BARNAKURS i Gastsjön 1-5 augusti

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

BARNAKURS i Gastsjön 1-5 augusti

Inlägg av annawahlgren »

:D INBJUDAN till barnakurs i Gastsjön torsdag 1 augusti - måndag 5 augusti 2013 :thumbsup:

Den här gången tänkte jag vi blandar nytta med nöje, om man säger :wink: :lol: Får vi små barn att kura, gör vi det (fyra nätter). Anmäler sig inga små sömntrasslare kör vi ändå. Nytt för det här året är därför att icke-behövande små - eller inte så små - barn också är välkomna. (Helst dock med sina föräldrar, eller en av dem :mrgreen: ) Om man vill kan man alltså hänga på bara för nöjes skull och för att träffa likasinnade, vilket inte minst barnen brukar uppskatta - ni alla kära som har "barnaboksbarn" vet vad jag menar :P :P :P

Gastsjön ligger i Jämtland mellan Bräcke och Hammarstrand. En reseledare efterlyses som vill ta på sig viss samordning - här i tråden som också är anmälningstråd :idea: - eftersom de som kommer med tåget (stationen är Bräcke; tåget går vidare mot Östersund och Trondheim) behöver bilskjuts till Gastsjön (4,2 mil). Taxi finns inte längre, buss ännu mindre :roll: Tar man flyget är det Frösön, Östersund som gäller och där bör man ha en hyrbil förbokad. Det är 11 mil till Gastsjön därifrån. Så samordning är synnerligen fördelaktigt!

Vi inleder med stormöte på tidiga torsdagskvällen då vi ser hur landet ligger - kura eller inte kura? - och man får mat i magen allt eftersom (som jag ordnat med). Övriga dagar är det matlag som gäller. Vi äter ett stort lagat mål tillsammans, förslagsvis mellan 13 och 15; övriga födointag fixar man själv. (Det barnen behöver särskilt bunkras lämpligen tillsammans med Stora Matinköpet i Bräcke.) Efter långlunchen alla tre "hela" dagarna håller jag mina föreläsningar, och det blir samtal efteråt med diskussioner utifrån förslagsvis konkreta situationer.

Barnakursen är avgiftsfri men det kommer att finnas en skrammelbössa.

Resa och mat betalar man för medan själva boendet är gratis. Bensinbidrag kommer att inskramlas [-o<

Så VÄLKOMNA att anmäla deltagarintresse här och starta augustiplaneringen :-({|=

Resesamordnare välkomnas å det varmaste (och snaraste) =D>

:heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart:

Anna
(som också kan mailas på anna.wmp@gmail.com)

:heart: O:) :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tone

Re: BARNAKURS i Gastsjön 1-5 augusti

Inlägg av Tone »

Å kjæra Anna... for en energi du har. Du har jo knappt rekkt å pakke opp!! Kjenner jeg må vile på soffan hver gang jeg leser dine ord. Ikke har jeg små unger og ikke har jeg noen problemer med å få eventuellt andre til å sove heller, takk vare deg, men jøss som jeg vurderer å ta meg en tur til deg i august. Du kan jo kanskje bruke meg som kokk eller vaskehjelp? Jeg er som poteten... Skulle uansett hvert UTROLIG hyggelig å møte min "one and only" idol.....stor klem til deg. Tone
Embla

Inlägg av Embla »

Jag vill anmäla mig!
Vet inte än om jag tar med mig min dotter, men jag tror att jag inte gör det.
Mamma till Alva, född 121017, kurad 26 april 2013. Stor lycka!
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära Tone :heart: Kära Embla :heart: UNDERBART =D>

Såååå VÄLKOMNA är ni och jag blir så GLAD och det ska bli så ROLIGT och FINT och VACKERT och BRA :thumbsup:

:heart: :-({|= :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Viktoria från Österrike har anmält sig :lol: Engelsktalande SHN-coach på Lones fina site - Lone som har översatt Barnaboken och SHN till tyska och håller SHN-workshops i Tyskland:

http://www.durchschlafcoach.de/

O:) :heart: :sleep:

:arrow: Om ingen brinner för att ta på sig reseledarrollen kan vi samordna resorna här i tråden, tycker jag. SJ flaggar redan för billiga biljetter långt fram i sommar... Det är nog aldrig för tidigt att beställa :idea:

Idealet vore ankomst på eftermiddagen på torsdag, och avresa på förmiddagen måndag.

