Håller med dig Mari, gärna aktivitet här oxå
Jag har även läst detta om silvret
http://www.ion-silver.com/silver.htm
Kommer inte ihåg vart jag läste detta, men läste lite om detta med att "bli blå" av att dricka det. Detta kan man inte bli. En kille i USA har blivit det och han var med på Oprah show där han förklarade hur det hade gått til. Han hade nämligen framställt ks själv och då hade han gjort det så himla koncentrerat, ja för koncentrerat alltså. Sen hade han typ druckit en liter om dagen eller mer i hur många år som helst och sen blev han blå. Och detta blåa är ett kosmetiskt problem då huden absorberat silverpartiklar i kroppen för att man har så mkt i sig, det är helt ofarligt men inte så kul att vara blå förstås. Om man köper ks, iaf det i länken ovan och säkert allt ks så kan man inte bli blå. För att få. Sig så mkt silver som han fick i denna låga koncentration så skulle man behöva dricka så mycket av detta vatten att man skulle dö av vattenförgiftning långt innan man fått. Sig tillräckligt med silver.
Så då slog vi hål på den myten.
Alltså, jag fattar inte hur folk kan vara så negativa mot "alternativmedicin", eller alternativa grejer öht. På slv's hemsida står tom att kroppen inte behöver silver. Varför skulle kroppen inte behöva det när den behöver i princip alla andra metaller?? Typ järn och magnesium tex som är metaller som de flesta vet är viktiga. Men såklart finns det ju fler. Slv har ju blivit såååå himla desperata på senaste när folk börjar tänka själva att det är så himla pinsamt. Varför kan inte "de styrande" börja arbeta med folket istället för mot folket?
Ks får ju inte ens längre säljas som kosttillskott troligtvis eftersom Läkemedelsverket blivit så rädda att ks ska ta över all deras antibiotika och medicin.
Om hälften av sjukvårdens resurser kunde gå till friskvård istället skulle vi kanske inte behöva lägga pengar på någon sjukvård snart!
Men just det, det var ju det där med pengarna. Var ska då Läkemedelsverket få sina pengar ifrån, när de inte längre kan kränga på mänskligheten patenterade mediciner för att vi använder det som inte går att patentera, dvs sånt som kroppen behöver för att bearbeta det sjuka och för att hålla sig frisk. Och sånt som inte ger biverkningar.
Jag fick för länge sedan höra "bakterier och virus kan inte fästa i friska vävnader". Och det är ju så sant. När man blivit sjuk handlar det ju om att sjukdomen hittat någonting i vår kropp som är i obalans och fäst sig där. En balanserad kropp håller sig frisk. En kropp utan brister på näring håller sig frisk. Och en kropp som får rätt byggstenar (rätt mat) håller sig frisk. Socker försurar kroppen, kolhydrater fungerar på samma sätt. Fett smörjer våra leder och håller kroppen balanserad. Protein med dess aminosyror bygger upp muskler och ger hjärnan energi.
Det är ju inte så svårt i slutändan, men som mänskligheten förskingrat visdom kring vår kropp.