Träning 2013

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

:D

Tutan: Ja, ta fram måttbandet, det är egentligen tydligare!

Bluna: Håller med SusanD, börja om från början!

Gulliga A: Bihålor är INTE roligt, usch, usch ta det lugnt!
Och svärmor får förstå :wink: Jag "låtsas-åt" vid en bjudning hos svärmor en gång... :wink: Tuggade i luften, smugglade bulle till ett av barnen...

SusanD: Klokt skrivet! Det är nog mentalt att man vill att det ska börja på 10-talet under helt enkelt.

Dumlekolan: Hej gamle vän! KLART du ska hoppa på!!

Ja...själv har jag gått i däck denna vecka med världens förkylning :cry: Jag som hittills klarat hela vintern! Är utmattad, och får helt enkelt vila kroppen från träning några dagar och komma på fötter... :cry:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Linda och Tone, välkomna in i tråden! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:cry: Sjuk....så sjuk, så sjuk...Väldens förkylning härjar i min kropp. Utmattad och svag. Sover mycket...Jag har ju klarat hela vintern tills nu!
Jag är glad att jag kört massa extrapass sista tiden så jag har lite att ta av (för snittets skull)...

1 pass, vilket var en promenad i 45 min, mer har jag inte orkat. :cry:

Positivt är att vikten dalat lite, men jag hade självklart hellre varit pigg.
Har ingen direkt aptit. Har infogat något mål/vecka med GI/LCHF för att växla lite från medelhavskosten.

kram anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej söndag och hej tråden!

Anna: fy vad tråkigt med förkylning, krya på sig! Haha, låtsastugga, det ska jag testa :D April och maj är helt fullt av kalas för vår del, tvåårskalas idag, men det gick bra. Jag ser till att äta nyttigt mellis innan, så jag inte äter för mycket pga hunger.

Tone: mm, jag har funderat på nässkölj, har ofta problem med nästäppa och framför allt med beroende av avsvällande nässpray, men tycker det ser lite läskigt ut. Köpte nässpray med kortison i måndags, och tre dagar senare var jag bra!

Så här har min vecka sett ut:

Mån: Vila
Tis: Planka 45*3 och 15 min lätt styrketräning överkropp, "för att ha nåt att skriva i tråden" :wink:
Ons: Vila
Tors: 30 min på Step-maskinen i lagomt tempo.
Fre: Medeltuff styrketräning för hela kroppen på F&S. Kändes bra att kunna ta i lite!
Lör: Första löpturen på två år! Eller ja, jag gick lite, småjoggade lite, om vartannat så här i början, i 40 min. Så någon riktig löpturen var det väl inte, men snart så!
Sön: Barndans, jag tar i mer än barnen och hoppar och snurrar för att få lite träning av det. Jag ämnar också planka snart, har tappat lite där. Körde ju planka nästan varje dag förut. Bättring!

Och så cyklar jag ju fram och tillbaka till jobbet, som vanligt.

Sköter kosten mycket väl, även om det inte blir så mycket Medelhavet som jag önskar.

Jeansen, kanske gick de upp lite högre, men det kan lika gärna vara att de blivit lite uttänjda under provandes, men det bjuder jag på :)

God träningsvecka på er!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Tutan

Inlägg av Tutan »

Hej på er träningskompisar! :D

Ja, jag ska nog ta fram måttbandet. I och för sig känns det som om jag nästan är i "mål", det kommer nog inte att handla om så många centrimetrar hit eller dit. Det är vad jag TROR :wink: .

Må: 20 min löpband, styrka armar och mage
ti: rumpa 15 min, medelrask promenad 25 min
on:vila
to:vila
fre: 20 min löpband, styrka armar och mage
lö: vila
sö: bugg 1,5 tim

Vågen hade visst tagit ett skutt neråt i måndags. Nere på en vikt jag inte varit sedan typ före första barnet :shock: . Kroppen känns också smidigare och starkare :D . Eftersom jag nu siktar på att bygga lite mer muskler så tror jag nog inte att vikten kommer att hålla sig där nere. Jag kör på med LCHF och trivs mer och mer med det. På dotterns ettårskalas idag hade jag bakat en chokladtårta a la LCHF och höll mig till den. Hjälp vad mäktig den var, men god! :D

Hoppas du kryar på dig snart, Anna!
Välkommen till tråden, Linda!
Härligt med första löpturen, GulligaA! Nu kommer våren!

Kram /Ida
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
Dumlekolan

Inlägg av Dumlekolan »

:D Tack för välkomnandet! Kul att vara tillbaka! Inspirerande att läsa om er träning!

Min man har varit på utbildning under veckan - inte lika mycket träning. Men jag är nöjd med det jag fick till ändå!

Tis: löprunda på ca 5 km (borde ha ätit nåt klokt innan, jag svimmade nästan, men jag glömde det... :roll: )
Tors: promenad med kidsen i terräng, med Nomi 10 kg på ryggen i bärstol
Lördag: Body pump (har ökat vikt o det känns, oh yes!)
Söndag: löpning 8 km

Nästa vecka hoppas jag kunna få till fler pass på träningsstället!

Ha en fin vecka!

/Linda 8)
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Välkommen Linda!

Ni som vill gå ner i vikt, lita mera på måttbandet. Jag hat blivit slankare och tightare men ändå gått upp några kilo sen förra vintern. Ok, jag tränar mycket styrketräning och muskler väger mer än fett. Och jag förstår att man vill gå ner i vikt, men stirra inte bara blint på vågen.