:heart:

Embla

Inlägg av Embla »

Jag är framme 15:34 1/8 och åker antingen 8:20 eller 12:20 på torsdagen. Antar att 12:20 är bäst, man är kanske lite trött på morgonen där ;)

Anna, det är väl OK att lämna min dotter 5 dagar, hon kommer vara 9,5 månader. Hennes pappa tar hand om henne och han kommer ha varit pappaledig i ca två månader då. Antar att det blir värst för mej?
Embla

Inlägg av Embla »

På måndagen, skulle det naturligtvis stå. Inte torsdagen.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Å, så roligt, Embla :heart:

Ankomst torsdagen den 1 augusti kl 15.34 till Bräcke är antecknat. Avresa på måndagen kl 12.20 vore nog perfekt - det är som du säger :wink: :lol:

Nej, du behöver inte vara orolig och det är som du säger, det är värst för DIG. Det är inte alls särskilt värst för lilla älsklingen. Se till att hon skrattar - ni skrattar - när ni skils åt, bara =D> Och när ni ses igen :idea: Så överför du till henne till 100 % att allt är supernormalt och vad mera är, super-TREVLIGT.

Sina egna små (?) våndor får man ta hand om själv...

SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Och jag skulle ju så gärna vilja komma men befinner mig just då på helt annan ort. :cry:

Det känns ju jättemärkligt, att inte vara med alltså. Jag brukar ju samordna, organisera och njuta till fullo. Ni kommer säkerligen klara er alldeles utmärkt ändå men jag, jag kommer inte alls klara mig bra. Vem ska nu fiska och dumpa fångsten på verandan i hopp om att mamma Anna tar hand om den? Jag bara undrar.

Önskar er och vet att ni kommer ha en underbar tid i Gastsjön.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Tutan

Inlägg av Tutan »

Hej! :D
Här har ni en till! Jag kommer gärna till Gastsjön och träffar er andra och Anna!

Jag och ingefrid precis bestämt att vi ska åka tillsammans upp så vi får be att få återkomma om hur och när vi anländer och avreser.

Åh, så trevligt detta ska bli!!!
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
ingefrid
Kontakt:

Inlägg av ingefrid »

Jag kommer! Med eller utan barn. Fast jag förstår att du kanske vill träffa lilla gullgossen? :)
Mamma till:
E född 1997
H född 1998
A född 18/8 2008, kurad februari/mars 2009
A dödfödd i vecka 38, 2009
I född 5/12 2012, 12-timmarsnätter sedan november 2013
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:heart: SusanD :cry: :cry: :cry:

Vi klarar oss MYCKET sämre utan dig :!: Kan bara försöka trösta oss med att du har det bra... någon annanstans... än här... :cry: SUCK :cry: Så ha det :wink: :lol:

:heart: Tutan, välkommen och återkom :P

:heart: Ingefrid, välkommen :P

Gullgossen vill jag givetvis träffa och pussa på och beundra och lära mig allt möjligt av... Men du måste bestämma utifrån hur DU vill ha det de här dagarna :P
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Viktoria från Wien kommer med Astrid - härmed anmäld också hon :wink: :lol:

Bägge är SHN-coacher :idea: (Se förstasidan med länk till Lones DurchschlafKur-verksamhet =D>)

Embla

Inlägg av Embla »

Blir man diplomerad kurare efter de här dagarna? Vill gärna hjälpa andra föräldrar framöver.
Embla

Inlägg av Embla »

Undrar lite över hur vi ska sova; ska man ta med sig liggunderlag, täcke, sängkläder osv?
Har f ö bokat min biljett nu :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"