnäller, gråter mkt
Nu mellan kl 00.15-03.30 är det Gråt/gnäll/tyst om vartannat. Jag påminner när gråten ökar och avvaktar och gör inget vid trött gnäll. Vid två olika tillfällen buffar jag kort. Ibland skriker hon mer efter påminnelse och ibland tystnar hon för att strax börja igen. Som längst är hon tyst en kvart ca innan hon börjar gnälla igen. Hon är mer gnällig o trött/tyst än ledsen under dessa timmar och jag tyckte det kändes bäst att avvakta. Nån gång ramsade jag för att se om det var det som behövdes för att komma till ro men hon började efter en stund igen.
Sover sen mellan 03.30-06.55 med en gång gnäll däremellan. Påminner 2 tillfällen vid 06.55 bekräftelse 07.03.
Väcker en trött o gnällig tjej med Glad morgon 07.30.
Ja det blev en lååång natt. Kändes som hon inte kom till ro. Även om jag ramsade eller avvaktade eller buffade så började hon hela tiden strax gnälla igen. Men som sagt, betydligt mer gnällig o trött än ledsen.
1. Borde jag gjort detta på nåt annat sätt eftersom hon hade svårt att somna ordentligt?
2. Kändes rätt att avvakta men jag kanske skulle vara snabbare på att påminna?
3. Efter jag hade gett bekräftelse så började hon ju gnälla efter typ en kvart igen men jag behöver väl inte påminna att hon borde sova om det bara är gnäll?
4. Borde hon sovit fler timmar i sträck denna natt 2 eller är detta också "normalt"?
5. På dagarna sover hon ute i vagnen. Hon har alltid somnat lätt i vagnen så jag har bara nu vagnat om hon protesterat. Jag ramsar ju när jag lägger ner henne men ska man också ge bekräftelse eller påminnelse eller bara vagna till lugn?
Jag känner ändå att jag kunde tyda situationen bättre o bättre och kände mig lugn och självsäker när jag gav olika ramsor.
Men efter alla dessa timmar med samma situationer blir man ju lite frustrerad
Tack för att ni finns!
Kram Sofia