5 pass och 1 powerwalk för mig:

må: vila
ti: styrka ben/rumpa+20 minuter på cykeln totalt 1 timme 15 minuter
ons: cirkelpass hemma (cardio+mage) 30 minuter
to: styrka triceps/biceps/axlar 1 timme
fre: vila
lö: styrka bröst/rygg 1 timme på förmiddagen, pw 1 timme på kvällen
sö: zwow64+magcirkel 30 minuter
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Tone

Inlägg av Tone »

GulligaA! Det er ekkelt å skylle nesen med nesehorn de første gangene men snart blir du vant til det. Jeg holder meg frisk hele vinteren for at jeg bruker den forebyggene. Hver morgen og kveld. Tror jeg skyller ut virus og bakterier før de rekker å feste seg. Saltvann blir man ikke beroende av men det blir man av annen nesespray. Når du har spylet bihulene blir man som et nytt menneske og bomullen man kjenner man har i hode ved tett nese blir borte.
Men jeg forstår din skepsis. Var det selv i starten. Nå er jeg beroende av den...
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej alla

Skriver idag, då jag ska ut och resa imorgon. Jag ska till Ullared för lite shopping, så inget mer spännande än så. Premiär för mig dock :)

Veckan har inte varit den bästa. Jag skyller på mycket jobb.

Mån: Cirkelpass överkropp.
Tis: Vila
Ons: Jogga/gå-tur i spåret. 3 km
Tors: Vila
Fre: Vila
Lör: Jogga/gå 3 km igen. Orkade jogga skapligt många minuter i sträck.
Sön: Det blir barndansen.

Cyklat till jobbet, men det tänker jag inte skriva mer nu. För det första vet ni det nu, för det andra är det inte så stor utmaning längre. Lite vardagsmotion bara. Inte nöjd med veckans träning. Men känner mig nöjd över att inte vara nöjd över en vecka med tre, om än korta, pass. Innan årsskiftet hade jag varit supernöjd med detta lilla. Hänger ni med?

Kosten fungerar bra! Jeansen har jag inte provat. Tänker vänta två veckor till med det, hoppas på en markant skillnad då.

Måste börja med plankan regelbundet igen. Att just det ska vara så svårt då!

Ha't!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Frisk! :D

5 pass, varav 2 dubbelpass:

Tis: YAYOG underkropp 30 min
Ons: YAYOG överkropp 30 min
Fre: YAYOG core 30 min
Lör: Joggade 25 min + YAYOG överkropp
Sön: Joggade 35 min + YAYOG core

Mycket nöjd med min vecka! :D
Kram anna
MamMalin

Inlägg av MamMalin »

:D FRISK här med :D
Äntligen! I ren protest för att jag inte kunnat träna på en månad har jag utövat avhållsamhet på denna tråd. Attans förkylningar som jag klarat mig från hela vintern kom med våren istället. Blev otroligt sur över att inte få träna. Började äta för mycket av fel saker. Blev tung och seg i hela kroppen. Men nu är det äntligen springskorna på! Redan efter en vecka börjar lätthetskänslan komma tillbaka - härligt!

Ti 30 min på supermjuk grusväg med barnen i springvagn
To 30 min löpning i obanad skog
Sö 30 min löpning i obanad skog
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej, jag är kvar men har varken rapporterat förra eller denna veckan för jag orkar inte just nu. Har haft ybermkt att göra men har hela tiden tränat och ätit rätt. Just nu har vi trilskat med magsjuka i en vecka, så där lagom spännande när barnen blir sjuka en och en efter varandra.

Så med en massa sömn som gott förlorat tänker jag slänga mig i sängen inom det snaraste. Återkommer snart med mina rapporter.

Ta hand om er.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Tutan

Inlägg av Tutan »

Hej! :D

Men SusanD, ni hade väl magsjuka för nån månad sen? Jobbigt...

Må: Löpband 20 min, styrka (mage+armar)
Ti: styrka rumpa 15 min
On:vila
To: Kinect kondition 20 min+armar
Fr: vila
lö: löpband intervaller 15 min+armar, mage
sö: bugg 2 tim

Jag är mätt = jag har mätt mig själv med måttbandet nu! :D

Denna vecka får vi tillträde till vårt nya hus så då kommer det bli annans slagsträning :wink: . Packande, bärande, målande... :D

Ida
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
Dumlekolan

Inlägg av Dumlekolan »

Hallå 8) vilken helg det har varit, underbart väder! Fast jag var inne på Skapande verkstadskurs. Men det var underbart det med!

Rapport för veckan:

Mån: Body pump
Tors: Lååångpromenad på 1.5 timma längs med strandpromenaden i Visby, solnedgång, ljuvligt :wink:
Lör: Body pump

Den här veckan har jag bokat introduktionspass på ett nytt ställe där de kör Cross fit. Spännande! :!:

/Linda
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Vad fint ni tränar :)

Jag hade en jättebra vecka. 6 pass och 3 powerwalks:

må: jogging 7 km
ti: styrka ben/rumpa 1 timme på morgonen, pw 1 timme på kvällen
ons: pw 1 timme
to: styrka biceps/triceps på morgonen, pw 1 timme på kvällen
fre: styrka axlar/mage 45 min
lö: styrka rygg/bröst 1 timme
sö: jogging 12 km

Den ökade mängden cardio och att jag äter så bra just nu har gjort att jag gått ner lite i vikt. Det är för mig inget mål just att gå ner i vikt, för mig har siffran på vågen inte stor betydelse. men jag märker ju att kläder sitter lite lösare och jag känner mig tightare. Har aldrig varit i så bra form som nu. Mycket nöjd!
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"