Jg tycker jag hanterar det bra men vi har ett återkommande problem som vi inte lyckas bli av med och nån kanske har ett vinnande koncept
Straxt innan lillasyster anlände för ca 5 månader sedan lärde han sig att klättra ur bygeln på tripptrappstolen som han sitter i när vi äter. Att ställa sig i stolen vid varje måltid känns ju inte helt hållbart, bara trotsigt och läskigt eftersom man kan ramla. Det vi gjorde då var att ta bort bygeln för jag tänkte att det kanske inte är lika kul då. Men han fortsatte så då bytte vi under en ganska lång tid till ikeastolen igen med knäppe så att han inte kunde ställa sig och "eliminerade" problemet. Eftersom lillasyster va så liten orkade vi inte ta tag i det så att säga. Nu har han suttit i sin stol en längre tid, säkert två månader. Han ställer sig ju inte varje gång han äter men det händer fortfarande ofta och de strategier vi använder fungerar inte så jag undrar om någon, så att säga har något smart sätt som gör att han slutar? Det är uppenbart att han bara vill ha uppmärksamhet.
Vi har provat att ignorera honom men det är ju rött läskigt eftersom han kan ju ramla. Annars säger vi åt honom att sätta sig och gör han inte det säger vi att han ätit klart och lyfter ner honom, men det tycker han bara är kul. Inte stor i maten är han sp han bryr sig typ inte.
Några förslag?