Hej,
Jag följer med intresse din trâd, vi är i lite samma situation här. Vâr tös fyllde 3âr för en mânad sedan men har varit blöjfri dag och vila i ett âr utan minsta läcka. Vi bara tog bort blöjan och sâ var det klart pâ en dag.
När det gäller natten sâ började jag fundera lite pâ om vi inte bara skulle ta bort den där ocksâ eftersom den är dyngblöt varje morgon och hon verkar kunna fortsâtta att kissa i den sâ länge den är där. Det kändes lite som om vi började vânja henne vid att kissa i blöja pâ natten.
Vi testade först nâgra dagar att sätta pottan brevid sängen och sâga att kissa nu i pottan och om blöjan är torr pâ morgonen sâ tar vi bort den nästa natt. Första tvâ nätterna hade hon varit uppe pâ morgonen (eller natten efter 23h iallafall för dâ kollade jag henne) och kissat själv och lagt sig igen. Men sen blev det tomt i pottan och fullt i blöjan igen, sâ vi bestämde att testa att bara ta bort blöjan.
Hon var väldigt med pâ och glad över att fâ sova med trosor. Men när jag kom in pâ morgonen verkade hon inte alls sa glad över att ha kissat i sängen och verkade typ försöka gömma det för mig. Det känns ju inte sâ lyckat. Jag förklarade att det inte gjorde nâgot och att även hennes stora idol kusin som sover med trosor faktiskt kissar i sängen ibland när hon inte vaknar och att man bara byter lakan och sâ är allt bra.
Imorse, andra natten utan blöja var det ännu blötare i sängen, men hon hade inte ropat pâ mig dâ heller utan sa att hon inte kissat i sängen.
Sâ jag undrar ocksâ hur man ska förhâlla sig till det hâr. Hon sover nog som en gris och märker varken att hon är kissenödig eller att hon kissar. Det verkar liksom inte störa sömnen att det âr blött i sängen. Men det känns inge kul att hon upplever det som ett misslyckande. Ska vi sätta pâ blöja igen eller lâta henne bestämma (trots kiss varje natt) eller bara testa nâgra dagar till?
Ledsen att jag kapar din trâd men hoppas pâ att vi kan fâ gemensamt svar
tack och kram